Vinn nätagg från Seasonic

Köpte chromecast från netonnet - fick tysk chromecast?!

Permalänk
Medlem

Köpte chromecast från netonnet - fick tysk chromecast?!

Ja rubriken säger väl allt, fick hem en tysk chromecast, instruktionsboken är endast på tyska, all text på lådan är på tyska, när jag pluggar i den i tvn så står allt på tyska, det må förvisso gå att ändra på men det är ändå irriterande, har dom rätt att göra så? Jag får endast fram info som är 5 år gammal att det måste följa med en svensk instruktionsbok.
Info om hur lätt det är att byta till svenska undanbedes.

Permalänk
Medlem

Buhu? Hur curlad är du egentligen?

Skicka tillbaka den då, om du hellre väntar en vecka på en ny än lägger 2 min på att googla fram en instruktionsbok och byta språk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ariasias:

Ja rubriken säger väl allt, fick hem en tysk chromecast, instruktionsboken är endast på tyska, all text på lådan är på tyska, när jag pluggar i den i tvn så står allt på tyska, det må förvisso gå att ändra på men det är ändå irriterande, har dom rätt att göra så? Jag får endast fram info som är 5 år gammal att det måste följa med en svensk instruktionsbok.
Info om hur lätt det är att byta till svenska undanbedes.

bara för att det är julafton så är jag extra snäll
Support chromecast

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Du har 14 dagars öppet köp. Bara skicka tillbaka den eller åka med den till en av deras lagershoppar.
Den blir utbytt eller så får du göra ett återköp.

Vad är du ute efter?

Permalänk
Medlem

Det är en julklapp till min son, som var besviken för att den var på tyska. Pinsamt dåligt av netonnet att inte informera kunderna om att det är en tysk produkt dom skickar till kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ariasias:

Det är en julklapp till min son, som var besviken för att den var på tyska. Pinsamt dåligt av netonnet att inte informera kunderna om att det är en tysk produkt dom skickar till kunderna.

Ja, det var ju tråkigt att det blev så. Men du kan fortfarande byta eller lämna tillbaka den.

Vad är det du vill diskutera då?

Permalänk
Medlem

Köpte min på SIBA, också tysk. Det är ju inget som spelar någon roll då den byter från tyskan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Det var ju inte roligt att det blev så, men nu blev det så.
Du kan alltid skicka tillbaka till Netonnet, eller byta språk.

Vad är det du vill diskutera?

Permalänk
Medlem

Netonnet och siba som har sitt centrallager under samma tak i Borås importerar precis som alla andra återförsäljare sina chromecast ifrån olika leverantörer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, de bör kanske informerat att det är en importerad version, just för manualens skull.
Men det är inget som påverkar produkten i sig. Produkten funkar likadant som en med svensk manual. Nätadaptern är precis densamma och du använder samma app för att konfigurera den.
Den kommer med säkerhet ändra till svenska efter den initiala installationen.

Permalänk
Medlem

Ingen hemlighet att just NoN gör så här. Det är därför de kan ha lite lägre priser än andra aktörer. Dock borde de vara tydliga med det i produktbeskrivningen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Tidigare var svenska butiker tvungna att skicka med nordisk manual. Idag kan de säkert komma undan med en länk till lämplig hemsida
Och som många redan påpekat
Energin du lagt på att skriva denna tråden borde spenderats på Google istället