Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Äger lurarna sedan ett tag tillbaka. Vet nye hur du kan säga att Sennheiser har varmt ljud. Det kommer de aldrig att ha. Inte deras sound.

Sennheiser är definitivt kända för sitt varma, mjuka sound. Är man känslig för vass diskant (s-ljud, cymbaler etc) så är Sennheiser prima, men gillar man diskant kan de kännas lite väl dämpade.

Sedan är det förstås relativt. Lyssnar man mycket på Beats eller andra konsumentlurar med basfokus tycker man nog inte att Sennheiser är särskilt varma, men man gör det definitivt om man är van vid AKG, AT, Beyerdynamic eller Grado.

Typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Nä man köper DAC för att ha nåt som kan konvertera PCM-signalen till analogt ljud, o viktigaste då är att man ser till att apparaten har dom in o utgångar man behöver ha
O seriöst tycker jag du ska plugga lite om hur EQ funkar, det är definitivt värt det för att rätta ut små skavanker o ratta till precis det välljudet DU vill ha.

Mycket bra råd. När ljudkällan är digital och EQ'n är implementerad i mjukvaran som skapar ljudsignalen så har man inga av de gamla nackdelarna med ytterligare en elektrisk apparat i signalkedjan. Konverteringen har ju en default-EQ vare sig du vill eller inte men den är anpassad till andra öron än dina.

En bra EQ och lurar som är någolunda kompetenta (säg ett par studiolurar kring 2000kr) blir hur bra som helst, eftersom du anpassar dem till dina egna preferenser istället för att försöka adoptera någon annans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Inte lyssnar? Jag har musik på nästan 24/7. Ganska säker på att jag lyssnar mer på er som dagarna i ända måste byta DAC i förhoppningen att ni kanske råkar få bättre ljud. Jag har liksom haft exakt samma prylar i flera år nu o inte har behövt ändra nåt eftersom jag redan fått det låta precis som jag vill. Mycket skönt för både sinne o plånbok att slippa det där konstanta pryljagandet (som ändå inte kommer ge nåt).

Ännu ett exempel på att du inte lyssnar. Snackade inte om du lyssnar på musik eller ej

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Mycket bra råd. När ljudkällan är digital och EQ'n är implementerad i mjukvaran som skapar ljudsignalen så har man inga av de gamla nackdelarna med ytterligare en elektrisk apparat i signalkedjan. Konverteringen har ju en default-EQ vare sig du vill eller inte men den är anpassad till andra öron än dina.

En bra EQ och lurar som är någolunda kompetenta (säg ett par studiolurar kring 2000kr) blir hur bra som helst, eftersom du anpassar dem till dina egna preferenser istället för att försöka adoptera någon annans.

Precis så ja! Klart det är gött att hitta hörlurar med en ljudkaraktär som passar en från början, men det går nästan alltid att tweaka det lite extra för att förfina ännu mer. Sen är det ju det där med att dom ska vara bekväma, gärna vara relativt lättdrivna, inte kosta för mycket, vara öppna om man gillar det osv. Så lite av en djungel kan det fortfarande vara att hitta rätt.

Skrivet av oqvist:

Ännu ett exempel på att du inte lyssnar. Snackade inte om du lyssnar på musik eller ej

Du skriver inte alltid helt tydligt så inte så konstigt om man missuppfattar dig. Oavsett så betyder det inte att jag har fel i sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

(..)
Äger lurarna sedan ett tag tillbaka. Vet nye hur du kan säga att Sennheiser har varmt ljud. Det kommer de aldrig att ha. Inte deras sound. Det är mer detaljerade med betoning på det övre registret. (..)

(betoning min)

Hur definierar du "varmt"? Vilka specifika lurar hänvisar du specifikt till som du har hört med "deras sound"?

Jag har tre par Sennheiser: Amperior, PC360, HD 650.

Alla tre är varma. Amperior har övre register, men inte överdrivet mycket. Varma, inte basiga med stock-pads (fruktansvärt basiga med pleather). PC360 är sluttande kurva ("tilted curve" för högtalare). HD650 är otroligt varma, mörka och med dämpat övre register.

Det är ofattbart att höra din beskrivning av att deras sound inte skulle vara varmt, i jämförelse med min upplevelse. Gillar varma lurar, men HD650 är för mycket. Ganska mycket bas, men rullar av relativt tidigt. Generellt är basen och low-mids dominerande i ljudbilden, med underrepresenterat övre register.

Vi kanske har olika uppfattning/upplevelse om var 'neutral' ligger i frågan, HRTF spelar roll osv. Ska tilläggas att jag kör mina med OTL-rör (= har hög ut-impedans), vilket så klart påverkar.

Edit: försöker inte vara argumentativ. Var bara totalt mind-blown av din upplevelse och vill förstå var du kommer ifrån, dvs nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

I jämförelse med vad en EQ kan göra för ljudet så gör skillnader mellan DACar noll nada o ingenting.

Jag håller med dig om poängen du försöker göra, men inte i hur mycket du förenklar och generaliserar på vägen.

Ser vi bara DAC till DAC gör det lite att förändra. Men att gå från en inbyggd lösning (laptop, stationär, mobiltelefon) till en diskret lösning gör ganska mycket. Att sedan gå mellan olika diskreta lösningar är bara lönt när man - som du säger i ett senare inlägg - behöver ny funktion.

Kan absolut höra skillnaden mellan alla mina DAC'ar, då alla utom en är inbyggda. De inbyggda lider av skojigheter som ojämna signalstyrkor, brus, ojämn ut-impedans, ojämn frekvenssignal osv. Själva DAC-chippet är oftast rätt bra, men kringliggande elektronik är det oftast inte.

Med en diskret DAC får jag inget (hörbart iaf) brus, jag får en jämn ut-signal, jag får en ut-signal med bra spänning som förstärkare kan göra något med. Och framför allt får jag konsekvent beteende och resultat oberoende av vad den är inkopplat i.

Men, för att hålla med dig om vad du (ju) egentligen menar: skulle jag/de flesta höra skillnad mellan nuvarande diskret DAC och en annan diskret DAC? Om de inte avsiktligt introducerar distorsion, nej absolut inte. Och det skulle isf vara mer "annorlunda" än "bättre/sämre".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

(betoning min)

Det är ofattbart att höra din beskrivning av att deras sound inte skulle vara varmt, i jämförelse med min upplevelse. Gillar varma lurar, men HD650 är för mycket. Ganska mycket bas, men rullar av relativt tidigt. Generellt är basen och low-mids dominerande i ljudbilden, med underrepresenterat övre register.

Dom är varma, kända för att vara varma tror ingen som lyssnat på Sennheiser kan säga att dom inte är varma.

Edit: när det gäller olika Dac:ar gör nog alla nyare samma jobb lika bra, jag har några olika som alla låter lite lite annorlunda, en Bill Burr baserad tex upplever jag lite ”varmare” medans Dac:en i min Pioneer eller Denon spelare låter annorlunda, Pioneer lite vassare kanske lite klarare på något sätt.

Permalänk
Medlem

Mycket snack om DAC, jag skulle säga att valet har relativt liten till ingen betydelse, men däremot spelar valet av hörlursförstärkare mycket stor roll för många hörlurar. Beror helt på hur lättdrivna dom är. Pratar man mina lite bättre lurar kan mina Beyerdynamic DT900ProX låta bra drivna av ungefär vad som helst, men inte mina Neumann NDH-30 som tappar märkbart med en klenare förstärkare. MIna Hifiman HE400SE tappar ännu mer, men låter brutalt bra med en kraftfull förstärkare. Mina Sennheiser HD600 låter trötta med en klen förstärkare men blommar ut med lite kraft, HD660S2 blommar ut betydligt mycket mer. Osv Osv Osv. Men DAC? Nä, är verkligen inte mycket skillnad förutom dom riktigt dåliga som typ brusar och knastrar men då är dom verkligen kass LoL

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag håller med dig om poängen du försöker göra, men inte i hur mycket du förenklar och generaliserar på vägen.

Ser vi bara DAC till DAC gör det lite att förändra. Men att gå från en inbyggd lösning (laptop, stationär, mobiltelefon) till en diskret lösning gör ganska mycket. Att sedan gå mellan olika diskreta lösningar är bara lönt när man - som du säger i ett senare inlägg - behöver ny funktion.

Kan absolut höra skillnaden mellan alla mina DAC'ar, då alla utom en är inbyggda. De inbyggda lider av skojigheter som ojämna signalstyrkor, brus, ojämn ut-impedans, ojämn frekvenssignal osv. Själva DAC-chippet är oftast rätt bra, men kringliggande elektronik är det oftast inte.

Med en diskret DAC får jag inget (hörbart iaf) brus, jag får en jämn ut-signal, jag får en ut-signal med bra spänning som förstärkare kan göra något med. Och framför allt får jag konsekvent beteende och resultat oberoende av vad den är inkopplat i.

Men, för att hålla med dig om vad du (ju) egentligen menar: skulle jag/de flesta höra skillnad mellan nuvarande diskret DAC och en annan diskret DAC? Om de inte avsiktligt introducerar distorsion, nej absolut inte. Och det skulle isf vara mer "annorlunda" än "bättre/sämre".

Javisst generaliser jag en del då det garanterat finns produkter som snålats in på o där störningar kan komma igenom Men personligen har jag iaf inte upplevt varken brus eller störningar från moderkort, laptops eller mobiltelefoner på många många år nu. Enda jag saknat där är ibland uteffekt, är väl det som är största nackdelen med att ekvalisera att det kräver mer kräm. Kopplade iofs in min arbetsplatsanläggning i skärmens ljudutgång (iom att det är smidigaste sättet för att minimera sladdar för stunden) för ett tag sen där jag hörde ganska mycket störningar, fast sen efter att ha justerat lite gain staging så försvann det problemet.
Men så ja du har rätt, det FINNS såklart sämre prylar där det finns störningar, men det är fortfarande ingenting jämfört med vad hörlurar, högtalare o rum påverkar, o där är det just frekvensgången som svajjar absolut mest o där DSP kan göra oerhört mycket mer nytta än att köpa sig en ny DAC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Javisst generaliser jag en del då det garanterat finns produkter som snålats in på o där störningar kan komma igenom Men personligen har jag iaf inte upplevt varken brus eller störningar från moderkort, laptops eller mobiltelefoner på många många år nu. Enda jag saknat där är ibland uteffekt, är väl det som är största nackdelen med att ekvalisera att det kräver mer kräm. Kopplade iofs in min arbetsplatsanläggning i skärmens ljudutgång (iom att det är smidigaste sättet för att minimera sladdar för stunden) för ett tag sen där jag hörde ganska mycket störningar, fast sen efter att ha justerat lite gain staging så försvann det problemet.
Men så ja du har rätt, det FINNS såklart sämre prylar där det finns störningar, men det är fortfarande ingenting jämfört med vad hörlurar, högtalare o rum påverkar, o där är det just frekvensgången som svajjar absolut mest o där DSP kan göra oerhört mycket mer nytta än att köpa sig en ny DAC.

Här är det värt att notera att DSP är galet bra för högtalare, många "audiofiler" vill ha en puristiskt ren ljudkedja men glömmer helt rummet som betyder typ 1000x mer än elektroniken för det slutliga resultatet.

Rumskorrektion med hjälp av mätmikrofon och DSP är det bästa sen skivat bröd och får dina högtalare att låta oerhört mycket bättre än om du kör "rakt" såvida du inte har high-end studiohögtalare i ett totaldämpat rum.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Mycket snack om DAC, jag skulle säga att valet har relativt liten till ingen betydelse, men däremot spelar valet av hörlursförstärkare mycket stor roll

Min upplevelse av olika Dac:ar var baserat på vanlig 2 kanals stereo det är där jag hör eller tror att jag hör lite skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Min upplevelse av olika Dac:ar var baserat på vanlig 2 kanals stereo det är där jag hör eller tror att jag hör lite skillnad.

Då antar jag att du lyssnar på inbyggda hörlursuttag, eller? Om det är så är skillnaderna du hör skillnaderna mellan dom olika förstärkarstegen i dina olika apparater mer än mellan dom olika DAC-chippen i dom.

Tex kan det uppstå fenomen med missmatching av impedansen mellan hörlursuttag och hörlur som kan tilta frekvenskurvan, då blir ljudet tydligt färgat, ett sätt att undvika detta är att designa hörlurssteg med mycket låg utgångsimpedans.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Då antar jag att du lyssnar på inbyggda hörlursuttag, eller? Om det är så är skillnaderna du hör skillnaderna mellan dom olika förstärkarstegen i dina olika apparater mer än mellan dom olika DAC-chippen i dom.

Tex kan det uppstå fenomen med missmatching av impedansen mellan hörlursuttag och hörlur som kan tilta frekvenskurvan, då blir ljudet tydligt färgat, ett sätt att undvika detta är att designa hörlurssteg med mycket låg utgångsimpedans.

Njä, när det gäller lurar har jag en project usb box och en 02 amp med x2hr lurar, en riktig fattigmans setup som låter helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

som låter helt ok.

Vilket är det viktiga, sen kan man diskutera hur mycket man vill!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

(betoning min)

Hur definierar du "varmt"? Vilka specifika lurar hänvisar du specifikt till som du har hört med "deras sound"?

Jag har tre par Sennheiser: Amperior, PC360, HD 650.

Alla tre är varma. Amperior har övre register, men inte överdrivet mycket. Varma, inte basiga med stock-pads (fruktansvärt basiga med pleather). PC360 är sluttande kurva ("tilted curve" för högtalare). HD650 är otroligt varma, mörka och med dämpat övre register.

Det är ofattbart att höra din beskrivning av att deras sound inte skulle vara varmt, i jämförelse med min upplevelse. Gillar varma lurar, men HD650 är för mycket. Ganska mycket bas, men rullar av relativt tidigt. Generellt är basen och low-mids dominerande i ljudbilden, med underrepresenterat övre register.

Vi kanske har olika uppfattning/upplevelse om var 'neutral' ligger i frågan, HRTF spelar roll osv. Ska tilläggas att jag kör mina med OTL-rör (= har hög ut-impedans), vilket så klart påverkar.

Edit: försöker inte vara argumentativ. Var bara totalt mind-blown av din upplevelse och vill förstå var du kommer ifrån, dvs nyfiken.

De är inte dåliga. Blir annat senare. Jag sliter ut lurarna fort. Använder de i alla sorters väder. Haft olika. Mest lurar när jag pendlar.
Hemma till vardag är det KEF R100 önskar mig de nya KEF meta de är för dyra.
Föregående lur var Yamaha YH-e700a

Permalänk
Medlem

Testar Audiolab M-DAC+ från higi-freaks. Juste de låter en testa i hemmamiljö. Vart lite sugen på cd spelare som de var duktig rabatt på då man ändå kör mestadels cd fortfarande men slö så fortsätter med CD växlare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

De är inte dåliga. Blir annat senare. Jag sliter ut lurarna fort. Använder de i alla sorters väder. Haft olika. Mest lurar när jag pendlar.
Hemma till vardag är det KEF R100 önskar mig de nya KEF meta de är för dyra.
Föregående lur var Yamaha YH-e700a

Hur gillade du yamaha lurarna. Har goda vibbar av yamaha. Har ett yamaha yep-201 på vinden för grannfridens skull, yamaha förstärkaren man tjatat om samt eph-150 är de roligaste iems jag testat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Saknar mina Focal Celestee som jag körde ihop med en hip dac v2. Tog fram ljudet ur mina spellistor på ett sätt jag aldrig upplevt med de mer normalt budgeterade lurar jag ägt tidigare. Har ett par Sony xm5 anc idag och de är imo inte i närheten.

Tidigare tog jag fram lurarna och kunde sitta med slutna ögon och lyssna på musik i timmar. Sker inte längre.

Orkar bara inte motivera kostnaden, inte ens begagnade...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Saknar mina Focal Celestee som jag körde ihop med en hip dac v2. Tog fram ljudet ur mina spellistor på ett sätt jag aldrig upplevt med de mer normalt budgeterade lurar jag ägt tidigare. Har ett par Sony xm5 anc idag och de är imo inte i närheten.

Tidigare tog jag fram lurarna och kunde sitta med slutna ögon och lyssna på musik i timmar. Sker inte längre.

Orkar bara inte motivera kostnaden, inte ens begagnade...

Focal är dyra, mina billigaste lurar som jag tycker ändå ligger i audiofil-klass är Sennheiser HD560S, är lite plastiga i utseende men låter riktigt riktigt bra!

1689Kr på Amazon:
https://www.amazon.se/dp/B08HNFV61M/ref=asc_df_B08HNFV61M/?ta...

Kanske något att överväga om du längtar tillbaka?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Saknar mina Focal Celestee som jag körde ihop med en hip dac v2. Tog fram ljudet ur mina spellistor på ett sätt jag aldrig upplevt med de mer normalt budgeterade lurar jag ägt tidigare. Har ett par Sony xm5 anc idag och de är imo inte i närheten.

Tidigare tog jag fram lurarna och kunde sitta med slutna ögon och lyssna på musik i timmar. Sker inte längre.

Orkar bara inte motivera kostnaden, inte ens begagnade...

Om du gillade Focal varför inte Bathys de trådlösa

Permalänk
Medlem

Kan få köpa mina focal elear. Låter riktigt bra ur rörförstärkaren. Ur transistorförstärkare så låter de bara tråkigt om än kompetent. Fortfarande perplex över hur mycket färgning de får av rörförstärkaren. Ingen annan hörlur beter sig så. Vid ett blindtest skulle jag aldrig förstå det är samma lur

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kan få köpa mina focal elear. Låter riktigt bra ur rörförstärkaren. Ur transistorförstärkare så låter de bara tråkigt om än kompetent. Fortfarande perplex över hur mycket färgning de får av rörförstärkaren. Ingen annan hörlur beter sig så. Vid ett blindtest skulle jag aldrig förstå det är samma lur

Tack för tanken, men skulle först behövt lyssna på den och bor i Nørge

Är väl ett riktigt ilandsproblem tbh. Sonylurarna fick jag med mobilen på köpet och de är ju ändå ett par riktigt kompetenta anc over ear med helt ok sound. Men det var ändå nåt med de där jädra Celestee som träffade mitt i prick.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

m-dac+ dyker förhoppningsvis upp imorgon. enligt trackingen verkade den ha hoppat tillbaks till danmark en sväng men nu är den i stan.

Chord qutest är man rätt nyfiken på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

M-dac+ in da house. Lådan var bra mycket större än förväntat väger en del också så lär stå där den står. Testat med mina ether c flow kramar öronen något sjukt. Upplever det är extra mycket decay mot vad jag är van vid även om jag lyssnar på slutna lurar om än väl dämpade dylika. Får väl se om man ledsnar på det och vill ha det torrare men just nu är det bara euphoni Inte lekt med filtrena ännu kör bara default. Silkeslent inget vasst någonstans går lyssna i all oändlighet behöver nog plocka fram spl mätaren igen.

Med THX-789 blir man närmast döv av tystnaden mellan noterna. Ingen favorit men jag blev nästan lurad ett tag här att jag gillade den körandes Top Gun Maverick. Smått hypnotisk ljudupplevelse. Tillbaks på min yamaha receiver och det känns som den verkar fått ner noise floor även på denna.

Ska bli kul testa med rörförstärkaren innan och v222 naturligtvis när tullen får för sig släppa den... inbyggda hörlursförstärkaren vid en snabb lyssning var då ingen katastrof iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

v222 verkar ha åkt tillbaks till tullen. Fyck nytt sms om att betala momsavgifterna igen som redan är betalda och paketet släpptes till bring men bara för att åka tillbaka till tullen vad det verkar... Skulle betalt någon tusing extra och köpt via thomann.

Trafomatic Audio Head One som förförstärkare till thx 789 AAA fungerar ypperligt med ether c för min del. Blir för trött med bara rörförstärkaren här blir det mellanland mellan de bägge förstärkarna. Blir fortfarande förbannad om jag lyssnar för länge på bara thx 789 AAA så inget nytt där lol.

Någonstans här jag har hoppats att V222 ska landa baserat av mina lastgamla minnen från v200 med andra hörlurar ska bli intressant att se om man hamnar rätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Kanondeal (2249 kr) på AUDIOQUEST DRAGONFLY COBALT https://www.hifiklubben.se/audioquest-dragonfly-cobalt-horlur...

Även bra pris på DENON AH-D5200 (3998 kr) https://www.hifiklubben.se/denon-ah-d5200-head-fi-horlurar/de...

Permalänk
Medlem

Skoj! Fick till slut leveransbekräftelse från bring till det utlämningsställe jag fick. Öppnar paketet och det är en j-la hjärtstartare som jag beställt på uppdrag av morsan..... Kan ju behövas efter mitt självmordsförsök nu. Ringde postnord och de verkade ha ett paket som skickats till annat utlämningsställe och som skulle vart där sen igår. Vilket stämmer med drops tracking även om den pekar mot jönköping av någon anledning lol. Men fått varken mail sms eller brev i postlådan om att jag har paket att hämta. Är väl bara hoppas att det är rätt och inte dacen jag hämta ut förra veckan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Slutet gott allting gott fick hem min V222. Första intryck är nog att man chansat rätt. Vet inte vad jag skulle vilja ändra på för min ether c flow och m-dac+ tonbalansmässigt. Får se vad framtiden utvisar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

@eclipse Testa Sennheiser Momentum 4. Riktigt bra ljud för prisklassen!

Nu har jag haft mina Momentum 4 i några veckor och jag är riktigt nöjd. Först och främst sitter dom betydligt skönare över öronen och på huvudet än Sony. Batteritiden är otrolig och ljudet är mycket trevligare likaså.

Så om någon annan läser detta och väljer mellan Sony och Sennheiser. Välj det sistnämnda.

Permalänk
Medlem

Jag är låst vid ether c flow. Allting bara flyter på pun intended. Otroligt lättlyssnat. Antitesen till min förhatliga THX 789. Kan "känna" ljudvågorna fysiskt på ett helt annat sätt. Garanterat en keeper. HD 800S och Focal Elear är jag nyfiken på att testa de bör passa bra med detta.

Tror aldrig jag haft en hörlursförstärkare som går så här varm dock. Man bör säkra så man har bra ventilation för den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x