SweC BF3 event #3, "Mumble 3D" (PW, mumble only)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi upptäckte att senaste patchen gjort tidigare bf3.dll filer felaktiga så det är bara att hämta hem en ny ifrån:

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/n6zw3/how_to_get_positional_audio_working_in_bf3/

Tack! Ska testas nu.

Edit: Fungerar utmärkt.

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator

Då kör vi event #3 fredag 13 april, klockan 19:00!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Då kör vi event #3 fredag 13 april, klockan 19:00!

Då får man ringa in det på kalendern

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

fredag 19:00... kommer!

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt roligt, hoppas man får en plats Ska försöka hålla mig nykter iallafall!

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Får hoppas man hinner ta sig in den här gången då. Ni borde se över möjligheterna att utöka kapaciteten under events. Skulle lätt fylla en till server vid sådana här tillfällen.

Permalänk
Medlem

Kung, hoppas jag kan komma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Moderator
Moderator

Glöm inte att testa era inställningar i förväg!

Jag sitter online ikväll om ni behöver lite hjälp!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Glöm inte att testa era inställningar i förväg!

Jag sitter online ikväll om ni behöver lite hjälp!

Jag märkte det Vi råkade skjuta ned varandra några gånger på SweC servern :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Goda nyheter - vi har nu utökat Mumble-servern till 100 slots!

När vi har kört evenemangskvällar har servern snabbt fyllts upp förut, men nu kan fler sitta och tycka synd om sig själva och snacka skit när man sitter i kö till servern!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av H34D5H07:

Snälla SweC kör igång en till server, det var 70+ pers i kö! 1 till serv med samma config...
btw, min score senaste event Tisdag den 3:e. 20-0 med scar, silencer, grip, holo...
http://imageshack.us/photo/my-images/441/bestbf3scoreswecserv...

Skrivet av Xerbee:

Får hoppas man hinner ta sig in den här gången då. Ni borde se över möjligheterna att utöka kapaciteten under events. Skulle lätt fylla en till server vid sådana här tillfällen.

Sådär, tack vare Flaxe och hans klan Top Nordic BattleGroup har vi fått låna en tillfällig 32 server, den har vi valt att sätta till Rush med alla våra vanliga inställningar!

Varför rush? Vi ville testa det själva med våra custom settings.

Varför 32? Jo, i och med att vi permanent utökat till 100 slots (tack Rocketblast! ) så får vi plats med vår vanliga 64 + 32 + 4 admins.

Så, nu har vi ökat på ordentligt för er skull!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppas ni är redo för lite storskaligt mumble användande i 3D! Ska bli väldigt roligt att effektivt köra lagarbete över squads bortanför begränsningarna som EA/Dice införde!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Lycka till ikväll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Sådär, tack vare Flaxe och hans klan Top Nordic BattleGroup har vi fått låna en tillfällig 32 server, den har vi valt att sätta till Rush med alla våra vanliga inställningar!

Varför rush? Vi ville testa det själva med våra custom settings.

Varför 32? Jo, i och med att vi permanent utökat till 100 slots (tack Rocketblast! ) så får vi plats med vår vanliga 64 + 32 + 4 admins.

Så, nu har vi ökat på ordentligt för er skull!

Fan vad bra! Blir att testa på Rush då

Permalänk
Medlem

Jag och en polare har fixat så vi hör i 3D in-game, men vi är fortfarande lite förvirrade. Folk i flygplan kommer inte höra någon i stort sett? Och alla på hela servern kommer höra alla på minst 20%. Eller har jag missuppfattat något?

Lär bli skitkul i alla fall

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ascor:

Jag och en polare har fixat så vi hör i 3D in-game, men vi är fortfarande lite förvirrade. Folk i flygplan kommer inte höra någon i stort sett? Och alla på hela servern kommer höra alla på minst 20%. Eller har jag missuppfattat något?

Lär bli skitkul i alla fall

Det är så det är ja

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Åh vad jag vill vara med och spela ikväll!
Men jag kan tyvärr inte, Flickan kommer hem till mig och det känns lite osocialt att sitta och spela BF3 med massa sköna snubbar

Men men, det kommer fler kvällar!

Cred till er som sätter ihop dessa events. Hoppas på att ni kommer köra ett liknande event någonannan gång, när jag kan närvara.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Jag och en polare har fixat så vi hör i 3D in-game, men vi är fortfarande lite förvirrade. Folk i flygplan kommer inte höra någon i stort sett? Och alla på hela servern kommer höra alla på minst 20%. Eller har jag missuppfattat något?

Lär bli skitkul i alla fall

Man kommer bara kunna höra folk i det egna laget

Permalänk
Medlem

Ska nog in och värma upp mig lite redan nu Dessutom är nog chansen på att man får plats relativt liten, brukar få försöka connecta ca 2-3 gånger till en server innan jag kommer in så

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man kommer in på mumble. nekas hela tiden.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Noobenu:

Jag fattar inte hur man kommer in på mumble. nekas hela tiden.

Beskriv vad du gör?

Har du rätt uppgifter?
Har du haft en användare på vår mumble server tidigare?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Om ni inte kan komma in på SweC mumble servern så kan ni testa klicka på den här länken, kan hjälpa i vissa fall om man får "Fjärrvärden stängde anslutningen" osv.

mumble://188.126.64.11:64738/?version=1.2.0

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Moderator
Moderator

Ok folket - vi blev inte så många på mumble som vi hoppades så vi ändrar på oss och postar lösen även här!

Lösenordet är: ragu

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Är dessvärre (nästintill)döv på höger öra för tillfället så blir inget spel för mig ikväll. =/ Fredag i allmänhet är en lite opraktisk dag enligt mig.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Beskriv vad du gör?

Har du rätt uppgifter?
Har du haft en användare på vår mumble server tidigare?

Lyckades komma in (spelade lite mot dig innan(Kalle_anka_023))
Men det var inga som pratade

Permalänk
Medlem

Blev rage quit för min del, men det var kul tills jag blev för sur Hoppas på fler såna här events! Stort tack till Lan och alla er andra som har hand om allt.

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem

Var skoj att lira lite igen, dock så funka de inge vidare med mumble för min del. Hörde dom flesta så jäkla lågt. Så det funkar sådär för en som är halvdöv. Jag får mixtra lite med inställningarna till nästa event.

Sen så skämde jag ut mig, körde på en mina så 6 pers i laget dog direkt... Den bjöd jag på Lan

Är det nå spel annars på Sweclockers servrar?

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Permalänk

Ruskigt kul idag! Tack för att ni anordnar något i den här stilen!