Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Vad spelar du för tillfället?

Blev lite nyfiken vad alla spelar just nu, vad sitter du o lirar för tillfället? är det något speciellt spel du har snöat in på?
och vad var det som gjorde att du fastnade för just DET spelet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Precis spelat ut storyn i Generation zero och fastnat i Destroy All Humans

Generation zero:
Gillar gameplayet även om stabiliteten kan behöva en puts

Destroy All Humans för nostalgin och humorn

Annars grindar man vidare i Division 2

Permalänk
Medlem

Slog till på ett DLC pack till Assassin's creed Odyssey i väntan på Valhalla, och mellan varven blir det lite Far cry New dawn.

Permalänk

Microsoft Flight Simulator på min rätt så slöa pc med en fps på ~30 och medium-inställningar. Men fanken vad kul det är ändå! Blir en del Warzone också. Har även lagt en del tid på PC Building Simulator för att det är ganska avkopplande...

Permalänk
Medlem

Persona 5 Royal, LoL och Tsushima. Räcker gott och väl för att äta upp all dötid hemma.

Permalänk
Medlem

Valorant med lite PUBG på sidan av.

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2 + en massa svordomar och könsord pga av puckade bottarna står kvar när tanken kommer eller springer rakt in i eld för att rädda en annan bot men istället stryker med. Det där slår aldrig fel

Grabbar en smoker mig samtidigt som en annan bot hamnar i knipa så springer två andra bottar och hjälper botten (ofta Louis) istället för mig 😡🤬

Permalänk
Medlem

Bara Rocket League.

Hittar inga andra roliga spel. Ser fram emot ett nytt diablo men kommer väl bli besviken som vanligt.

Permalänk
Medlem

När jag och min dotter (hon är 6) är lediga tillsammans kör vi fortnite. Vi har en hel del vinster och en del vinster har hon 7+ kills.
På kvällen kör jag antigen lol eller ark.

Permalänk
Medlem

Total War Warhammer II blir det resten av veckan, fantastiskt spel att koppla av till med stor variation.
Senaste tiden då jag spelat har jag köttet igenom större delen av Assassins Creed Odessey Ultimate Edition. Väldigt positivt överraskad över stridssystemet och spelvärlden uppbyggnad (spelet är nästan för stort )

Permalänk
Hedersmedlem

Slay the Spire. Hade aldrig i livet räknat med att gilla ett sånt spel, men jag kollade på en kompis som tjatat om det körde och blev lite intresserad. Testade när jag ändå skaffade Game Pass för MS Flight Simulator och fastnade direkt.

I övrigt som nämnt ovan MSFS.

Permalänk
Medlem

Har suttit med infamous second son de senaste dagarna, ska låsa upp platinum.
Ändå ganska kul spel, typ superhjälte spel.

Sedan tänkte jag börja med Detroit: Become human.

Permalänk
Medlem

Just nu ligger faktiskt Ghost of Tsushima i PS4't

blir ett par timmar per helg, mer än så hinner jag inte mer. Riktigt bra spel, gillar samuraj-settinget och man får känna sig riktigt mäktig i striderna.

Näst på tur har jag också köpt Doom Eternal och Metro Exodus på Steams sommarrea när jag är klar med det. Så då bär det tillbaka till PCn

Permalänk
Medlem

Blir mest PUBG lite sporadiskt några gånger i veckan. Känner jag för att slöa lite extra nån helgdag kan det bli ett pass Witcher 3 men det var säkert tre veckor sen sist.

Kanske blir att testa LOL igen då det kom upp i diskussion vid senaste PUBG-rundan.

Permalänk
Medlem

Bara Subnautica just nu. Fick ett återfall.

Permalänk
Medlem

Jag kör diablo 2 för tillfället, och ibland blir de ett pass warzone. Väntar på cyberpunk 2077 just nu

Permalänk
Medlem

Väntar också på Cyberpunk, blir kul, tills dess sänker jag alltför många timmar i Factorio. Vill introducera det för min brors-dotter och -son (9 och 7 år), tar gärna tips hur andra introducerar spel till yngre barn -jag fastnar för ofta i vad jag vill att de ska lära sig, istället för att bara spela och ha kul liksom.

Permalänk
Medlem

Behövde en break från Warhammer (Total War / Vermintide) så köpte The Crew 2 och kopplade in ratt och joystick och sitter nu och kör / flyger hela dagarna. Tänkte skaffat MSFS men väntar på nytt grafikkort innan jag ger mig på det.

Permalänk
Medlem

Fallout 2 och Battlefield V för närvarande

Permalänk
Medlem

Crusader Kings 3

Håller på att återerövra Spanien.

Permalänk
Medlem

Kört igenom hela The Witcher 3 och är just nu framme vid slutfighten. Sen blir det nog att dra igång lite harvande på åkrarna i Farming Simulator.
Man måste ju variera sig lite

Permalänk
Medlem

Totalt fast i escape from tarkov

Permalänk
Medlem

Eastshade.

Rekas.

Permalänk
Medlem

Kör lite Deus Ex Mankind Devided just nu i väntan på Cyberpunk....

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Slay the Spire. Hade aldrig i livet räknat med att gilla ett sånt spel, men jag kollade på en kompis som tjatat om det körde och blev lite intresserad. Testade när jag ändå skaffade Game Pass för MS Flight Simulator och fastnade direkt.

I övrigt som nämnt ovan MSFS.

Det där såg ju riktigt skoj ut samt utvecklats även för Linux = > önskelistan.

Själv spelar jag ett PBEM Planetfall (numer enda orsaken till en Windowspartition. Multiplayer funkar inte mer än en gång via Proton och har inte gjort sedan release) samt är i slutet av Pillars 2. Har förenat mig med the VTC för att jag gillar dialekterna, även de som är så överdrivna att de blir ostiga.

Permalänk
Medlem

Blir mest Elite Dangerous i min Sim-Pit, så snart Yoken dyker upp så får det bli lite MS FlightSim...

Permalänk
Medlem

Minecraft

Permalänk
Medlem

Kör The Last of Us 2 just nu som mitt story-spel. Gillar det, fantastiskt vackert att kolla på men kan bli lite väl långdraget, är orolig att jag kommer tröttna innan jag är klar.

Med tjejen kör vi Lego Harry Potter och Fall Guys.

Vill jag bara slå ihjäl någon timme blir det Rocket League som jag fastnat i igen...

Permalänk
Medlem

Just nu jobbar jag men generellt sett så kör jag en CRPG run. Körde Pillars of eternity 1 och 2 och just nu kör jag Wasteland 2 för att sedan köra Wasteland 3.

Varvas med lite LoL basicly.