andersson prb 2.0 grundlurad?

Permalänk

andersson prb 2.0 grundlurad?

tja
jag köpte en strömbank till min iphone 5 för att betteritiden är helt kass (10% vid lunch).
jag köpte en en sån HÄR. nu till mit problem, den laddas inte. den laddades till andra pricken, men sen tar det stoåpp och den vägrae laddas mer. jag ska flyga till kreta imorgon (5h) och hade varit roligt om man kunde få se på lite film under tiden man flyger. jag köpte den för att var stor (5200mAh) och billig (399:-).
har jag blivit grundlurad?

Permalänk
Medlem

Lurad tror jag inte du blivit. Nu vet jag inte hur bra den ska vara, men gå till butiken och förklara ditt problem, så ska de nog lösa det åt dig

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatenMoth72:

tja
jag köpte en strömbank till min iphone 5 för att betteritiden är helt kass (10% vid lunch).
jag köpte en en sån HÄR. nu till mit problem, den laddas inte. den laddades till andra pricken, men sen tar det stoåpp och den vägrae laddas mer. jag ska flyga till kreta imorgon (5h) och hade varit roligt om man kunde få se på lite film under tiden man flyger. jag köpte den för att var stor (5200mAh) och billig (399:-).

jag antar att du laddade den först?

Permalänk

ja, jag laddade den, laddade ur den, ladde den, ladda ur den (igår) och nu när jag laddade den inatt så fungerade den inte att ladda

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå mobilförbud på flygplan så länge du inte flyger med SAS?

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

om du läser recensionerna så ser du att du inte är den enda som råkat ut för detta. se till att få den bytt så kanske det löser sig.

Skrivet av Playboy_1338:

brukar funka helt ok för mig. har på flygplansläge och det är ingen som säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatenMoth72:

ja, jag laddade den, laddade ur den, ladde den, ladda ur den (igår) och nu när jag laddade den inatt så fungerade den inte att ladda

Varför ladda du ur den? skadar bara batteriet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

jag laddade ju inte hur den helt, farfar hjobbar med batterier, och jg bnrukar hhjälpa honom på företaget 2-23 ggr i veckan, nog vet jag hur man sköter ett batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Så länge du har flygplansläget på så kan du använda telefonen hur mycket du vill(bortsett från start/landning)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatenMoth72:

tja

Förövrigt så är märket Andersson netonnets egna märke så det är väl ett budgetmärke med högre marginal misstänker jag?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av EatenMoth72:

jag laddade ju inte hur den helt, farfar hjobbar med batterier, och jg bnrukar hhjälpa honom på företaget 2-23 ggr i veckan, nog vet jag hur man sköter ett batteri

det är skillnad på batteri & batteri
ett Li-polymer batteri har inga minnes effekter. du får inte bättre "prestanda" för att den används & gör några laddcykler.
inte som äldre ni-cd / ni-metall hybrid.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatenMoth72:

tja

ja, du har blivit lurad, för det där är verkligen inte billigt.
jag köpte en batteribank (utan batterier) för 50kr på ebay som har 1 2A-utgång, och en 1A-utgång.
när man sedan köper batterier så väljer du såklart själv hur stora (mAh) batterier du köper. jag köpte 3 batterier på total 10.000mAh för 100kr.

totalpris: 150kr.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hjälpsam

5200mAh Li-Ion och väger bara 122g. Antingen är det mitt sinne för vad batterier skall väga eller så är det rena rama glädjesiffror. LiPo som generellt ger extremt bra kraft per vikt väger en 5000mAh cell (7.4v) utan kablage, kontakter, plastskal etc 130g.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Skrivet av Carlj:

Så länge du har flygplansläget på så kan du använda telefonen hur mycket du vill(bortsett från start/landning)

Varför skulle SAS vara annorlunda än andra bolag?

Hursom är det nu fritt fram att använda sin telefon/platta även under start och landning, i flygplansläge givetvis.
Laptops behöver man inte stänga av längre, de får dock inte vara framme under start/landning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

när vi flög för 6 år sen hbalab egypten så fick vi ha våra telefoner i föygplansläge utan att vara terorister

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hursom är det nu fritt fram att använda sin telefon/platta även under start och landning, i flygplansläge givetvis.
Laptops behöver man inte stänga av längre, de får dock inte vara framme under start/landning.

För att SAS var bland de första flygbolagen i EU som tog till sig och rättade sig efter EUs riktlinjer om att mobilen är helt okej att ha på under resan - även start och stopp. Därför är SAS annorlunda. Dock vet jag inte hur de andra bolagen har rättat sig nu efter detta. Men SAS var först ut iaf.

Edit: Länka till de nya riktlinjerna som utfärdades December 2013 av EU. http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-1100_sv.doc

Permalänk
Medlem

Oj vad off topic efter bara några inlägg trams och jidder! skärpning.

Gå till butiken förklara läget och dem låter dig nog få byta ut den utan problem ska du se lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad jag vet är det bara SAS, Malmö Aviation och Sverigeflyg som anpassat sig till EASA:s nya regler, iaf här i Sverige.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nånting är väldigt fel om din iPhone har 10% vid lunch. Kollat bakgrundsapp-uppdatering och platstjänster?

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Oj vad off topic efter bara några inlägg trams och jidder! skärpning.

Men hallå, skärpning själv då.

Varför leka forumpolis när du själv inte ens kan skriva en åsikt om själva ämnet?

Det finns inte trams/jidder och off topic i denna tråden alls.

Alla kommentarer berör ämnet.

Själv trodde jag att flygplanen hade kommit längre i utvecklingen, och hade en strömkontakt vid sättet.
Likt som tågen har.
Men det kommer väl med tiden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Själv trodde jag att flygplanen hade kommit längre i utvecklingen, och hade en strömkontakt vid sättet.
Likt som tågen har.
Men det kommer väl med tiden.

SAS har det över atlanten, men bara på plus/business platser.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."