Permalänk

Bubbelbad

Har fått för mig att skaffa en bubbelpool
Det ska vara ett sånt där hörnbadkar. Nu undrar jag, är det något som man ska tänka på speciellt? Tacksam för tips

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

www.dettaärettdatorforummendettaärenköparensguidedeldärvibabb...

Jag har ochså funderat på en bubbelpool.
Man får så mycke konstiga ideer när man är och kikar på vvs butiker.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Haha. ja, visst får man? Men finns det inget vettigare ställe att avhandla detta, än att göra det på sweclockers...¿

Permalänk
Medlem

Finns det inte ett bättre ställa att diskutera vilken dammsugare man ska handla än på köparens guide?
Efter en kort överblick av köparens guide delen har jag konstaterat att besynnerligare produkter diskuterats.
Tex käppar, sprayfärg, små miniatyr bilar + mycke mer.
Kika så ser du.

ON TOPIC!
Hittade en fin bubbelpool här i stan..18k men den var fresh som tusan.
Får fixa en sån när jag får lägenhet igen.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Haha, jaja, diskutera vad ni vill. Jag bryr mig inte så nämnvärt faktiskt.
Jag hade väl en utopisk föreställning om att forumets innehåll helst skulle bestå av datorrelaterade ämnen

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska tänka på att efter nån månad kanske det inte är så skoj med bubbelbad längre och då ångrar du att du kastade 10-20tusen på en badbalja som du kanske ändå inte använde mer än första veckorna...... + att om du betalar varmvattnet själv så kan det bli lite dyrt.....

Men jag är själv sugen på ett bubbelbad, men har blivit avrådd av kompisar som köpt bubbelbad och ledsnat efter nån månad.....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

Tycker att det är lite "status" också att ha en bubbel

Var i norrköping på nått ställe där jag såd ett hörnkar för 13.000.

ganska nice men jag får c om jag hittar nått i västervik...

Visa signatur

Permalänk
Gäst

Som sagt, bor man i hus så ska man tänka på det här med varmvatten. Det gjorde inte vårt bergvärme företag så nu har vi den fetaste bubbelpoolen i hela området, men vi kan inte använda den.

Permalänk
Medlem

Det finns ju alla möjliga varianter vill du t ex ha återcirkulerande vatten i munstyckena eller luft? eller både och? Det är i princip bara plånboken som säger stopp. Köp inte för stort om du tänker använda det ofta....vattnet blir rätt dyrt i längden.

När du köper kolla om det är lätt att komma åt ev filter som kan sitta under karet.

Ska du ha riktiga grejer ska det va Jacuzzi, dock kostar de billigaste 30 000, och ska man ha nått som är större än sitt vanliga badkar så räkna med 50 000 och uppåt....

Permalänk

Vad är det för igentlig skillnad på en jakuzzi och en bubbelpool?

Har inte tänkt köpa något vidare mastodont-kar, badrummet har en extremt begänsad yta. men vad är igentligen bäst, ett hörnkar eller ett avlångt? Vilket får plats mest vatten i genomsnitt osv.

mr_cobra: tror jag vill ha luft
har ungefär 25k att röra mig med så det blir nog inget as-jätte-mega stort projekt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jacuzzi är ett märke. Det var de som kom på ídén med såna här badkar. Användes först inom vården för att lindra ryggvärk ochh liknande. Anses vara "orginalet". Dock vet jag inte om det är värt merkostnaden om man inte har så mycket ppengar att man inte vet var man ska göra av dom.

Om jag var du skulle jag gå till byggvaruhus/VVS-butik och fråga efter kataloger, så kan du sen jämföra. Om du inte ska göra installationen själv så tillkommer ju detta. Har även för mig att det elektriska måste göras av en elektriker och att man måste ha en jordfelsbrytare kopplad till karet. Tänk även på att kranar, armaturer, och sådant oftast inte ingår.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwoRdFiSh
Vad är det för igentlig skillnad på en jakuzzi och en bubbelpool?

Har inte tänkt köpa något vidare mastodont-kar, badrummet har en extremt begänsad yta. men vad är igentligen bäst, ett hörnkar eller ett avlångt? Vilket får plats mest vatten i genomsnitt osv.

mr_cobra: tror jag vill ha luft
har ungefär 25k att röra mig med så det blir nog inget as-jätte-mega stort projekt

jag skulle ha satsat på ett avlångt. Ser ingen som helst anledning att skaffa ett hörnbadkar om man inte ska få plats flera.
Hörnbadkaren sväljer mera vatten, men mera vatten innebär inte roligare bad.

Och om du nu bor i hus, kolla varmvattenberedaren!!!

Permalänk

behöver ingen hjälp med installation, känner en elektriker.
Är avlånga badkar märkbart mycket billigare. Om man köper ett avlångt kan ju detta inte sluka så mkt mera vattenen än ett vanligt badkar?
Ser ju inte större ut på bilderna ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jacuzzi är överskattade grejer (märket alltså). Vill du komma billigt undan så satsa på ett Westerbergs kar, dom har en kampanj som sträcker sig fram till juni med mkt låga priser.

Det är ganska mkt att tänka på inför ett köp och jag orkar inte dra igenom det på fritiden när det är det enda jag gör på veckorna

Skall du köpa ett så räkna kallt med ungefär 25K för ett normaltstort kar med ryggmassage, blandare, bottensystem osv...

Vill du ha ett kar som är lite mer avancerat så kan du kolla på Royal Scandinavian som har lite mer finesser som tex automatisk vattenpåfyllning via telefon, samt värmare, digital termostatblandare mm mm.

Tycker absolut att du skall köpa ett massagekar och inte ett rent bubbelkar, ett masagekar lindrar faktiskt ont i ryggen osv vilket inte ett rent bubbelkar gör.

Det sitter aldrig filter i ett kar... sånt sitter i bubbelpooler där man tappar ur vattnet var tredje månad.

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem

specielt soft att ha bubbelbad om någon tjej skulle komma på besök

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Hedersmedlem

Äääääh.
Det ska va bastu!

Edit: för att följa topic.
Vi skaffade bubbelkar när vi renoverade badrummet hos päronen. det var skitkul och härligt i ca 6månader sen hade alla tröttnat

Permalänk
Medlem

Tillägg till Mentals post.
Det ska vara vedeldad kasta vatten på spisen bastu. Torrbastu är för fuskfinnar och stockholmare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I jämtland är det ganska vanligt med vedeldad badtunna, det är inget som jag tycker man lessnar på. Lika trevligt varje gång, dock blir det inte så ofta.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihks
I jämtland är det ganska vanligt med vedeldad badtunna, det är inget som jag tycker man lessnar på. Lika trevligt varje gång, dock blir det inte så ofta.

Jo vem vet, låt oss fråga SwoRdFiSh om han tröttnat nu 4½ år senare.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Väldigt gammal tråd, denna. Jag antar att SwoRdFiSh inte tvekar längre.