Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Visa era skrivbord i Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iceraven:

Den där bakgrundsbilden vart finns den?

Har inte kvar dwn men hittade den via en googling på fractal hd wallpaper

Permalänk

Jag gillar Mass Effect

Permalänk
Medlem

Enkelt och stilrent.

Permalänk
Medlem

Dom andra skärmarna är tomma, så tog bara bild på huvudskärmen.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

IkonPack

@YamahaDGX630: IkonPacket är outdated, would you mind reupload?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulle0216:

@YamahaDGX630: IkonPacket är outdated, would you mind reupload?

Hej! Självklart fixar jag detta direkt! Har någon tips på en bättre tjänst där uppladdningen inte försvinner efter ett tag?

Funkar denna länk bättre?
https://mega.nz/#!FN8D0QoR!93PypqI-lnOWj1ZT6y-oWvNLDtx03adP3K...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt Windows 10 skrivbord på min stationära dator

Min bärbaras Wi-Fi kort vill inte Windows 10 gilla så mycket :/
Får dock hem en Chuwi Hi10 som kör Windows 10, så ska ge en bild där senare.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av mitt uppdaterade skrivbord. Som synes behåller jag SweClockers.com i fokus, men med ett förändrat färgschema från att ha varit mestadels blåa nyanser till att ha lagt till en orange touch i det hela. Bakgrundsbilden är redigerad av mig med begränsade kunskaper inom Photoshop

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Blev rätt nöjd med den här. Skulle dock behöva tips på snyggare ikoner som funkar bra med temat (dvs. rena, vita, tydliga ikoner).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Blev rätt nöjd med den här. Skulle dock behöva tips på snyggare ikoner som funkar bra med temat (dvs. rena, vita, tydliga ikoner).

http://i64.tinypic.com/1z63z4m.jpg

Mysig bild, pripps blå sommarkänslor direkt.
Lust att dela?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Mysig bild, pripps blå sommarkänslor direkt.
Lust att dela?

Absolut. Den finns i olika upplösningar en bit ned på den här sidan:
https://interfacelift.com/wallpaper/downloads/downloads/wides...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Absolut. Den finns i olika upplösningar en bit ned på den här sidan:
https://interfacelift.com/wallpaper/downloads/downloads/wides...

Tack så mycket

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grejade lite med startmenyn

Permalänk

Min laptop fick ta an win 10

Sitter egentligen på windows 7 fortfarande, men min laptop fick smaka på windows 10...lite jobbigt, men känns som jag kan överleva

Kör rainmeter och rocketdock samt classic shell

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Här är mitt skrivbord, använder mig av Windowblinds, Iconpackager, Start10 samt Objectdock.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Blev rätt nöjd med den här. Skulle dock behöva tips på snyggare ikoner som funkar bra med temat (dvs. rena, vita, tydliga ikoner).

http://i64.tinypic.com/1z63z4m.jpg

Vad är det för tema? Såg riktigt nice ut.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av mitt skrivbord
Är ute efter ett minimalistiskt tema.
Ganska nöjd faktiskt, även fast klockan kunde blivit lite bättre.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Här är mitt skrivbord.

Skrivbord

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ny dator, inte hunnit rita alla ikoner och lägga till alla spel än, är inte helnöjd så jag ritar nog om ett par gånger. Inga extraprogram eller annat sånt, stora tiles via Edge och URL-protokoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

Ny dator, inte hunnit rita alla ikoner och lägga till alla spel än, är inte helnöjd så jag ritar nog om ett par gånger. Inga extraprogram eller annat sånt, stora tiles via Edge och URL-protokoll.

Snyggt ju. Hur gjorde du detta? :O.

Permalänk
Medlem

@outbox: Ikonerna är bara ritade, sparade som PNG och länkade via VisualElementsManifest. Tiles har jag lagt till via Microsoft Edge. Man kan stoppa tiles för webbsidor i startmenyn, och då också välja olika bilder för alla olika tilestorlekar. Exempel: Peka Microsoft Edge på http://flashview.net/game/division och gå in i menyn och välj "Pin this page to Start". Sen kan du fippla med tilen som vanligt (jag har bara ritat/klippt/klistrat 1st. horisontell och 1st. fyrkantig per spel men man kan ju göra olika tiles för stora och små också).

För att sen rätt program ska startas går du in i %appdata%\Local\Packages\Microsoft.Microsoft.Edge\LocalState\PinnedTiles och ändrar <site src="..." /> till ett lokalt URL-protokoll som du skapat i registret, att starta det du vill, t.ex. steam.exe -applaunch 348345 "/login" eller vad du nu vill.

Den sista biten är kanske lite krånglig men jag gör hellre så än installerar tredjepartsprogram som tar upp plats och inte funkar som dom ska. Det färdiga program som kan göra det åt dej också, kolla t.ex. XDA Developers Forums.

Permalänk
Medlem

@Edge1: Tack som sjutton för guiden :).
Du menar alltså att du har ritat Chrome-tilen (och alla de andra gråa tiles) helt själv från scratch? Om så är fallet; riktigt snyggt. Måste vara svårt ju.

Permalänk
Medlem

Förvisso Windows 8.1 men det hade i stort sett likadant ut i 10:an.

Temperaturerna (längst ner till höger) håller jag koll på genom AIDA64.

SSD Samsung 950 PRO 256GB
SSD Samsung 850 EVO 1TB
Grafikkort ASUS Strix GTX 950 (fläkten går igång först vid 40 grader)
CPU Intel i5-6600K (CPU Package)

Permalänk
Skrivet av Edge1:

@outbox: Ikonerna är bara ritade, sparade som PNG och länkade via VisualElementsManifest. Tiles har jag lagt till via Microsoft Edge. Man kan stoppa tiles för webbsidor i startmenyn, och då också välja olika bilder för alla olika tilestorlekar. Exempel: Peka Microsoft Edge på http://flashview.net/game/division och gå in i menyn och välj "Pin this page to Start". Sen kan du fippla med tilen som vanligt (jag har bara ritat/klippt/klistrat 1st. horisontell och 1st. fyrkantig per spel men man kan ju göra olika tiles för stora och små också).

För att sen rätt program ska startas går du in i %appdata%\Local\Packages\Microsoft.Microsoft.Edge\LocalState\PinnedTiles och ändrar <site src="..." /> till ett lokalt URL-protokoll som du skapat i registret, att starta det du vill, t.ex. steam.exe -applaunch 348345 "/login" eller vad du nu vill.

Den sista biten är kanske lite krånglig men jag gör hellre så än installerar tredjepartsprogram som tar upp plats och inte funkar som dom ska. Det färdiga program som kan göra det åt dej också, kolla t.ex. XDA Developers Forums.

Elegant! Dessutom tycker jag om tankesättet - just att inte behöva förlita sig på resurshungriga tredjepartsprogram för att göra något så grundläggande som att anpassa användargränssnittet på det viset du gjort.

@Edge1, får jag be om ett förtydligande med ett par följdfrågor?

  1. Kan du ge exempel på innehållet i "msapplication.xml"-filen som Edge skapar i undermappen "PinnedTiles" som du hänvisar till? Hur skall xml-koden se ut för att ett klick på själva "tile:n" skall starta en Steam-app?

  2. Du nämner att du skapar ett lokalt URL-protokoll i registret. Är det riktigt att du med andra ord i xml-koden inte använder länkar som startar rätt Steam-program via en "steam://"-URI?

  3. Följer jag dina anvisningar skapar Edge tyvärr bara en liten samt en mellanstor tile, och varken någon bred (310 * 150 px) eller stor (310 * 310 px) tile. Förstår jag dig rätt om du manuellt justerar xml-koden för att dessa möjligheter skall dyka upp i startmenyn?

  4. Till sist - jag ber om överseende med min okunskap, men innehåller flashview.net ytterligare Steam-grafik? Jag hittar tyvärr ingen meny eller motsvarande förteckning som preciserar vilken slags "coverart" som finns tillgänglig där som lämpar sig för startmenyn?

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

@First Ninja:

  1. (snip)<site src="edgeapp://division" />(snip) t.ex.

  2. Jag använder mig av mitt eget protokoll som synes ovan, det är bundet till ett litet program som tar argument och startar rätt program med CreateProcess(). Enda anledningen är att vissa program inte går att starta med URL, typ Origin, Battle.Net, UPlay osv. så det var enda sättet att få det att fungera. Det blir ju ett extraprogram i datorn, men det körs ju inte hela tiden, utan bara för att starta och sen försvinner det, dessutom är det ett fönsterlöst program som inte blinkar på skärmen eller liknande, som t.ex. OblyTile gör.

  3. För att alla storlekar på tiles ska funka måste alla finnas, du kan ju gå till t.ex. flashview.net/game/overwatch och titta på källkoden. Jag använder samma bilder för dom små versionerna vilket gör att om man faktiskt väljer dom i startmenyn skalas dom ner och blir lite suddiga, vill man så kan man rita 4st. separata bilder istället.

  4. Flashview innehåller egentligen ingenting Det är bara en av mina webbservrar som står och snurrar på internet och domänen använder jag för småsaker som det här, så allt som finns där används bara av mig. Jag har ritat (klippt/klistrat) bilderna i Photoshop och sen bara laddat upp dom till ett litet script som levererar rätt bild mot rätt argument.

Jag funderar på att kånkla ihop ett program som gör alla steg istället för att jag ska behöva kompilera om så fort jag lägger till ett spel eller så, men jag är kanske lite för lat Får se om det finns tid på semestern, annars finns det en massa liknande program på XDA forum.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag om jag vill att allt ska vara svart bakgrund(explorer etc) i windows och webbläsare? Detta mest på grund av att jag vill avlasta ögonen lite