Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Törs man köpa Fallout 4 på Green man gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Stulna nycklar? Och det har du källor på då antar jag? Gå och lägg dig...

Summa summarum så har du inte forskat alls.
Ta t ex en aktör och en enda sökning: https://www.google.se/search?client=opera&q=G2A+stolen+keys&s...

Har diskuterats i stor utsträckning här i forumet tidigare.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Stulna nycklar? Och det har du källor på då antar jag? Gå och lägg dig...

Skrivet av Mr.Borka:

Summa summarum så har du inte forskat alls.
Ta t ex en aktör och en enda sökning: https://www.google.se/search?client=opera&q=G2A+stolen+keys&s...

Har diskuterats i stor utsträckning här i forumet tidigare.

Här kommer en till källa om att det inte är första gången det händer. http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/08/natural-selection-...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hur tjänar utvecklarna om jag köper spelet från GMG med rabattkoder då ? jag får inte ihop det, varför lägger folk ut spel då på steam och samtidigt säljer nycklar till andra sidor jag förstår inte det alls det skapar bara förvirring varför ska såna sidor ens existera undrar man? steam är ju en plattform för att köpa och spela spel borde inte det vara det självklara valet när man ska köpa nya spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur tjänar utvecklarna om jag köper spelet från GMG med rabattkoder då ? jag får inte ihop det, varför lägger folk ut spel då på steam och samtidigt säljer nycklar till andra sidor jag förstår inte det alls det skapar bara förvirring varför ska såna sidor ens existera undrar man? steam är ju en plattform för att köpa och spela spel borde inte det vara det självklara valet när man ska köpa nya spel?

Varför skulle de inte tjäna pengar när GMG har rabattkoder? Då skulle de inte tjäna något när Steam har rea heller. När steam säljer ett spel så tar de en del av försäljningen, precis som alla butiker. Men när GMG säljer en nyckel till ett spel som aktiveras på Steam så får inte Steam pengar för det. Man använder ofta Steam då det är en väldigt smidig plattform. Det är också en väldigt stor marknadsplats där man kan få sitt spel att synas bra.

Steam är det självklara valet för mig att köpa spel till. Men det är långt ifrån det självklara valet att köpa spelen på då man allt som oftast kan köpa spelen, helt lagligt och utan någon som helst gråzon, från andra butiker som GMG mycket billigare, och ändå få steams fördelar.

Jag ser verkligen inte hur det här skapar förvirring. Det är snarare jättebra för kunder då det inte ger Steam ett monopol. Varför skulle inte utgivare lägga ut sitt spel på andra sidor? Vad har de att tjäna på att ge Steam ett monopol på att sälja det?

Jag gissar att GMGs plan är att inte ha så hög vinst på varje sålt spel, utan istället ha ett lägre pris som innebär att de säljer mer. Då man inte skulle ha någon bra anledning att köpa spel på GMG om de hade höga priser då nycklarna ändå allt som oftast aktiveras på Uplay, Origin, eller Steam.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Mitt tips är att prenumerera på GMGs nyhetsbrev/erbjudanden, så får man ofta ännu finare %-rabatter. Jag fick 27% på Fallout 4 och samma med GTA5 tidigare.

Dessa koder brukar kunna vara personliga och inte öppna som 20% koden ovan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Idag gick det att köpa via Greenman.

Visa signatur

Fractal Define S, Asus Z97-PRO Gamer, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ Cooling, Intel i5 4460 3,2GHz med Cooler Master Hyper 212, Samsung SSD EVO 850 500GB och Corsair Vegeance 2x4GB DDR3.

Permalänk

Ingen av koderna funkar nu, va de bara pre-buy som var rabbaterat?
Ingen som har koder som funkar nu?

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Mitt tips är att prenumerera på GMGs nyhetsbrev/erbjudanden, så får man ofta ännu finare %-rabatter. Jag fick 27% på Fallout 4 och samma med GTA5 tidigare.

Dessa koder brukar kunna vara personliga och inte öppna som 20% koden ovan.

Fick 32% rabatt på valfria spel. Blev Fallout 4 bl.a. Det kändes värt kan jag lova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk

Besvarar mig själv: JERRYN-EUTRON-GAMING

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Attitude666:

Besvarar mig själv: JERRYN-EUTRON-GAMING

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

verkar som GMG inte är så hederliga som många säger och anser: http://www.gamespot.com/articles/green-man-gaming-denies-it-s...

Permalänk
Skrivet av Tricitum:

verkar som GMG inte är så hederliga som många säger och anser: http://www.gamespot.com/articles/green-man-gaming-denies-it-s...

Verkar dock inte heller att du kan dra den slutsatsen från den artikeln allena. Inga bevis har lagts fram där så vitt jag kan se och de försvarar sig ganska bra. Skulle vilja se bevis istället för random anklagelser.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hur tjänar utvecklarna om jag köper spelet från GMG med rabattkoder då ? jag får inte ihop det, varför lägger folk ut spel då på steam och samtidigt säljer nycklar till andra sidor jag förstår inte det alls det skapar bara förvirring varför ska såna sidor ens existera undrar man? steam är ju en plattform för att köpa och spela spel borde inte det vara det självklara valet när man ska köpa nya spel?

GMG är ju precis som Steam svindyra. Jämför bara fysisk kopia med Steam/GMG så ser du att Steam alltid kostar mycket mer. GMG kör sina koder för att komma ner på rimliga nivåer och eftersom de i princip alltid har någon kod aktiv känns det som att de tjänar pengar på folk som köper till fullpris (alla kan inte veta att koder finns).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Verkar dock inte heller att du kan dra den slutsatsen från den artikeln allena. Inga bevis har lagts fram där så vitt jag kan se och de försvarar sig ganska bra. Skulle vilja se bevis istället för random anklagelser.

Om du även läst reddit forumet, så ser du även att flera fått sina nycklar avstängda och även flera har fått koder som ej fungerar till Fallout 4,Witcher 3 och sedan har många fått olika koder till COD:BO3, vissa med extra map och andra inte för samma kostnad.
Vilket får mig att funderar på hur detta kommer sig? antagligen för att dom köper nycklar från andra ställen istället för från företagen och för att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem

Allt för att ni ska spara en lunch eller 2... *suck*.

Jag köpte det själv, retail, så jag fick iaf affisch mm för 450kr, från äkta svensk butik. Så för <100kr så vill ni snåla och riskera få skumma nycklar... aja. Ni kan ha tur och spara pengarna, och allt fungerar. Men jag förstår inte varför folk har så svårt att spendera en lunch kostnad på att slippa krångel, och sedan spenderar ni 1000-tals kronor på hårdvara som inget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Allt för att ni ska spara en lunch eller 2... *suck*.

Jag köpte det själv, retail, så jag fick iaf affisch mm för 450kr, från äkta svensk butik. Så för <100kr så vill ni snåla och riskera få skumma nycklar... aja. Ni kan ha tur och spara pengarna, och allt fungerar. Men jag förstår inte varför folk har så svårt att spendera en lunch kostnad på att slippa krångel, och sedan spenderar ni 1000-tals kronor på hårdvara som inget...

Köper man bara ett eller två spel så är det inget att tänka på ens. Men när det blir några hundra så sparar man lite mer än en lunch.