Permalänk
Medlem

G35 vs HyperX Cloud

Tjena Sweclockers!

Sitter just nu på ett par g35 som det egentligen inte är något fel på, men såg att HyperX Cloud, som blivit väldigt lovordat, ligger väldigt billigt på NetOnNet. Då det alltid är trevligt med nya saker tänkte jag höra här om HyperX är såpass mycket bättre så det väger upp 700kr?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tycker inte det skulle vara värt det. Borde istället spara ihop till ett lite dyrare headset eller studiolurar + separat mic

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Steelseries Apex Pro, Asus ROG Harpe, MSI 321URX

Permalänk

Hej, jag äger själv ett par Qpad qh-90, som i princip är ett rebrandat Hyper-X Cloud om jag har fattat det rätt. Har flera kompisar son har G35, och enligt min åsikt så låter mina lurar lite bättre, samt sitter mina lite skönare, men det antar jag är en högst subjektiv åsikt. Kort och gott, Hyper-X Cloud är lite bättre, men inte såpass att det motiverar att betala 700 för att byta emellan dem, då borde du göra som föregående skrev och spara och köpa separata lurar och mick!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

X-cloud helt klart.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, kanske ska skaffa nya lurar om ett tag då mina Siberia V2 gör att jag får ont på delar av öronen efter längre sittande, tittat på bland annat HyperX cloud headsettet, är det bra om man vill ha ett bra djup och så att öronen är lite fria av sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigAstor:

Tjena Sweclockers!

Sitter just nu på ett par g35 som det egentligen inte är något fel på, men såg att HyperX Cloud, som blivit väldigt lovordat, ligger väldigt billigt på NetOnNet. Då det alltid är trevligt med nya saker tänkte jag höra här om HyperX är såpass mycket bättre så det väger upp 700kr?

Tack på förhand!

Jag skulle inte köpt ett nytt headset för 700kr. Bättre då att du köper ett par hörlurar som du kan använda till lite "finlyssning" och behåller ditt gamla headset för gaming och VoIP.

Skrivet av gamingpandahq:

Hej, jag äger själv ett par Qpad qh-90, som i princip är ett rebrandat Hyper-X Cloud om jag har fattat det rätt.

Nästan. Både QH-90 och HyperX Cloud bygger på samma stomme, nämligen Takstar Pro 80, så det är inte en direkt rebrand av QH-90, bara en i princip identisk modell. Det är säkert möjligt att de tillverkas bredvid varandra i samma fabrik också, men det har jag inte koll på. En fördel HyperX har över QH-90 är att man får med två olika sorters pads, så man kan välja själv vilken sort man gillar bäst.

Skrivet av Friterad:

Lånar tråden lite, kanske ska skaffa nya lurar om ett tag då mina Siberia V2 gör att jag får ont på delar av öronen efter längre sittande, tittat på bland annat HyperX cloud headsettet, är det bra om man vill ha ett bra djup och så att öronen är lite fria av sig?

Jag har testat min polares QH-90, och jag kände iaf inte att de kom emot öronen på samma sätt som mina Siberia V2 gör. Jag får dock inte ont av mina siberia, så jag kanske inte är rätt man att bedöma.
Du kanske har en egen polare som har ett par du kan testa?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle inte köpt ett nytt headset för 700kr. Bättre då att du köper ett par hörlurar som du kan använda till lite "finlyssning" och behåller ditt gamla headset för gaming och VoIP.

Nästan. Både QH-90 och HyperX Cloud bygger på samma stomme, nämligen Takstar Pro 80, så det är inte en direkt rebrand av QH-90, bara en i princip identisk modell. Det är säkert möjligt att de tillverkas bredvid varandra i samma fabrik också, men det har jag inte koll på. En fördel HyperX har över QH-90 är att man får med två olika sorters pads, så man kan välja själv vilken sort man gillar bäst.

Jag har testat min polares QH-90, och jag kände iaf inte att de kom emot öronen på samma sätt som mina Siberia V2 gör. Jag får dock inte ont av mina siberia, så jag kanske inte är rätt man att bedöma.
Du kanske har en egen polare som har ett par du kan testa?

Nepp tyvärr, synd att det inte finns någon butik man kan testa heller.