GTX 770 eller i5 4670K. Vad bör uppdateras för att streama CSGO?

Permalänk
Medlem

GTX 770 eller i5 4670K. Vad bör uppdateras för att streama CSGO?

Hej! Min dator kan inte riktigt leverera 144+ fps i 1920*1080, ofta droppar den ner mot 100 vilket är otroligt störande.
Nu har jag dessutom börjat streama och då ligger jag konstant runt 100 fps.

Hittade min gamla inet-kundvagn: https://www.inet.se/kundvagn/visa/4185378/2013-11-26

Vad står på tur för uppdatering? Är en i7:a och ett till 770 nödvändigt för att streama laggfritt?

Tack på förhand

Fasen! Hamnade i helt fel kategori. Förlåt

Permalänk
Medlem

Din CPU räcker gott! Det du behöver om du inte är nöjd är ett grafikkort, antingen ett till 770 eller en nyare från 9xx serien!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klocka din processor till 4,0 och uppåt, köp dig ett 980 Gtx, dundra in massor av ram :D!!

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Hej! Min dator kan inte riktigt leverera 144+ fps i 1920*1080, ofta droppar den ner mot 100 vilket är otroligt störande.
Nu har jag dessutom börjat streama och då ligger jag konstant runt 100 fps.

Hittade min gamla inet-kundvagn: https://www.inet.se/kundvagn/visa/4185378/2013-11-26

Vad står på tur för uppdatering? Är en i7:a och ett till 770 nödvändigt för att streama laggfritt?

Tack på förhand

Fasen! Hamnade i helt fel kategori. Förlåt

Processorn är det inget fel på då den är rätt så high-end och en i7:a kommer ge en omärkbar prestandaökning. Du kan överklocka processorn ifall du fortfarande känner att du behöver mer kraft från CPU:n. Däremot så kan du satsa på ett kraftfullare GPU då ett 770 är otillräckligt för 144fps. Tex ett 970-980, alternativt att vänta på AMD:s nya generation som kommer ut snart. Satsa på GPU och inte CPU.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen inte AMD. Har tyvärr bara dåliga erfarenheter... Tror ni att ett 970 presterar bättre än om jag köper ett till 770? Kan inte hitta några tester med 770 i SLI.

Permalänk
Medlem

770 SLI presterar ungefär som 980 enligt sweclockers tester (vad jag kunde se vid en snabb koll iaf)

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte 144hz skärm och kör me vsync off i cs go. Men tycker du borde ha mer fps med den rigg du har. Min 4690k + 280x är ju ganska lik din rigg och jag har nästan aldrig under 300fps och kör då full hd dock har jag inte max på inställningarna och inte anti aliasing med mera.

Permalänk
Medlem

Jag tenderar att fylla mina hårddiskar med skräp tyvärr. Hade jag formaterat min SSD hade jag säkert haft högre FPS. Men jag är livrädd att några Sony Vegas-projekt ska gå förlorade.

Kan tillägga att jag har nästan allt på lägsta, förutom upplösningen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Jag tenderar att fylla mina hårddiskar med skräp tyvärr. Hade jag formaterat min SSD hade jag säkert haft högre FPS. Men jag är livrädd att några Sony Vegas-projekt ska gå förlorade.

Inte för att detta har med din fråga att göra, men vill du inte formatera pga rädlsa att förlora dina projekt antar jag dem bara existerar där. Isf bör du omgående fixa en backup på dem! Att lita på single point of failure är inte att rekommendera, en diskkrasch kan komma väldigt plötsligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Som cheben sa ovan, skaffa backup-rutiner direkt! Sen vet jag inte vad du har installerat som skulle kunna försämra din prestanda men, om det nu är så så kanske det inte hjälper att uppgradera grafikkortet? Om du har nån gammal HDD över testa o installera windows på den o se om du får samma låga FPS där.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadaN:

Ha alltid backup på det du vill spara, alltid. Om det bara är CS:GO du spelar/streamar kolla om spelet funkar bra med SLI för då är väl ett till 770 det bästa prestanda/krona

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Lite sent men ja..."a wizard is never late, nor is he early..."

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hej igen! Har inte fått tummet ur och köpt något kort än. Men nu frodas denna länk i forumet: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Är det bara att slå till bör man "vänta på nästa generation".. Känns som det alltid är läge att vänta.