Vart köper man moderkortsplåt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Vart köper man moderkortsplåt?

Beställde en moderkortsplåt igår från Dustinhome men fick ett meddelande idag att varan har utgått -_-.
Så frågan lyder. Vart kan man köpa moderkortsplåt för en billig penning? Eller finns det någon här på forumet som har en liggandes? // Rickard

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av taxi2012:

Beställde en moderkortsplåt igår från Dustinhome men fick ett meddelande idag att varan har utgått -_-.
Så frågan lyder. Vart kan man köpa moderkortsplåt för en billig penning? Eller finns det någon här på forumet som har en liggandes? // Rickard

Till vilket moderkort...?

Sennheiser RS 185 | Audio Technica AT2050 | M-Audio M-track Plus | Yamaha HS8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Birkus:

Till vilket moderkort...?

Han menar en sån här: http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Inet säljer fortfarande m-ATX http://www.inet.se/produkt/6904223/lian-li-moderkortsplatta-m... men du kanske letar efter ATX?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Ska bygga eget chassi och tänkte därför köpa en moderkortsplåt för att förenkla monteringen av just moderkakan. Men jag får väl helt enkelt ta fram mina hantverkar egenskaper och fästat i plexiglaset

Jo precis, jag letar efter ett ATX inte mATX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack. Men jag kommer nog snickra ihop chassit utan moderkortsplåt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2006

Finns ju alternativet att slakta någon gammal dator, ta ur moderkortplåten, och sedan bygga något nytt på detta.

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.