FPS problem i MM
Hejsan! Jag nu suttit ett antal dagar nu och googlat och läst på om mitt problem men får verkligen inte till. Problemet är att jag förlorar väldigt mycket FPS när jag spelar Matchmaking i cs:go och kan verkligen inte förstå varför, men direkt när jag spelar t.ex FaceIT eller
ESEA så funkar allt perfekt! När jag spelar MM så har jag runt 220-270 FPS jag vet att det inte är lite och att det är perfekt för min HZ på min skärm men det är inte problemet. Jag vill verkligen få fram vad problemet kan vara då jag har stabila 350-450 FPS när jag spelar FaceIT men direkt när jag spelar MM så sticker den ner till 200-270 och är väldigt ostabil. Visa säger att det spelar roll om det är 64 tick eller 128, men jag har polare som sitter med sämre datorer än mig och deras FPS är likadan oavsett om dem spelar 64 tick eller 128. Så jag har håller på att bli knäpp. Problemet är inte låg FPS utan varför dem går ner så mycket på just MM.
Testat ett par saker
* Formatera datorn
* Installera alla nya drivrutiner
* Blåst ur datorn med tryckluft
* Stängt Hyper-Threading
* Testat olika launch options för cs:go
* Olika upplösningar
* Uppdatera BIOS
Verkar ge mer stabilitet utan HT igång iaf, men får ingen kläm om problemet.
Alla andra spel flyter på perfekt. Dator är ca 2 månader gammal. Läst runt att många säger att 970 kortet strular med just cs:go
men jag vet inte om detta stämmer eller inte.
Dator:
CPU: Intel Core i7 4770k 3.5GHz (4.2)
GPU: GeForce ZOTAC GTX 970 4GB
RAM: Ballistix 8GB DDR3 1600MHz
SSD: ADATA PRO PREMIER 128GB
HDD: 1TB Toshiba 7200RPM
PSU: Corsair CX 750W
MOBO: ASUS B85M-E ATX
MONITOR: BenQ xl2411t 144HZ
INTERNET: 100/100 Fiber