Permalänk
Medlem

Vilken processor är bäst?

Hejsan pojkar och flickor, nu är det så att jag spelar CS:GO och streamade lite i 60FPS, saken är den att jag ligger på 130FPS~ när jag streamar.
Lite tråkigt när man har 144hz skärm. Jag tänkte uppgradera processor eftersom jag har hört att det är problemet för min låga FPS.

Mina specs är:

Moderkort: Z97-a .
Processor: i5 4690k 3.5 core.
Grafikkort: Crossfire R9 280x.
Ram: 16gb.

Jag letar alltså efter en ruggigt bra processor så jag ligger på runt 300-400FPS när jag streamar i 60FPS.
Skriv förslag på processorer för jag är inte riktigt hemma inom rigs :p. (även om det skulle vara något annat jag kanske bör uppgradera.)

Permalänk
Skrivet av Merran:

Hejsan pojkar och flickor, nu är det så att jag spelar CS:GO och streamade lite i 60FPS, saken är den att jag ligger på 130FPS~ när jag streamar.
Lite tråkigt när man har 144hz skärm. Jag tänkte uppgradera processor eftersom jag har hört att det är problemet för min låga FPS.

Mina specs är:

Moderkort: Z97-a .
Processor: i5 4690k 3.5 core.
Grafikkort: Crossfire R9 280x.
Ram: 16gb.

Jag letar alltså efter en ruggigt bra processor så jag ligger på runt 300-400FPS när jag streamar i 60FPS.
Skriv förslag på processorer för jag är inte riktigt hemma inom rigs :p. (även om det skulle vara något annat jag kanske bör uppgradera.)

hur vet du att det är processorn som är flaskhalsen ?
bättre kylare och OC kolla om det ens har en effekt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hört av ganska många att i mitt fall är dom säkra på att det är processorn. =P.

Permalänk
Avstängd

Nästa steg blir 4790k

Permalänk
Permalänk

när du streamar är då CPU´n på 100% ?

om du tycker att det är värt 4800kr att testa.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644