Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Program som sammanfattar en text automatiskt, i Java

Permalänk
Medlem

Program som sammanfattar en text automatiskt, i Java

Tjo, jag har precis börjat på ett program som ska sammanfatta texter åt mig men jag har inte hållit på mycket med liknande saker förut så jag skulle behöva lite hjälp om hur man ska göra. Så mina två största problem är hur ska man få ut nyckelord på bästa sätt från en text och hur ska man sedan använda dem när man sammanfattar? Jag har googlat lite och läst att när programmet sedan sammanfattar texten så kan man göra så att de meningar med flest nyckelord hamnar högre upp i prioritetslistan och sen kanske man skulle kunna välja ut runt 5 meningar som sedan blir sammanfattningen, skulle detta fungera?

Hursomhelst så skulle det vara nice om någon eller några kunde skriva ett exempel med kod(Java, C++ eller egentligen vilket språk som helst) på hur man skulle kunna lösa det här med att få ut nyckelord och sedan använda dem när man sammanfattar.

Permalänk
Medlem

Jag har själv inte en aning, men det låter intressant! Håller ett öga på tråden.

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Hursomhelst så skulle det vara nice om någon eller några kunde skriva ett exempel med kod(Java, C++ eller egentligen vilket språk som helst) på hur man skulle kunna lösa det här med att få ut nyckelord och sedan använda dem när man sammanfattar.

http://stackoverflow.com/questions/5479333/summarize-text-or-...