NetGear CG3100 stängde av Wi-Fi själv (ComHem)

Permalänk
Medlem

NetGear CG3100 stängde av Wi-Fi själv (ComHem)

Hej,

Har internet från ComHem och använder deras router/modem en NetGear CG3100 och idag så stängde den bara av Wi-Fi av sig självt vilket slutade med att jag fick slå på det självt efter jag upptäckte att den stängt av sig själv.
Någon som har varit med om detta eller vet vad det kan bero på?
Jag surfade och tanka/seeda Lunix torrents när detta hände men hade bara en torrent igång.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är men när jag spelar tex: BF3 eller WoW så blir jag DC hela tiden JOBBIGT (har samma router)

Permalänk
Medlem

Uppdatera routern med ny firmware och CMDA!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Uppdatera routern med ny firmware och CMDA!

Och hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRhoads:

Hej,

Har internet från ComHem och använder deras router/modem en NetGear CG3100 och idag så stängde den bara av Wi-Fi av sig självt vilket slutade med att jag fick slå på det självt efter jag upptäckte att den stängt av sig själv.
Någon som har varit med om detta eller vet vad det kan bero på?
Jag surfade och tanka/seeda Lunix torrents när detta hände men hade bara en torrent igång.

Tacksam för svar

Senast jag hörde något i comhemtråden http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-... hade fler upplevt felet. Lär vara någon bugg som visste kunder framkallar...

Visa signatur

Dooh!