Höstens nya mobiler ala flaggskepp

Permalänk
Medlem

Höstens nya mobiler ala flaggskepp

Vad vet vi om de nya modellerna som kommer till hösten?

Sony: Det har läckt lite bilder på Z3:an vad jag vet, ser ut att vara rätt lik Z2:an

HTC: Har ingen aning om uppföljaren till M8:an, om det ens kommer någon till hösten

Samsung: Kommer det någon uppföljare till S5:an nu till hösten?

Google Nexus: Var rykten om att HTC skulle göra nästa Nexus men nu verkar det mer luta mot Motorola, bland annat ska visst storleken på skärmen ligga på 5,9"

Nokia: ?

LG: G3:an släpptes nyss så vette tusan

Apple: Iphone 6 kommer till hösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Vad vet vi om de nya modellerna som kommer till hösten?

Sony: Det har läckt lite bilder på Z3:an vad jag vet, ser ut att vara rätt lik Z2:an

HTC: Har ingen aning om uppföljaren till M8:an, om det ens kommer någon till hösten

Samsung: Kommer det någon uppföljare till S5:an nu till hösten?

Google Nexus: Var rykten om att HTC skulle göra nästa Nexus men nu verkar det mer luta mot Motorola, bland annat ska visst storleken på skärmen ligga på 5,9"

Nokia: ?

LG: G3:an släpptes nyss så vette tusan

Apple: Iphone 6 kommer till hösten

Sony telefonerna liknar varandra väldigt mycket, dom gör endast kanterna lite rundare och skönare att hålla i. Z3 dyker möjligtvis upp under hösten/vinter men dom kanske drar ut på det ännu mera, det återstår att se.
HTC och Samsung brukar släppa sina flaggskepp på våren men det finns ju rykten om Samsung Galaxy F som den kallas, det är en S5 i aluminium/metall.
Nexus vet jag inte så mycket mer om än vad du själv gör.
Apple släpper iPhone 6 med 4,7" skärm och den som är 5,5" lär dröja enligt rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Sony telefonerna liknar varandra väldigt mycket, dom gör endast kanterna lite rundare och skönare att hålla i. Z3 dyker möjligtvis upp under hösten/vinter men dom kanske drar ut på det ännu mera, det återstår att se.
HTC och Samsung brukar släppa sina flaggskepp på våren men det finns ju rykten om Samsung Galaxy F som den kallas, det är en S5 i aluminium/metall.
Apple släpper iPhone 6 med 4,7" skärm och den som är 5,5" lär dröja enligt rykten.

Tack för ditt inlägg, fick jag lite mer kött på bena gällande vissa mobiler!

Permalänk
Medlem

Nokia kom ju nyligen med sin Lumia 930! Det är allt jag kan bidra med

Permalänk

Nokia har ju släppt sitt flaggskepp redan 930 men 1530 lär väl säkert komma till hösten. 935 borde ju komma också men gissar på att det blir till vintern eller senare.

Permalänk
Medlem

Nokia verkar göra fina mobiler, kör de fortfarande bara med Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Nokia verkar göra fina mobiler, kör de fortfarande bara med Windows?

De hade några enklare androidmobiler (utan playstore) men de ska enligt uppgift lägga ner utvecklingen av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

De hade några enklare androidmobiler (utan playstore) men de ska enligt uppgift lägga ner utvecklingen av dessa.

Aha, synd att de inte erbjöd deras flaggskepp med android.

Permalänk
Medlem

Har sett gällande HTC att det snackas om att det ska komma (rykten) HTC M8 Prime med 5,5" skärm på 2560x1440, Snapdragon 805 och 3GB of RAM bland annat.

Permalänk
Avstängd

Nokia gör inte mobiltelefoner längre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer nog att köpa en BlackBerry Passport om någon återförsäljare
tar hem dem. En ovanlig telefon, men känner för att pröva något annat.
Inte så mycket nytänkande hos de andra tillverkarna.

Mvh
/Pastorius

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta att se fram emot är väl HTC's m8 med Windows phone som det ryktas om.

Permalänk
Avstängd

Xiami MI4 ftw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Senaste åren har samsung släppt note-seriens mobiler under senare delen av året så våren gäller inte riktigt där. Verkar som att det är aktuellt med Galaxy note 4 släpp även denna höst.

Permalänk
Medlem

One Plus One.

Visserligen funnits ett tag men de lär droppa invite systemet till hösten/vintern.

Permalänk
Medlem

Note 4 presenteras väl i mitten av september, så det är bara att hålla ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcho:

Senaste åren har samsung släppt note-seriens mobiler under senare delen av året så våren gäller inte riktigt där. Verkar som att det är aktuellt med Galaxy note 4 släpp även denna höst.

Det är sant, note serien tänkte jag inte. Men nu när du säger det så ringer det en liten klocka om att note 4 möjligtvis släpps i höst och att note innan har kommit på hösten.

Permalänk

Måste det komma nya telefoner varje halvår? Hade hellre sätt som tidigast varje år och längre stöd för mjukvaran ( tänker främst på Android ) skulle själv heller aldrig få för mig att lägga 5000 spänn på en telefon för den delen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Aha, synd att de inte erbjöd deras flaggskepp med android.

Ja, det tycker jag är för jäkla synd. Jag tycker de gör bra mobiler, men operativsystemet är bara för begränsande.

Skrivet av Pastorius:

Kommer nog att köpa en BlackBerry Passport om någon återförsäljare
tar hem dem. En ovanlig telefon, men känner för att pröva något annat.

Det ser ju onekligen ut som en intressant telefon, men du kommer behöva jävligt breda fickor för att få plats med den.
Samt tror jag ej Blackberry operativsystemet har något att säga till om jämfört med Android, Windows och iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Galaxy F kommer inte att vara S5 med metallskal utan kommer att ha klenare komponenter, i alla fall om alla rykten stämmer. Däremot kommer Note 4 säkerligen att släppas i höst och den kommer, om de följer mönstret från tidigare, att vara en aningen uppdaterad version av S5 fast med större skärm och penna då.

Det ryktas om en Nexus 6 i Note-storlek men vi får se när och om den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Måste det komma nya telefoner varje halvår? Hade hellre sätt som tidigast varje år och längre stöd för mjukvaran ( tänker främst på Android ) skulle själv heller aldrig få för mig att lägga 5000 spänn på en telefon för den delen..

Att nya flaggskepp kommer tätt är enligt mig bra. Då kan jag köpa gårdagens flaggskepps modell för halva priset snabbare. Köper hellre ett äldre flaggskepp för 2500kr än en mobil som lanserades för 2500kr eftersom de inte brukar vara någon höjdare.

Permalänk
Medlem

andreasa64 Nämnde i en kommentar Samsung Galaxy F, denna modell har även Namnet Galaxy Alpha, Dock rykten om hårdvara m,m än sålänge men det finns information om denna på http://www.swedroid.se/nya-ryktesbud-samsung-galaxy-alpha-pre... i annan artikel finns också Galaxy S5+ med LTE-A http://www.swedroid.se/rykte-samsung-galaxy-s5-lte-ar-pa-vag-... Apha modellen som jag nämner först sägs vara en kontring mot Iphone 6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem