Windows Explorer Cast to device

Permalänk
Medlem

Windows Explorer Cast to device

Tjenna!

Jag såg det här alternativet i menyn när man högerklickar på vissa mediafiler i utforskaren. För mig låter det som en implementation för Chromecast eller liknande, frågan är hur man får igång det? Jag har inte hittat någon information någonstans om hur det fungerar, och inte heller med vilka typer av enheter (Chromecast, Miracast etc) som stöds.

Så kan någon bara klargöra exakt vad den här funktionen gör och hur den fungerar? Vore grymt om man tex kunda "casta" saker direkt från utforskaren till Chromecasten utan att gå några omvägar eller genom tredje-partsprogram

Tack på förhand ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vompen:

Tjenna!

Jag såg det här alternativet i menyn när man högerklickar på vissa mediafiler i utforskaren. För mig låter det som en implementation för Chromecast eller liknande, frågan är hur man får igång det? Jag har inte hittat någon information någonstans om hur det fungerar, och inte heller med vilka typer av enheter (Chromecast, Miracast etc) som stöds.

Så kan någon bara klargöra exakt vad den här funktionen gör och hur den fungerar? Vore grymt om man tex kunda "casta" saker direkt från utforskaren till Chromecasten utan att gå några omvägar eller genom tredje-partsprogram

Tack på förhand ^^

Jag använder "Cast to device" för att spela upp film på min TV/Xbox One från datorn trådlöst i 1080p med 5.1 ljud. MKV-filer m.m. är inga problem.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag använder "Cast to device" för att spela upp film på min TV/Xbox One från datorn trådlöst i 1080p med 5.1 ljud. MKV-filer m.m. är inga problem.

Mhm okey okey, vilka enheter är det som egentligen stöds? Vad jag har kunnat urskilja ur lite kommentarer och så på nätet så verkar det som att det är en typ av DLNA-lösning som i så fall ska vara inbyggd i enheter, exempelvis har ju de flesta smart-tv apparater stöd för det och Xbox One förvånar mig inte det minsta att den har stöd för det.