Vinn nätagg från Seasonic

Ljudproblem med Microsoft Rallisport Challenge & TOCA Race Driver Demo

Permalänk

Ljudproblem med Microsoft Rallisport Challenge & TOCA Race Driver Demo

Har problem med ljudet för Rallisport Challange och TOCA Race Driver demo. Verkar som om det är samma fel i båda spelen.

Ljudet går på tok för fort!!! (tror jag)
Bilarna bara tjuter och när kartläsaren pratar så låter det som fågelkvitter! (super snabbt pratande smurfar!!) I "menyerna" innan racen är dock ljudet OK!

Jag har en Athlon 1GHz, GF2MX, 256ram, Chaintech 7AJA moderkort med inbyggt "ljud kort". Kör Windows XP

Har uppdaterat drivrutinerna till både grafik kortet och ljud chippet. (Om jag inte har fått fel drivrutin till ljud chippet).

Vet någon vart felet ligger?, eller tips?

Visa signatur

/ AMD64 3000+ Whinchester, ABIT AV8, 2x256Mb Twinmos DDR PC3200, Radeon 9800Pro, Windows XP

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem, löste det genom att stänga av hårdvaruaccelerationen (tror det heter så?) för ljudet i direct x inställningarna.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Precis! Har en kompis med samma problem!

Starta dxdiag.exe, gå till ljud fliken, sänk acceleratinsnivå för ljud till lägsta inställningen (ingen accelration) så löser det sig nog!

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk

Thnx!
Ska prova asap jag kommer hem!

Visa signatur

/ AMD64 3000+ Whinchester, ABIT AV8, 2x256Mb Twinmos DDR PC3200, Radeon 9800Pro, Windows XP