The Realtek Network Controller was not found.

Permalänk

The Realtek Network Controller was not found.

Hej!

Jag fick tillbaka min dator från kundservice just förra veckan, installerade Windows 8.1 och laddade ner Realtek Lan Driver från ASRock's hemsida på en annan dator (den jag skriver det här på), överförde zip filen till datorn och startade installationen. Vid slutet av installationen kom det upp "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable.". Men när jag går in på "Uninstall a program" så finns den där som installerad. När jag går in på Device Manager så finns det inte någon kategori med "Network adapters", det närmaste jag kommer är nog att på kategorin "Other devices" där det finns en "Ethernet Controller" som alltså behöver drivern för att fungera.

Om ni undrar så är det här mitt moderkort: ASRock Z97 Anniversary.

Med vänlig hälsning TheZazern

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZazern:

Hej!

Jag fick tillbaka min dator från kundservice just förra veckan, installerade Windows 8.1 och laddade ner Realtek Lan Driver från ASRock's hemsida på en annan dator (den jag skriver det här på), överförde zip filen till datorn och startade installationen. Vid slutet av installationen kom det upp "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable.". Men när jag går in på "Uninstall a program" så finns den där som installerad. När jag går in på Device Manager så finns det inte någon kategori med "Network adapters", det närmaste jag kommer är nog att på kategorin "Other devices" där det finns en "Ethernet Controller" som alltså behöver drivern för att fungera.

Så det funkar inte alls innan du försöker installera drivaren?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ja, det funkar inte. Förlåt om jag var otydlig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZazern:

Hej!

Skrivet av TheZazern:

Ja, det funkar inte. Förlåt om jag var otydlig.

Inte alls konstigt att den inte hittar Realtek då det ser ut som ditt inbyggda har ett Intel-chip. Ta hem rätt drivrutin för Intel så är du hemma med halmen!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)