Överklockning av processor samt ram minnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Den tål inte 70°

62° är max, den klockar ner sig efter 62°

Hans processor har stepping C3, vilken tål 71°. källa

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Den tål inte 70°

62° är max, den klockar ner sig efter 62°

Där har du fel, har läst själv på AMD's hemsida.

Permalänk
Medlem

Ny kylare på ingång, har en fråga bara, behöver man lägga på kylpasta, eller kan man göra utan det? (Frågar bara, hade tänkt lägga på det anyways)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Ny kylare på ingång, har en fråga bara, behöver man lägga på kylpasta, eller kan man göra utan det? (Frågar bara, hade tänkt lägga på det anyways)

Det går, men skillnaden med/utan kan vara ganska stor.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det går, men skillnaden med/utan kan vara ganska stor.

Okej, hur ska jag applicera den? Lägga en liten klick (halvt okokt riskorn) och sen trycka på kylaren? Fick inte svar på det när jag kollade kylarpasta FAQ:en!
EDIT: Har en till fråga, går det att överklocka grafikkortet mer än vad som går i CCC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Okej, hur ska jag applicera den? Lägga en liten klick (halvt okokt riskorn) och sen trycka på kylaren? Fick inte svar på det när jag kollade kylarpasta FAQ:en!
EDIT: Har en till fråga, går det att överklocka grafikkortet mer än vad som går i CCC?

Ungefär storleken av ett okokt riskorn, som du sen smetar ut med ett kreditkort eller liknande. Se till att det är ett väldigt tunt lager ut-smetat över hela ytan.

Om du vill överklocka grafikkortet mer än vad som går i CCC så finns det andra program att installera, t.ex. ATT (Ati Tray Tools, vet dock inte hur up-to-date det programmet är). Det var längesen jag klockade grafikkort, så jag vet inte vad som gäller just nu. MSI Afterburner pratas det mkt om, ta en titt på det!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather