Permalänk
Medlem

Streaming dator/HTPC/NAS

Ska bygga en streaming dator som även ska fungera som nätverkslagring och som HTPC.

Min Inet kundvagn ser ut så och utöver detta har jag även 4st 3TB diskar och en 120GB SSD som ska i. Innan jag beställer det här så vill jag fråga er som har lite koll på det här. Är det något jag har missat?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem

Ingen som har en åsikt om det ens går att köra ett PCIe x1 kort på det modekortet. Jag har läst att det ska gå att köra PCIe x1 i en PCIe x16 men jag hittar inte något om just det här modekortet. Eller är det så illa att det är helt kört och att jag måste gå upp till ett mATX med allt vad det nu kommer att innebära med byte av låda och så.

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning