Låsa upp operatörslåst iPhone 5 IOS 7.1.1

Permalänk
Medlem

Låsa upp operatörslåst iPhone 5 IOS 7.1.1

Hej alla,

Fick precis en gammal Iphone 5 som jag tänkte leka lite med jailbreaka osv osv osv...
Så jag gick och köpte mig ett telia kontantkort. Problem uppstod, telefonen var operatörslåst.

Då jag övergick till Sony har jag tappat kontrollen lite över appels-stuff, så tänker höra om någon känner till något sätt att få upp denna hemifrån?
Programvara, jailbreak, eller liknande?
Tänker på flertalet turkbutiker som erbjuder att låsa upp dem för 200-300 kr. Då kan väl lika gärna jag göra det?

Är inte helt säker på att programvaran är IOS 7.1.1. ;Men är nästan säker.

Alla svar är utav intresse!

Permalänk
Skrivet av 1Nkz:

Hej alla,

Fick precis en gammal Iphone 5 som jag tänkte leka lite med jailbreaka osv osv osv...
Så jag gick och köpte mig ett telia kontantkort. Problem uppstod, telefonen var operatörslåst.

Då jag övergick till Sony har jag tappat kontrollen lite över appels-stuff, så tänker höra om någon känner till något sätt att få upp denna hemifrån?
Tänker på flertalet turkbutiker som erbjuder att låsa upp dem för 200-300 kr. Då kan väl lika gärna jag göra det?

Om du inte ens vet hur man kollar vilken iOS version du har så blir det nog svårt...

Till vilken operatör är den låst till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Om du inte ens vet hur man kollar vilken iOS version du har så blir det nog svårt...

Till vilken operatör är den låst till?

Nej när jag väl inte kommer in i telefonen pg.a. att jag måste ha ett aktivt simkort från rätt operatör, så är det lite svårt att kolla vilket IOS, men den låg i "recoverymode" så nu när den är fabriksåterställd och uppdaterad = IOS 7.1.1.

Låst till 3 eller tele2, det var iallafall det han hade som gav mig den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Nej när jag väl inte kommer in i telefonen pg.a. att jag måste aktivera simkortet är det lite svårt att kolla vilket IOS, men den låg i "recoverymode" så nu när den är fabriksåterställd och uppdaterad = IOS 7.1.1.

7.1.1 går inte att jailbreaka...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

7.1.1 går inte att jailbreaka...

Inte ens om jag återställer skiten till recoverymode och pumpar i en gammal IOS ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Inte ens om jag återställer skiten till recoverymode och pumpar i en gammal IOS ?

Nej, äldre versioner av ios signeras inte längre av Apple = Du kan inte nedgradera - inte ens med shsh blobs längre.

(tror shsh blobbarna slutade fungera iom ios 6 (?) )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så jäkla glad jag har kvar min Iphone 4 i 6.13, uppgraderade till 7 när den kom men nergraderade fort som faan, medans det fortfarande gick, när ja upptäckte hur degt den vart med 7

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Så jäkla glad jag har kvar min Iphone 4 i 6.13, uppgraderade till 7 när den kom men nergraderade fort som faan, medans det fortfarande gick, när ja upptäckte hur degt den vart med 7

Gött då hann du med innan signingfönstret stängdes antar jag?

Har inte hängt med fullt men visst fan går väl ip4 fortfarande att köra med shshblobbar för vissa ios firmwares? Ngt med bootromexploit(?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Återigen, går det låsa upp skiten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1Nkz:

Det har du ju fått svar på. Du kanske ska läsa svaren igen. Men med tanke på att du inte ens vet vilken version av IOS som ligger på så är det så klart svårt att få ett helt korrekt svar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

inte hemma själv så vitt jag vet, finns en lång tråd på FB, massor med frågor om hur man gör men inga svar som ger svar, om man säger så..

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det har du ju fått svar på. Du kanske ska läsa svaren igen. Men med tanke på att du inte ens vet vilken version av IOS som ligger på så är det så klart svårt att få ett helt korrekt svar.

Kollade ju upp och det är IOS 7.1.1. Konstigt att turkkiosken jämte lägger fram erbjudande på detta, min nyfikenhet ligger i hur dem egentligen går tillväga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Kollade ju upp och det är IOS 7.1.1. Konstigt att turkkiosken jämte lägger fram erbjudande på detta, min nyfikenhet ligger i hur dem egentligen går tillväga.

Ja, du kan låsa upp den men det kommer att kosta.

Visa signatur

Permalänk

[quote="1Nkz;14589287"]Hej alla,

[u]Är inte helt säker på att programvaran är IOS 7.1.1. ;Men är nästan säker.

Håll koll på evasions hemsida så dom löser det ganska fort nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Om din mobil är ett år eller äldre så funkar dessa nedanstående länkar, beroende vilken operatör den nu är låst till.

http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/operatorlasning...
https://www.tre.se/privat/kundservice/teknisk-support/lasa-up...

En kostnad tillkommer dock på 300 respektive 350kr, beroende vilken operatör den nu är låst till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Nkz:

Nej när jag väl inte kommer in i telefonen pg.a. att jag måste ha ett aktivt simkort från rätt operatör, så är det lite svårt att kolla vilket IOS, men den låg i "recoverymode" så nu när den är fabriksåterställd och uppdaterad = IOS 7.1.1.

Köp ett tele2 Kontantkort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Nkz:

Hej alla,

Telia är ju skit, tele2 eller comviq är mycket bättre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BubbleDuck:

Telia är ju skit, tele2 eller comviq är mycket bättre

Ganska irrelevant, tycker du inte det?