Behöver förlängning till SUB (DB-15-Kontakt)

Permalänk
Medlem

Behöver förlängning till SUB (DB-15-Kontakt)

Hej, jag är på jakt efter en förlängningssladd som ska gå mellan ljud-konsolen och subwoofern (Logitech Z-906)

Det är en VGA (DB-15) , jag har letat runder i timmar men hittar endast HD-15.

Skulle behöva en 10M, jacket på subwoofern är 36mm.

Någon som vet några bra sidor?

Tack!

tydligare rubrik
Permalänk
Medlem

Titta en gång till, det är ingen VGA-kabel du behöver..
Kolla istället på konsolkablar. Dock ytterst tveksam till att dem finns på 10m, men värt att kolla. Annars finns det adaptrar som konverterar Konsol till TP-kabel som ju finns i 10m vilket skulle kunna funka.. Kolla upp hur långt kabelns standard tillåter först dock för det har jag inte koll på

Permalänk
Medlem

Är du säker? Ser verkligen ut som en VGA Kabel.

Vad är det ens för skillnad mellan HD-15 och DB-15?, står att det är en DB-15-Kontakt i guiden man fick till.

Och kollar du wiki så ser du att DB-15 är med bland de andra. (VGA)

http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Permalänk
Medlem

det är väl rätt enkelt att prova om det är samma sak som vga kablel?
tryck in en vga kabel i subwoofern och se om den passar, gör den det, då är det vga kabel du ska ha.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

"The console plugs into the 15-pin high-density D-Sub connector." http://www.laaudiofile.com/logitech_z906.html

"DE-15 is also conventionally called RGB connector, D-sub 15, mini sub D15, mini D15, DB-15, HDB-15, HD-15 or HD15 (High Density, to distinguish it from the older and less flexible DE-9 connector used on some older VGA cards, which has the same shell size but only two rows of pins)." http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

så vad jag kan förstå så borde det vara en vanligt VGA kabel, eller så fattade jag de hela fel

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det där ser helt klart ut som en DE-15/DB-15HD/HD-15 (kärt barn har många namn) snarare än DA-15/DB-15. Skillnaden är om det sitter stift i två eller tre rader, samt bredden. Jag gissar att det bara är Logitech som är lite förvirrade över namnen på kontakterna.

HD-15 har ca cc 25 mm mellan skruvarna, medan DB-15 har ca cc 33,3 mm mellan skruvarna.

Om du köper en VGA-kabel så tänk bara på att det finns en hel del VGA-kablar som saknar ledare för pin #9, då de inte behövs längre till skärmar, och kan ge störningar med skärmar. Men det finns de som fortfarande har kvar pin #9, och borde inte vara så svårt att få tag på.
I övrigt tror jag det ska fungera med en VGA kabel, men det beror ju på vad för signaler som matas genom kabeln. Är det analogt ljud så kan det säkert bli lite störningar på så lång sträcka med inte helt optimal kabel. Men för SPDIF exempelvis borde det fungera bra, då de ju har samma karaktäristisk impedans (75 ohm) och så. Men säkrast är nog helt klart att börja med att testa en kort VGA-kabel som jag gissar att du redan har. Och fungerar den bra så köp en längre, på öppet köp om du är orolig.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Samt rubrik ändrad. Som synes så ökar chansen att man får fler och bättre svar om man postar i rätt forumdel.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming