Geforce driver 320.00 BETA kom idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Har det via webbläsaren och har win 8

Hmmm, det är en pdf och jag läste det oxå via weläsaren men har Win 7, men det ska väl inte spela någon roll, jag har ju Explorer 10 jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Proper BETA, this

Skrivet av SeF.Typh00n:

Öh, Många av dom är issues som har varit med länge...
Skillnaden mellan beta och WHQL är minimal, både AMD och Nvidia släpper beta-drivrutiner då det kostar att få sina drivrutiner WHQL-certifierade.

Ni är lite väl paranoida.

Lugn och fin, det var längesedan jag läste dokumentationen. Sen föredrar jag alltid att läsa innan hur det går för andra på Guru3D innan jag testar drivisen själv

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vadå, lugn och fin? En riktig beta ska ju ha lite trassel, annars skulle den inte behöva vara beta

Visa signatur

NES.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Fan jag använder ändå inte kraften i min GPU xD Kanske byta mot en 7950 och en tusenlapp emellan?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Fan jag använder ändå inte kraften i min GPU xD Kanske byta mot en 7950 och en tusenlapp emellan?

Om du lyckas med att hitta en sådan deal så varför inte
Om du nu är mer än nöjd med din stockprestanda från ditt Gigabyte GTX 670 så kan du ju vid behov bli exakt lika övernöjd med ett HD 7950 eftersom HD 7950 klockar som en gud! (Upp till 30% mer prestanda!)

Sen är jag lite nyfiken på varför du inte utnyttjar kraften fullt ut?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sisyfos:

Om du lyckas med att hitta en sådan deal så varför inte
Om du nu är mer än nöjd med din stockprestanda från ditt Gigabyte GTX 670 så kan du ju vid behov bli exakt lika övernöjd med ett HD 7950 eftersom HD 7950 klockar som en gud! (Upp till 30% mer prestanda!)

Sen är jag lite nyfiken på varför du inte utnyttjar kraften fullt ut?

Spelar mest Dota 2 och KSP Inte direkt behov av något kraftigare än ett 7770.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Spelar mest Dota 2 och KSP Inte direkt behov av något kraftigare än ett 7770.

Hehe, kan hålla med om att jag är ganska "GUILTY" på den fronten med men när jag väl spelar tungdrivna spel så bara måste jag ha ordentligt med kraft annars så blir jag allmänt sur över att jag var tvungen att stänga av lite AA i det spelet och så vidare... Det är dyrt och jobbigt att tänka som jag

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sisyfos:

Hehe, kan hålla med om att jag är ganska "GUILTY" på den fronten med men när jag väl spelar tungdrivna spel så bara måste jag ha ordentligt med kraft annars så blir jag allmänt sur över att jag var tvungen att stänga av lite AA i det spelet och så vidare... Det är dyrt och jobbigt att tänka som jag

Det är ganska gosigt att dra på allt ögongodis på BF3 och klocka upp GPU:n till 1300MHz och bara njuta av stabil FPS x)

Men det händer typ 2-3ggr i månade max xD

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är ganska gosigt att dra på allt ögongodis på BF3 och klocka upp GPU:n till 1300MHz och bara njuta av stabil FPS x)

Men det händer typ 2-3ggr i månade max xD

Om jag ändå kunde säga detsamma, min GPU vill bara gå upp i 1254MHz, den kraschar direkt i 1267MHz som är nästa steg
Men 1254MHz räcker ju gott och väl, dock så förstår jag inte hur du kan ha 1300MHz i BF3? BF3 är ju känd som "överklockningsmördaren"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om jag ändå kunde säga detsamma, min GPU vill bara gå upp i 1254MHz, den kraschar direkt i 1267MHz som är nästa steg
Men 1254MHz räcker ju gott och väl, dock så förstår jag inte hur du kan ha 1300MHz i BF3? BF3 är ju känd som "överklockningsmördaren"

Jag har samma problem som du. Min gräns går vid 1255 mhz när jag lirar bf3/civ5 mm, ett tick över den klockningen och det är drivrutinkrasch. Det lustiga är att jag kan ha en stabilklock på 1300mhz när jag kör olika benchmarks såsom furmark.

edit: undra om det är de där sista 50 mhz som avgör om man får silkeslen fps i bf3 eller inte då jag aldrig har fått bf3 att vara i konstant 60fps. Har dippar såfort det exploderar på skärmen och då sitter jag på en i7@4.1ghz, ett 680@1255/6600 och en 100/100 lina.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av astrob0y:

Jag har samma problem som du. Min gräns går vid 1255 mhz när jag lirar bf3/civ5 mm, ett tick över den klockningen och det är drivrutinkrasch. Det lustiga är att jag kan ha en stabilklock på 1300mhz när jag kör olika benchmarks såsom furmark.

edit: undra om det är de där sista 50 mhz som avgör om man får silkeslen fps i bf3 eller inte då jag aldrig har fått bf3 att vara i konstant 60fps. Har dippar såfort det exploderar på skärmen och då sitter jag på en i7@4.1ghz, ett 680@1255/6600 och en 100/100 lina.

Jag har egentligen bara konstaterat detta genom Unigine Valley och jag har aldrig provat Furmark så kolla om du verkligen är 1300MHz stabil i till exempel Unigine Valley

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag har egentligen bara konstaterat detta genom Unigine Valley och jag har aldrig provat Furmark så kolla om du verkligen är 1300MHz stabil i till exempel Unigine Valley

Stabil även där, var ett tag sedan jag testade iofs. Problemet är att min klock inte håller sig stabil i spel.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag klocka mitt 9600gt ca 70mhz! Känn på den! Nej men någon som vet om gamla grafikkort också får optimeringar?

Permalänk
Medlem

Vaffan då. Jag gick från 314.07 till 314.22 och fick sämre fps i BF3. Sen gick jag till 320.00 och upplever ungefär samma försämring.

Mina 680SLI pallar inte längre hålla konstans ens över 60 i BF3! Ligger och svajjar runt 60-90 för det mesta nu. Innan hade jag bra mkt bättre snitt-fps.

Grrr

Permalänk
Medlem

Doh!

Ok skämshatt på: Glömde att återaktivera SLI...