Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Billiga PC-spel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kruwlabras:

Fick nys om svenska sidan Codesnstuff här på SweC för ett tag sedan och har köpt några stycken spel utan några bekymmer alls. Inga scannade serials i bilder som hos vissa "skummare" ställen, och hittills omedelbar leverans. Priserna är bra också, och de har certifierad e-handel.

Vilka spel har du köpt därifrån? När var det du köpte dom? Har du läst recensioner och hört andra omdömen gällande Codesnstuff?

Skrivet av Colorful:

Oki, var tvungen att kolla in detta "Kinguin"! Såg ju ganska pålitligt ut, har dock ingen alls erfarenhet av dem. Lät som ett roligt koncept att lägga bud på spel. Frågan är om det är pålitligt och om det fungerar i längden

//

Ja, det såg väldigt intressant ut, vet dock inte om jag vågar riktigt. Behöver mer kött på benen innan jag lämnar ut mitt kreditkort hos dom. :/

Permalänk
Inaktiv

Hur tillförlitlig verkar CDkeys.com? Är det någon som har erfarenhet gällande dom?

Permalänk
Skrivet av iColt3n:

Säljer G2Play nycklar som inte är "available only from marketplace users"? Hur vet man det i så fall?

Är dom 100% legit? Jag såg att vissa produkter har Kinguin skyddet när man köper produkten, vad innebär det?

Är det 100% legit?

Har köpt en drös med spel på kinguin, samma för mina vänner, funkar alltid. Kolla bara så du väljer EU key deras support är jätte snabba så dra iväg ett mejl till dem. Jag ger den sidan 10/10 kakor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Inaktiv

Världens bästa sida, tack så mycket, det har givit mig en del spel!

Permalänk

Hur är det med spelkoder.se? De har bra betyg och en del fina priser. Handlat en del där Är de pålitliga? Man vill trots allt slänga en slant till utvecklare http://www.spelkoder.se/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Hej Clockers!

Jag tänkte kolla med er gällande billiga PC-spel på nätet. Har läst lite om bland annat G2Play, Greenmangaming, Humble Bundle och några till som jag inte minns namnen på.

Vilka sidor är "lagliga"? Får man det man betalar för? Vissa sidor säljer nya utgåvor till ett läskigt bra pris, men hur fungerar det egentligen? Jag har även läst att man ska skicka in bild på sin legitimation för att bekräfta köpet, stämmer det?

Kom gärna med tips och förslag på lagliga försäljare av PC-spel.

Ett exempel jag såg är att Webhallen tar 399:- för Murdered och kollar man hos G2Play så tar dom ungefär 115:-, är det ens möjligt?

Mvh

Du har ju Steam. Där brukar man kunna hitta riktigt bra spel till oförskämda priser rätt som det är.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jörgen Lindström:

Du har ju Steam. Där brukar man kunna hitta riktigt bra spel till oförskämda priser rätt som det är.

Jo men det är sällsynta guldtillfällen. Det är inte alltid spelen man är ute efter. Det jag lyckats få tag på billigt där är Tomb Raider (60 kr) och det var ett tag sen. Annars har jag nog inte lyckats mer än så. Har haft Steam sen det släpptes.