Unreal 2 probs :(

Permalänk
Medlem

Unreal 2 probs :(

Tjena!

Jag köpte Unreal 2 idag. Installerade det och startade. Allt fungerar annars bra, men vissa characters texturer tycks inte laddas eller inte rendereras. Endast reflection mappen rendereras ibland. Verkligt irriterande!!

Är det nån som vet vad man ska göra?

Jag har ett TI500 gkort och dx9...

Å sen en till fråga. Är det meningen att snubben ska springa alldeles äckligt långsamt? Blir det bättre senare eller finns det nån sorts patch man kan ta ner lr vad som helst? När han "springer" så motsvarar det "gång" i många andra spel!

Tackis på förhand!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Att ditt ti500 inte är helt kompatiblet med DX9. Kanske...vet ej.

Ja,han springer så fort/segt. Det är bara o skjuta o steppa bäst du kan istället

Permalänk
Medlem

Hehe, spelet är visst så finurligt programmerat att det för många kräver att man har 41.09, annars får man textur-problem.

Jag hoppas du inte använder dig av tv-out i fullskärm för 41.09 funkar inge bra för många just där.....tex för mig som kör gamla 40.72 tills nåt nyare användbart alternativ dyker upp....

Permalänk

JAg vet vad det är.
När du e inne i spelet så går du till Options/Game och kollar på vad du har för status på "Gore" (tror jag det e) den ska stå på high iaf. Det funkade för mig.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Nån som har problem med att FSAA och Aniso inte funkar med Unreal 2?

Har enablat 4x respektive 8x i kontrollpanelen, men det är ändå hackiga kanter i spelet

Jag har ett Radeon 9700 och Catalyst 3.1

/winmine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Celebrejsön... Satte detonator 42.68 i burken och nu fungerar texturerna som de ska!

Har inte testat teveouten ännu men jag hoppas att den är lika bra som 40.72 som jag tycker har den bästa teveouten...

42.68 ger oxkså bättre framerate

Dock har jag nu ISTÄLLET fått ett annat problem, ljudet den här gånge I ibland börjar vissa bakgrundsljud spraka och det är FÖRBANNAT irriterande!Har testat med alla världens inställningar men inget ger resultat. Problemet var speciellt störande i JANUS missionen (där man sticker efter den 6:e artefakten som leder en till an ailen dig-site)!

Nån som har ett botemedel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olmen
Celebrejsön... Satte detonator 42.68 i burken och nu fungerar texturerna som de ska!

Har inte testat teveouten ännu men jag hoppas att den är lika bra som 40.72 som jag tycker har den bästa teveouten...

42.68 ger oxkså bättre framerate

Dock har jag nu ISTÄLLET fått ett annat problem, ljudet den här gånge I ibland börjar vissa bakgrundsljud spraka och det är FÖRBANNAT irriterande!Har testat med alla världens inställningar men inget ger resultat. Problemet var speciellt störande i JANUS missionen (där man sticker efter den 6:e artefakten som leder en till an ailen dig-site)!

En god vän till mig led av samma problem (och jag har fått smaka på det jag med) och den enda boten jag vet-som funkat bäst-är att sänka grafikalternativen, typ textrue detail o nåt. Det funkade för mig iallafall. Så när jag höjde grafiken till bästa möjliga (vilket ledde till nåt i stil med diabildshastighet) så började ljudet spraka och bli dumt. Konstigt.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Fler än jag som blev ruskigt besvikna på spelet? Det har inte mycket bättre story än Quake 1 och animationerna är ofta bristfälliga. Sen att man inte kan döda fiender som inte "aktiverats", alltså man har inte gått på triggern än, är mer än irriterande!

*edit: glömde några ord här och var

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk
Medlem

Tja... Unreal 2 har förbaskad snygg grafik och bra ljud. Men storyn är nu sådär och actionen är as-slö Hela spelet har dålig rytm lixom Lite besviken är jag nog!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olmen

Det där felet har jag fått i många unreal spel, Unreal, Unreal T, Clive Barkes Undying, Deus EX och Wheel of Time... har aldrig fattat hur man skall lösa det, det enda spelet det inte har hänt i är Unreal 2003 och Unreal 2, trodde dom hade fixat den buggen i dom nyare Unreal spelen, men ack (har du ett live, kan det vara det som buggar med, mycket möjligt)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

U2 problem

Enda problemet jag hade med det var att det var värdelöst, tråkigt. Och hur långsamt spriner inte gubbfan, man får ju liggsår i arslet.

Jag ville lämna tillbaka skiten men fick inte...

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Medlem

Han springer realistiskt. I många andra spel springer man ju alldeles för snabbt!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Han springer realistiskt. I många andra spel springer man ju alldeles för snabbt!

Det spelar ingen roll hur realistiskt man springer om spelet ändå suger som U2.

Realistisk löpning i ett spel som går ut på att döda Aliens rimmar inte så bra iaf.

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Medlem

Håller med, men han springer iaf realistiskt

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Rätt... spelet är ju inte annars heller särskilt reallistiskt

Nej fan... spelade igenom på två kvällar Snygg banor, snygg grafik men slött spel. En besvikelse!

Hoppas det snart som FAN kommer nån sorts mutliplayer komponent till spelet för i övrigt är det ju ballt. Liksom med alla vapen å så. Skulle vara stiligt att spela online (om gubbhelvetet kutade lite fortare förstås)

Visa signatur