Permalänk
Medlem

[CSGO] "server<->web" setup?

Hej, lite svårt att få ut information I rubriken. (Hoppas tråden ligger rätt bara)

Vi tar FaceIT som ett exempel. Den har en hemsida som låter spelare (sätta ihop sitt lag och sedan) sätta sig I en kö. Dom får sedan en server som bara dom kan joina baserat på deras ID. Sidan håller hela tiden dina stats och sparar I en databas.

Hur detta funkar och med vad/vilka program?

Hur skulle jag kunna bygga ett sådant system?

Jag har allt jag behöver för att kunna göra det en verklighet men har inte planer på att göra det stort eller public alls. Det är för eget tidsfördriv

Server, hemsida(Lånad), databas(MySQL) och kunskaper inom HTLM->PHP->Javascript/JQ

Skulle vara riktigt roligt om man skulle få bra information då det verkar lite tort på google!

Tackar för svar och intresse

Permalänk
Medlem

Det handlar FÖRMODLIGEN om ett plugin som servern använder, som i realtid skickar till hemsidan att det ska uppdateras.
Plugin:et håller dessutom reda på vilka steamID:s som får vara inne på servern och kontrollerar vid varje anslutning.
Kolla upp plugin(sourcemod antar jag det är i csgo, som i css) -> mysql/sql/webb i plugin-programmering.
Tror inte det går att få reda på något annat sätt, detta bör vara det "vanligaste" som dessa sidor använder(såsom ESEA, CEVO, FACEIT m.m).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Jag hitta ett plugin som heter eBOT. Det var dock mer att göra än att bara köra igång ett addon.. Men får kolla vidare Tack för svar!