Program för att smsa från datorn via mobilen?

Permalänk
Medlem

Program för att smsa från datorn via mobilen?

Hejsan SC!

Jag har en ZTE Blade 2 och sitter (sorgligt nog) en del vid datorn. Bladen har bluetooth om det hjälper. Jag har en flickvän som uppskattar att få sms fast jag spelar. Då skulle det vara enklare att smsa från datorn istället från mobilen.

Så vet någon något program som kopplar ihop mobilen med datorn så man kan skicka sms från datorn? Inte någon extern tjänst alltså! Jag vill ha någon app till telefonen och något program till datorn som sammankopplas.

Jag hade ett Nokia program till min gamla telefon men nu är det en annan som sagt.

Så om någon vet, skriv här eller i PM.

Mvh Fredrik Beskow/Waloth

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

har sett på comviq där man kan smsa från datorn till mobilen fast när du ska ta emot sms så kommer det till mobilen.. dock är det dom med comviq... det är allt jag vet...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det finns flera appar till android, tex. AirDroid som gör det möjligt att styra mobilen via datorn. Med airdrod så skapas en form av webbserver på mobilen som du sedan surfar in på via din webbläsare. Då kan du både läsa och skicka SMS ifrån din dator.

Permalänk
Medlem

Det du behöver är (troligen) http://mightytext.net/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

IDG.se har en liten artikel om just detta (För er som kör chrome)