Vilka MMO ser du fram emot i år/2014?

Permalänk

Vilka MMO ser du fram emot i år/2014?

  • Blade & Soul

  • Destiny

  • The Elder Scrolls Online

  • Defiance

  • Phantasy Star Online 2

  • ArcheAge

  • PV13

Eller vilka?

Ange även om det finns nåt MMO du spelar just nu som du tycker är bra/du kommer fortsätta spela istället, det "bästa" enligt dig. ex. Guild Wars 2, WoW, Final Fantasy, Lineage osv.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på EQ next faktiskt. Spelar inget mmo för tillfället, men har lifetime på LOTRO som jag gillar

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

1. Elder scrolls online - Sjukt taggad!
2. DayZ standalone - (om man kan kalla det mmo)
3. Everquest Next - Verkar intressant
4. Rust - Vet inte när det ska släppas men verkar hyfsat roligt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Wildstar, verkar ha fokuserat på att förbättra många smådetaljer som annars är tråkiga i mmo.

Permalänk
Medlem

Wildstar
Everquest
Phantasy Star Online 2
Spelar inget just nu men ska bli intressant och testa dessa

Visa signatur

Speldatorn: Fractal Design Define R6| ASUS PRIME X670E | Ryzen 7800x3d | Noctua 15DS | Corsair Vengeance 32GB@6000 | ASUS TUF GTX 4080 | Asus TUF 850W |
Lagring: Synology DS918+ 3x3TB WD Red

Permalänk
Medlem

Alla utom w0w

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Det beror på vad Blizzcon avslöjar, det KAN bli en bra refresh på WoW med helt ny och spännande lore med våran nya warcheif..... kanske..... evetuellt.... mest troligt..... inte....

Permalänk

The Elder Scrolls Online - Värt att ge ett försök, men är smått tveksam
Wildstar - Ser ut att kunna bli bra, inte helt min smak på designen dock
EverQuest Next - Gillar tänket och provar gärna

Det MMO jag alltid hittar tillbaka till är Anarchy Online, helt sjukt bra (även om jag inte spelat på över 1 år nu).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Daoc, alltid daoc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glömde bort EQ Next, det verkar sjukt bra! Det blir också ett köp för mig tror jag.

Nån som vet nåt mer om EQ Next release och om det tillkommer månadsavgift på de spelet?

Wildstar ska väl ha barnslig grafik?
http://www.wildstar-online.com/

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Glömde bort EQ Next, det verkar sjukt bra! Det blir också ett köp för mig tror jag.

Nån som vet nåt mer om EQ Next release och om det tillkommer månadsavgift på de spelet?

Everquest Next kommer att vara free to play och är det MMORPG jag ser mest fram emot. Ser även fram emot Elder Scrolls Online och WildStar en del, men EQNext ligger klart högst på önskelistan.

Spelar en del Guild Wars 2 just nu och kommer fortsätta med det även efter tidigare nämnda titlar släppts. Tittar även in i Rift ibland som har en riktigt schyst free to play-modell. Rekommenderar båda två.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Wildstar, Wildstar och Wildstar! Sjukt taggad!

Permalänk
Inaktiv

Wildstar!

Permalänk
Medlem

TESO! Har alldeles för höga förväntningar på det för att jag ska kunna gilla det när det väl kommer ut :<

Permalänk
Medlem
Skrivet av EricSundquist:

Wildstar, Wildstar och Wildstar! Sjukt taggad!

WILDSTAR! Det enda MMO:t jag väntar på!

Kommer nog att peppat sönder lagom till släpp

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Shroud of the avatar och Everquast next ser väl mest intressanta ut men jag lär väl prova Wildstar också

Permalänk
Medlem

Wildstar och the elder scrols oline är vad jag ser fram emot. Troligen blir der wildstar som kommer spelas men måste prova teso såklart

Permalänk
Medlem

ESO och EQN!
Efter att ha spelat Wildstar var jag tyvärr inte överdrivet imponerad av det. GW2 och en eventuell mellanlanding i lotro tills dess.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
  • CU

  • EQ Next

  • Pathfinder Online

Även om CU inte kommer 2014 så är det utan tvekan ett av de intressantaste mmo sedan DAoC. EQ Next vet vi inte heller om det kommer 2014, hoppet är det sista som överger människan heter det ju. PFO med bara en server och spelardrivna byar och kungariken baserat på P&P spelet Pathfinder, kan inte vänta om jag ska vara ärlig, men kommer det 2014?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Wildstar och eventuellt TESO :):)

Fråga: Varför listades Defiance? Det har väl varit ute ett tag nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

1. The Elder Scrolls Online
Gillar den grafiska stilen som jag tycker påminner om WAR. Lite mer skitig och vuxen. Inte för realistisk (EQ2, SWG) och inte för tecknad (WoW, Wildstar). Raserna är ett stort plus också, som inte ser ut som fotomodeller. Mycket intressant med tre faktioner-pvp också.

2. Camelot Unchained
Ett MMO som krestar endast kring RVR med tre sidor. Mycket intressant! Ser ut att följa samma stil och mytologi som DAoC också.

3. Star Citizen
Uppvuxen med Chris Roberts Wing Commander spel, har jag höga förväntningar. EVE fångade aldrig mitt intresse. För långsamt, opersonligt och tråkigt. Hoppas på detta!

4. Everquest Next
För att det är Everquest... Annars vetifan. Har inte riktigt hoppat på hype tåget som många andra.

5. Warhammer 40.000: Eternal Crusade
Vet väldigt lite om detta. Men Warhammer universumet tilltalar mig väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Wildstar, inget annat.
Bara ge mig Wildstar please

Permalänk

Jag kan ju inte låta bli att spela några nya spel.... så jag längtar efter alla.
Tyvärr så kommer dom alla att göra mig gruvligt besviken då jag är helt förstörd.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Tycker Wildstar har ungefär samma grafik som WOW, fast skillnaden är WoW släpptes 2004 och Wildstar 2014. Varför är alla så hypade av WildStar?

EQ Next ska ju ha en Voxel motor, därför är det ju intressant.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Tycker Wildstar har ungefär samma grafik som WOW, fast skillnaden är WoW släpptes 2004 och Wildstar 2014. Varför är alla så hypade av WildStar?

EQ Next ska ju ha en Voxel motor, därför är det ju intressant.

Wildstar verkar mysigt och roligare än WoW på något sätt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

PSO2 är lika lite ett MMO som Diablo 3 är, med det sagt så är det spelet jag mest ser fram emot MMO eller ej.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag spela själv nu på PSO2 JP version, och den är nog den mesta jag ser fram emot om det nu kommer släppas år 2014 för globalt eller Europa.
Sen vill jag skaffa Destiny på PS4 när den då släpps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

WildStar.

Permalänk

Camelot Unchained är spelet som har topp placering på min lista, tackvare dess RvR fokus. Men tveksamt om det passar in i denna tråd då release datum lär ligga betydligt längre fram än 2014.

Måste jag välja något spel som släpps under nästa år, får det bli Everquest Next. Det har åtminstone en del sandbox element i sig, vilket är trevligt.

Annars tycker jag att övriga MMO releaser ser väldigt oinspirerande ut. ESO och Wildstar innebär endast att vi kommer att ha fler spel av samma typ som vi sett lanseras under de sista 10 åren.

Permalänk
Medlem

Phantasy Star Online 2 är nu bekräftat från Sega att de inte har några som helst planer att någonsin släppa det utanför Asien, så ni som väntar på det kan mer eller mindre ge upp.

Spelet är också helt lokaliserat till engelska och varit ett bra tag, men troligtvis enbart till ett fåtal Asiatiska marknader.

Själv väntade jag på ArcheAge men med tanken på hur ofantligt det floppade i Korea så lär det nog inte bli en stor hit här heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.