Tillräckligt säkert MS Security Essentials ?

Permalänk

Tillräckligt säkert MS Security Essentials ?

Hej,

Räcker det med Windows inbyggda brandvägg + MS Security Essentials som säkerhetsskydd på datorn?
Tacksam för svar
/Sebastian

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Windows brandvägg + Microsoft Security Essentials + sunt förnuft så ska det räcka.

Permalänk
Rekordmedlem

Det räcker långt, brandväggen är bra men svårstyrd om du vill göra avancerade saker, MSE ger ett grundläggande skydd, externa säkerhetsprogram kan/brukar ha fler funktioner men själv så har jag inte haft problem med MSE, jag brukar kolla av diskarna med andra prog ibland och de har inte hittat nått, men jag klickar inte på allt jag ser på weben och jag kör inte en massa warez och har flash och script avstängt i webläsaren som standard.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickybobby:

Hej,

Räcker det med Windows inbyggda brandvägg + MS Security Essentials som säkerhetsskydd på datorn?
Tacksam för svar
/Sebastian

Sålänge du inte surfar alltför bisarr porr ska du klara dig fint.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround

Permalänk
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Haha bästa svaret hittills=).

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Religion större virusrisk än porr http://www.dn.se/ekonomi/religion-storre-virusrisk-an-porr

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostsOfOnyx:

Du tycks vara erfaren expertkunnig i området. Hur skiljer du ut vad som är "bissart" eller inte?

/Nyfiken men inte Gul