Permalänk
Medlem

VAR i Cs Go

Har fått en problem med VAR i cs nu på senaste tiden. Innan har den alltid legat på runt 0-4 typ och då är det inga problem. Men den har börjat spika uppåt 25-40 vilket orsakar lagg för mig. Har läst att VAR har med servern(internet?) och inte med ens dator att göra? Så undrar om detta är något jag själv kan försöka fixa eller om jag får nöja mig med som det är.

Vänliga hälsningar/ sakul

Permalänk
Medlem

Det finns 2 stycken olika var om jag inte missminner mig. Ett är för din dators fps och det andra var är för serverns fps. Var visar hur mycket variation det är i tid mellan fps:en som skapas.

Hur hög fps har du normalt?
Hur har du ställt din fps_max?
Håller din processor och ditt grafikkort vettiga temperaturer när du spelar?

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha runt 60-100 i fps när jag är in-game, har inte ställt in någon fps_max och jag har en kylfläkt under datorn som håller nere temperaturen. Enstaka gånger kan temperaturen bli lite för mycket men inte så att det är ett problem. Lite off-topic hur dammar man på bästa sätt ut en laptop?

Permalänk
Medlem

Du har troligtvis fps_max 300 som är standardvärdet.
Mycket av dammet borde gå att blåsa ut med en kompressor, var lite försiktig bara om du blåser på fläktarna, dom kan eventuellt ta skada om man låter dom varva upp för mycket.