ZTE Nubia Z5 (NX501) problem med mjukvaran.

Permalänk
Medlem

ZTE Nubia Z5 (NX501) problem med mjukvaran.

köpte i april den i titeln nämda telefonen och var sjukt nöjd med den till ikväll.

helt plötsligt bara dog den och startade om och nu sitter de fast i nubians boot logo.

kan komma åt telefonens standard recovery som kommer från fabrik där det finns möjlighet att flasha update.zip samt att fabriksåterställa den.

har provat fabriksåterställning utan resultat mer än att skärmen för att montera sdkortet mot datorn kom upp i typ 10 sec så att jag kunde montera det mot datorn för filöverföring för att sedan återgå till bootloggan (SDkortet fortfarande monterat mot datorn).

så nu undrar jag om det är någon här som vet om det går att få tag i en kopia på orginalmjukvaran till denna telefon så att jag kan prova att flasha om den innan jag skickar in den på lagning.

är denna modellen.
http://cdon.se/mobiltelefoni/zte/zte-nubia-z5-black-p25065474

ZTE själva verkar inte äns vilja veta av just den modellen för den finns inte äns på deras EU sida.
hittar modellen på deras usa sida men finns ingen mjukvaruuppdatering för den på sidan.

vill ha standardmjukvara eftersom möjligheten att göra backup saknas i ZTEs stock recovery.