VLC och Lagarith Lossless Codec

Permalänk
Medlem

VLC och Lagarith Lossless Codec

Hej!

Spelat in lite BF3 på skoj, med hjälp av DxTory som jag använt innan. Valde att spela in med Lagarith Lossless Codec, som gav bra resultat.

Hursom hellst så blir det lustigt när jag spelar upp dessa filer i VLC. WMP kan inte öppna dem över huvudtaget. Såhär ser det ut i VLC:

Flimmrar en himla massa, så de fyrkantiga formerna är inte fasta, utan hoppar överallt och byter färger fram och tillbaka.

Enligt vad jag hittar på nätet ska stöd för denna codec implenterats i v. 2.0.0.

Funkar utan problem att öppna och redigera i både Vegas och Premiere, renderingen blir även den bra.

Testat ominstallera VLC.

Några ideér?

MVH

EDIT: Ber om ursäkt, skulle självklart lagt tråden under Mjukvara->Windows...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

EDIT: Ber om ursäkt, skulle självklart lagt tråden under Mjukvara->Windows...

Den ligger ju där..?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Den ligger ju där..?

Nämen se där, magi!

Inte lite snabba är ni

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Nämen se där, magi!

Inte lite snabba är ni

Har samma problem, lol.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

MPC-HC klarar det, på grund av att VLC använder systemspecifika codecs.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Gå in på CCCP projekt(MPC HC), Strular aldrig för mig!

VLC funkar också bra men jag har haft problem med vissa filer ibland...

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!