Permalänk

CS:Go frågor

Ny på cs:go. Har kört för ett bra tag sen cs och css.

Är det alltid så svårt att komma in i ett spel idag?

Har nu under en halvtimme försökt komma in i spel för att spela mot folk men får spela mot botar efter ett bra tag.

Söker spel.... sen kommer det fram efter ett bra tag mot bots. vad gör jag för fel?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Kör competetive istället. Kommar man alltid in snabbt i en match!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Gå in i option och välj max ping ( ca 70 är bra ) sedan kör competetive (rankat i princip) så är det 5v5 inga bots sålänge ingen leavar, men leavar någon är det ban i 30 min, eller 1,2,24 timmar respektive 7 dagar och 1 år beroende på hur många gånger man leavat inom en viss tidsram.
Vill du bara spela så testa joina casual... borde slippa bots, jag får aldrig några bots iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Leta upp några bra community servers via gametracker och lägg till dem på favoriter istället, är vad jag gör iallafall.

http://www.gametracker.com/search/csgo/SE/?

Permalänk
Medlem

Gå in på brutalcs och lägg in deras servrar i favoriter, antigen ta ipn från deras hemsida eller sök efter servrar och ta lägst ping så hittar du dem fort, de har bra Deathmatch servrar och alltid med folk som spelar!
Vill du lira en "pcw" så kör competitive, dvs "play with friends" och sen väljer du maps osv!

Blir du less på dålig ping / 64tic och dålig skottregg så finns det hemsidor som är i princip samma sak, fast med 128 tic och ladder, gather, pug osv.
Games4u
Playnation
Altpug
Faceit
Finns säkert fler också, använd google!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Gå in i option och välj max ping ( ca 70 är bra ) sedan kör competetive (rankat i princip) så är det 5v5 inga bots sålänge ingen leavar, men leavar någon är det ban i 30 min, eller 1,2,24 timmar respektive 7 dagar och 1 år beroende på hur många gånger man leavat inom en viss tidsram.
Vill du bara spela så testa joina casual... borde slippa bots, jag får aldrig några bots iaf.

Jag var tvungen att öka ping till 150 för att ens få köra med bots från första början?!? Trodde man körde det lokalt men det verkar inte så.

Hihi, rolig svengelska där med "leavar"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9