Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Nä lägenhet... längst upp :S haha men mina föräldrar bodde i hus med källare när jag var yngre... svårt att tänka mig att det va 17 grader dock? Det är klart.. gamla jordkällare hade la lite den funktionen! Men sen att core-tempen bara skulle öka med 5-7 grader från rumstemp? ;D

Jag har öveerklockat så in i helskotta och min idle temp ligger 7-10 grader över rumstemp.
5-7 grader över rumstemp låter inte orimligt.

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Jag har öveerklockat så in i helskotta och min idle temp ligger 7-10 grader över rumstemp.
5-7 grader över rumstemp låter inte orimligt.

Hur mätte du? Jobbar faktiskt med att logga just temperaturer (samt mycket annat) inom kärnkraften och just temperaturer är väldigt lurigt att få ett säkert/faktiskt värde på. Sen visst, det är rimligt med bara 5-7 graders höjning.. men med tanke på den förhållandevis höga effekten på en ganska liten yta (CPU:n) tycker jag att det låter tekniskt sett lite lite

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Min jobbdator ligger på ca 50 i idle, runt 60 vid vanlig användning, och enligt HWmonitor är
högsta uppmätta värde 90 grader.... :-|

Ska dock tillägga att det är en A8-6600k som jobbar på i upp till 4,5GHz med stock-kylare.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

@campttex
20 grader låter lite väl lågt, ja.. men 25 är inte så svårt.
Lösning heter AC
Idle ska inte generera värme, typ alls. Har man bra kyllösning så ska det inte stiga 5+ grader över rumstemp när man inte gör något...

Hade jag velat hade jag nog kunnat trycka ner rummet i under 18 grader och då få ca 20-nånting idle, men då hade jag ju själv frusit

Inte fan jag orkar sitta i 25+ grader varmt rum mer än min CPU vill sitta i 80+ grader.

Sen som sagt, alla har inte den möjligheten, men det är inte omöjligt för att inte alla har det.