Vinn nätagg från Seasonic

Är det dåligt timing att köpa en D-Link Boxee Box DSM-380?

Permalänk
Medlem

Är det dåligt timing att köpa en D-Link Boxee Box DSM-380?

Funderar på att köpa en D-Link Boxee Box DSM-380, ser dock att den har ett par år på nacken. Är det dålig läge att köpa en? Kommer det en ny inom snar framtid? Hur ser ni på det hela?

Jag hittade lite referenser till Boxee 2.0, detta kan dock vara mjukvara? någon som känner igen detta?

Om ni äger en D-Link Boxee Box DSM-380 får ni även ge era synpunkter på produkten. Tacksam för alla svar.

Permalänk
Avstängd

Boxee boxen var grym när den kom men har inte uppdaterats sen dess. D-Link var på gång med en ny version men la ner den på grund av bristande försäljning av den första. Även Boxee-programvaran för HTPC har lagts på is. Om Boxee gör vad du behöver så kan den absolut vara ett bra val, men förvänta dig inte mycket av stöd för nya saker.

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig ersättare?

Permalänk
Avstängd

Tja, vettig och vettig men det finns Apple TV, Tvix och Popcorn Hour i olika modeller. Dustin har några olika modeller. Å andra sidan ingår en NAS om du köper en Boxee box från dem just nu.

Permalänk

Xtreamer har ett stort utbud mediaspelare. Du borde kolla på dom. Har själv en sidewinder och den spelar allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

Köpte min i lördags för att ersätta min WD TV Live, helnöjd med Boxeen så här långt (men räknar iskallt med att det kommer nyheter om en ny Boxee typ den här veckan bara för att jag köpt en, aja)

Permalänk

Min boxee funkar klockrent, förutom att menyerna blir lite sega när man lagt till mycket i biblioteket, men spelar upp allt än så länge, streamar även rar arkiv klockrent nått som var mycket pilligare om än ej helt omöjligt med min tidigare popcorn hour och HDX

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk

För dem pengarna kan man inte annat än att rekommendera denna, otroligt prisvärd streamer. Jag har den till allt, full-HD filmer, serier, FLAC, DTS-HD MA/Dolby True HD, oupp packade .rar u name it! Nej, den streamer allt helt klockrent, inget lagg, ingen buffering och framför allt INGET bugg. Har testat flertalet olika maskiner och denna är den mest kompletta på marknaden just nu, finns inget likvärdigt i prestanda väg om du inte vill satsa på en HTPC. Tex. testat TviX HD N1 för att jag är ute efter DTS-HD MA/Dolby True HD och konstaterade ganska snabbt att det bara var skräp, ca. 6 mån efter jag köpte den så tog bort specen på att den skulle klara HD-ljud vilket för mig förstörde allt så blev då en Boxee och jag är super nöjd som sagt.

Nackdelarna jag kan komma på är:
* HD-ljud dropouts med Onkyo förstärkare, inget som påverkar eller förstör i sig men under 90min film kanske ljudet droppas 2-4 ggr på sin höjd och högst i 1 sec. Notera att detta enbart gäller Boxee och samverkan med Onkyo A/V reciever. Detta är under utveckling då det är mjukvarurelaterat problem.
* Spelar inte upp BD-iso utan konstant buffering, troligtvis ser vi ingen lösning på detta då det är stora upphovsrättsliga tvister kring detta och utvecklarna lägger ingen kraft på att lösa detta.
* Alla elektronik apparater har sina nackdelar och buggar men tycker ändå att Boxeen klarat sig bra, senaste uppdateringen var lite sådär dock, går att snabb spola framåt i 1080i filmer med HD-ljud längre till exempel, den ändrar skärm storleken lite titt som tätt.

Jag tycker verkligen att du ska slå till på en Boxee och i alla fall testa den under 14dagar och se vad du tycker, är du nöjd ja då är det ju bara att börja titta på film och är du inte nöjd, skicka tillbaka skiten

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Medlem

Vänta tills imorgon, det ryktas om att apple tv ska få lite nyheter ikväll på WWDC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, vettig och vettig men det finns Apple TV, Tvix och Popcorn Hour i olika modeller. Dustin har några olika modeller. Å andra sidan ingår en NAS om du köper en Boxee box från dem just nu.

Skrivet av malte:

Vänta tills imorgon, det ryktas om att apple tv ska få lite nyheter ikväll på WWDC.

Har testat Apple TV och den var ingen höjdare, och de kom ju inga spännande nyheter :/

Lutar åt en boxee iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe_89:

För dem pengarna kan man inte annat än att rekommendera denna, otroligt prisvärd streamer. Jag har den till allt, full-HD filmer, serier, FLAC, DTS-HD MA/Dolby True HD, oupp packade .rar u name it! Nej, den streamer allt helt klockrent, inget lagg, ingen buffering och framför allt INGET bugg. Har testat flertalet olika maskiner och denna är den mest kompletta på marknaden just nu, finns inget likvärdigt i prestanda väg om du inte vill satsa på en HTPC. Tex. testat TviX HD N1 för att jag är ute efter DTS-HD MA/Dolby True HD och konstaterade ganska snabbt att det bara var skräp, ca. 6 mån efter jag köpte den så tog bort specen på att den skulle klara HD-ljud vilket för mig förstörde allt så blev då en Boxee och jag är super nöjd som sagt.

Nackdelarna jag kan komma på är:
* HD-ljud dropouts med Onkyo förstärkare, inget som påverkar eller förstör i sig men under 90min film kanske ljudet droppas 2-4 ggr på sin höjd och högst i 1 sec. Notera att detta enbart gäller Boxee och samverkan med Onkyo A/V reciever. Detta är under utveckling då det är mjukvarurelaterat problem.
* Spelar inte upp BD-iso utan konstant buffering, troligtvis ser vi ingen lösning på detta då det är stora upphovsrättsliga tvister kring detta och utvecklarna lägger ingen kraft på att lösa detta.
* Alla elektronik apparater har sina nackdelar och buggar men tycker ändå att Boxeen klarat sig bra, senaste uppdateringen var lite sådär dock, går att snabb spola framåt i 1080i filmer med HD-ljud längre till exempel, den ändrar skärm storleken lite titt som tätt.

Jag tycker verkligen att du ska slå till på en Boxee och i alla fall testa den under 14dagar och se vad du tycker, är du nöjd ja då är det ju bara att börja titta på film och är du inte nöjd, skicka tillbaka skiten

Hade drop-outs tidigare med Boxeen mot min Onkyo.. sjukt nog var det HDMI-kabeln som var kass.. när den var bytt så har jag inte upplevt något sådant alls förutom första sekunderna av en fil man börjar spelar upp.

Det jag stör mig absolut mest med Boxee'n är att skiten är låst! (älskar att modda allt jag äger) vill kunna få in XBMC i den.. men får leva med Boxee'ns inlåsta värld. Tycket menyer och gränssnitt har bara blivit segare och sämre med uppdateringar som har kommit även hängningar sker oftare. Iofs fabriksåterställde jag boxee'n igår så förhoppningsvis har det löst mina problem (köpte boxeen när den var sprojlans på marknaden).
Sist men inte minst.. fjärrkontrollen.. VARFÖR ÄR SIFFRORNA LIMEGRÖNA? det är ju för bövulen bokstäverna jag vill se i mörker! inte siffrorna!
Förstår inte heller varför D-link inte har släppt RF-koder så man kan programmera sin harmony one att lira med boxeen..(har ir till rf omvandlare)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

[QUOTE="Pliind;12389616"]Hade drop-outs tidigare med Boxeen mot min Onkyo.. sjukt nog var det HDMI-kabeln som var kass.. när den var bytt så har jag inte upplevt något sådant alls förutom första sekunderna av en fil man börjar spelar upp.

Det jag stör mig absolut mest med Boxee'n är att skiten är låst! (älskar att modda allt jag äger) vill kunna få in XBMC i den.. men får leva med Boxee'ns inlåsta värld. Tycket menyer och gränssnitt har bara blivit segare och sämre med uppdateringar som har kommit även hängningar sker oftare. Iofs fabriksåterställde jag boxee'n igår så förhoppningsvis har det löst mina problem (köpte boxeen när den var sprojlans på marknaden).
Sist men inte minst.. fjärrkontrollen.. VARFÖR ÄR SIFFRORNA LIMEGRÖNA? det är ju för bövulen bokstäverna jag vill se i mörker! inte siffrorna!
Förstår inte heller varför D-link inte har släppt RF-koder så man kan programmera sin harmony one att lira med boxeen..(har ir till rf omvandlare)[/QUOTE]

Som svar på det så använder jag bara högkvalitiva HDMI-kablar, Supra HDMI och problemet ligger inte där utan det är mjukvarubaserat, vilket Boxee själva gått ut med men dem måste tydligen skriva om otroligt mycket i arkitekturen för att få dessa drop outs åt hellvete men vad jag har läst mig till så är det under uppbyggnad då många har problemet. Längs ner på alla senaste uppdateringar så står det oftast:

"This update does not solve the HD-drop outs" Så av detta att döma så är det ett major problem för dem.

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55