Permalänk

Massiva ping/MS spikes

Tjenare nu på senaste har jag börjat lira CS:GO igen och när jag spelar så har jag stora problem med ping/MS.

När jag går in i ett game så håller det sig på 60 ms typ sen efter 1 minut eller så går det upp till 200-300 och sedan repeteras detta under hela gamet och senaste gamet jag spelade så gick det enda upp till 1500 flera gånger under matchen. Jag kan inte förstå vad som är problemet jag har kollat runt lite hittade kanske 1-2 trådar men ingen hade en lösning för jag laggar inte på nått annat spel en CS:GO.

Dessutom är jag väldigt okunnig så vet inte riktigt vad jag ska länka för att visa mina specs men jag använder en trådlös adapter.

Permalänk
Medlem

Kan ha med den trådlösa adaptern att göra, att den inte funkar som den ska eller dylikt. Personligen håller jag inte mycket på trådlösa adaptrar tbh, dom har sen alltid varit dåliga imo.

Om du har möjlighet, testa med nätverkskabel eller en annan dator och adapter och se ifall problemet kvarstår!

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sudden488:

Dessutom är jag väldigt okunnig så vet inte riktigt vad jag ska länka för att visa mina specs men jag använder en trådlös adapter.

Börja med att prova om du har samma problem om du ansluter med nätverkskabel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!