Permalänk
Medlem

Xbox One Hdmi problem

Hej, har kopplat min xbox one via hdmi in i min förstärkare och sedan hdmi out från förstärkaren till tvn! Ljud och bild fungerar klockrent förutom att xboxen tappar signalen till tvn i en sekund med någon /några minuters mellanrum. Vad kan vara problemet?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Trasig hdmi kabel om du har tur. Trasig hdmi kontakt om du har otur.

Bara en gissning.

Om du går direkt till tv:in, tappar den kontakten då med (testa med båda kablarna)?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Hade liknande problem. Bytte hdmi kabel.

Problem solved.

Permalänk
Medlem

Det fungerar bara fint om jag kopplar direkt till tvn. Det kan inte vara att jag har en för gammal hdmi version på förstärkaren? Den är från 2008 så den har 1.2 tror jag. Kör min chromecast i förstärkaren - - >tvn och det funkar utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd

Men testa att byt HDMI kabel. Så kan du utesluta det om det blir lika.