Netonnet Reklamation Skälig tid, helgdag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Netonnet Reklamation Skälig tid, helgdag

Har köpt ett X99-Deluxe, GTX 980, i7-5820k, 2x 256GB, 3x 4TB hårddiskar från netonnet för snart ett år sedan (mars).
Försökte starta datorn 18/12-2015 (W7) och då kunde jag inte skriva in mitt lösenord, starta om gå in i bios (har inget overklock) och kolla vilket boot driva jag har osv. Bootar från gamla vanliga ssd, kommer till loggin skärmen och kan fortfarande inte logga in. Jag googlar lite på mobilen och det verkar finnas andra med samma problem men dom löser det genom att ta en P2 (gammalt tangentbord) koppling, problemet är att det inte finns någon. Prövar alla usb och med ett annat tangentbord.

Funkar inte så åker ner och lämnar in den hos en reparatör, dom hör av sig nästa dag och säger att dom inte kan lösa det och det är att reklamera (har använt dom 3-4 ggr tidigare så vet att dom kan sina saker). Ringer netonnet den 21 och frågar vad jag ska ta med mig, dom säger moderkort och kvitto (även fast jag är reggad i deras system?). Åker hem med datorn och skruvar ut allting, cpu, cooler och stoppar tillbaka moderkortet med cpu locket i original förpackning. Åker in till netonnet 22/12- 2015 och lämnar in moderkortet, personen i kassan kollar igenom lådan så allting är där, skriver ut en lapp så bekräftar att jag har lämnat in den etc. Personen ger beskedet 10 dagar och meddelar att när den är klar ringer/mailar. Jag åker hem och tänker inte mera på det.

Ringer tillbaka 7 jan och undrar när den är klar. Då visar det sig att verkstan hade skickat tillbaka moderkortet till affären, med meddelandet att dom ville ha IO-plate. Detta meddelades aldrig till mig och ända sättet jag fick redo på detta var att jag ringde 2 gånger och frågade om vad som tar sådan tid. Tar bort IO-plate och lämnar in den, väntade i 20 min på att en av idioterna i service desken ska göra klart någon på sin datorn medans den andra packar något medans man är den enda som står i kön.
Dom får den och dom ska sätta den i samma låda så att den kommer tillbaka till verkstan. (Va fan behöver dom IO-plate till?) Ingen uppdatering på hur lång tid det ska ta.

Ringer dom den 13/1-2016 och säger till dom att dom får ta och skynda på för jag har suttit utan dator värd uppemot 15k i snart 4 veckor. Dom meddelar att dom har till slutet av januari på sig att fixa felet innan jag kan häva köpet pga helgdagar. När jag räknar utan helgdagar så är det 13, men dom sa vid mitt första tillfälle 10 dagar.

Sätter mig och googlar fram lagen:
https://lagen.nu/1990:932
Står inom skälig tid, men står inget om vad det egentligen är. Googlar runt lite mer och hittar att det är skillnad beroende på hur essentiell den är till dagliga behov, t.ex en brödrost har mer tid på sig att laga än en tvättmaskin/kylskåp. Kollade även att det kostar 900kr att gå till tingsrätt (tror det va det) men det känns ju absurt att man ska behöva göra det.

Vad ska jag göra nu. Ska jag gå dit på måndag med alla delar jag hör köpt och häva köpet, för jag köpte detta som ett paket och paketet är värdelöst utan moderkortet. Kan jag bara häva köpet på moderkortet, dom får skicka efter ett nytt? Är jävlig sur nu.

TLDR: Om netonnet säger ett visst antal dagar per reparation vad gäller? Räknas alla dagar (mån-fre) eller dras helgdagar bort? Eftersom det köptes som paket kan jag lämnat tillbaka hela paketet?

MVH
Shakaman

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Shakaman:

Har köpt ett X99-Deluxe, GTX 980, i7-5820k, 2x 256GB, 3x 4TB hårddiskar från netonnet för snart ett år sedan (mars).
Försökte starta datorn 18/12-2015 (W7) och då kunde jag inte skriva in mitt lösenord, starta om gå in i bios (har inget overklock) och kolla vilket boot driva jag har osv. Bootar från gamla vanliga ssd, kommer till loggin skärmen och kan fortfarande inte logga in. Jag googlar lite på mobilen och det verkar finnas andra med samma problem men dom löser det genom att ta en P2 (gammalt tangentbord) koppling, problemet är att det inte finns någon. Prövar alla usb och med ett annat tangentbord.

Funkar inte så åker ner och lämnar in den hos en reparatör, dom hör av sig nästa dag och säger att dom inte kan lösa det och det är att reklamera (har använt dom 3-4 ggr tidigare så vet att dom kan sina saker). Ringer netonnet den 21 och frågar vad jag ska ta med mig, dom säger moderkort och kvitto (även fast jag är reggad i deras system?). Åker hem med datorn och skruvar ut allting, cpu, cooler och stoppar tillbaka moderkortet med cpu locket i original förpackning. Åker in till netonnet 22/12- 2015 och lämnar in moderkortet, personen i kassan kollar igenom lådan så allting är där, skriver ut en lapp så bekräftar att jag har lämnat in den etc. Personen ger beskedet 10 dagar och meddelar att när den är klar ringer/mailar. Jag åker hem och tänker inte mera på det.

Ringer tillbaka 7 jan och undrar när den är klar. Då visar det sig att verkstan hade skickat tillbaka moderkortet till affären, med meddelandet att dom ville ha IO-plate. Detta meddelades aldrig till mig och ända sättet jag fick redo på detta var att jag ringde 2 gånger och frågade om vad som tar sådan tid. Tar bort IO-plate och lämnar in den, väntade i 20 min på att en av idioterna i service desken ska göra klart någon på sin datorn medans den andra packar något medans man är den enda som står i kön.
Dom får den och dom ska sätta den i samma låda så att den kommer tillbaka till verkstan. (Va fan behöver dom IO-plate till?) Ingen uppdatering på hur lång tid det ska ta.

Ringer dom den 13/1-2016 och säger till dom att dom får ta och skynda på för jag har suttit utan dator värd uppemot 15k i snart 4 veckor. Dom meddelar att dom har till slutet av januari på sig att fixa felet innan jag kan häva köpet pga helgdagar. När jag räknar utan helgdagar så är det 13, men dom sa vid mitt första tillfälle 10 dagar.

Sätter mig och googlar fram lagen:
https://lagen.nu/1990:932
Står inom skälig tid, men står inget om vad det egentligen är. Googlar runt lite mer och hittar att det är skillnad beroende på hur essentiell den är till dagliga behov, t.ex en brödrost har mer tid på sig att laga än en tvättmaskin/kylskåp. Kollade även att det kostar 900kr att gå till tingsrätt (tror det va det) men det känns ju absurt att man ska behöva göra det.

Vad ska jag göra nu. Ska jag gå dit på måndag med alla delar jag hör köpt och häva köpet, för jag köpte detta som ett paket och paketet är värdelöst utan moderkortet. Kan jag bara häva köpet på moderkortet, dom får skicka efter ett nytt? Är jävlig sur nu.

TLDR: Om netonnet säger ett visst antal dagar per reparation vad gäller? Räknas alla dagar (mån-fre) eller dras helgdagar bort? Eftersom det köptes som paket kan jag lämnat tillbaka hela paketet?

MVH
Shakaman

Normalt brukar man räkna arbetsdagar i sådana här sammanhang, men det bästa jag kan rekommendera är att kontakta din kommuns konsumentvägledare och höra hur de ser på saken.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Hade ett fall med ett GTX 980 som rasade och var strax över 2 veckor gammalt. Köpt i samma butik som dina prylar. Allt strulade och totalt tog det strax över 4 veckor innan jag till slut fick ett nytt kort. Kontaktade Konsumentombudsmannen som menade att skälig tid var någonstans runt 3 veckor. Jag fick 500:- avdrag på priset efter lite tjat. Tror att du har rätt till någon kompensation eller till och med rätt att häva köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Antec Darkfleet F-85 ll Intel i7-4790K ll Asus Z97-A ll 32GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 ll Asus GTX 780 Strix 6GB SLI ll Corsair AX1200i PSU ll Corsair H100 Hydro Series ll Plextor Blu-Ray Writer PX-B950SA ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Segate Desktop 3TB HDD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Corsair G65 II Thrustmaster Hotas Warthog ll

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Det konstigaste är ju att det inte borde vara så svårt att komma fram till en slutsats med moderkortet, jag vet att när man lämnar in saker på telia (i mitt fall min tjejs Iphone) så får man ett mail till service verkstadens hemsida där man kan se hur det går ungefär, du har inte fått nått sånt?

Ang kvitto är det för butikens skull, det är lättare med kvittot än med att du är reggad i systemet, båda fungerar dock tar det lite mer tid med systemet..

Sedan måste jag säga att anledningen (enligt nettonnets personal) till att det tog så lång tid vid datorn är nog för att deras system (det är flera, väldigt ineffektivt sätt att jobba på) är riktigt röriga tyvärr! (det med att han stod och packade upp går dock tyvärr inte riktigt att ursäkta dock..)
Det är riktigt tråkigt att det skötts såhär dåligt!
Du tjänar möjligtvis inte pengar på att ha datorn? (eftersom då borde det kunna att köra med det med konsuments vägledare av något slag!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007

Eftersom det är ett garantiärende kan man inte häva köpet förrän samma fel uppstår för 3:e gången, fram tills dessa har butiken rätt att felavhjälpa eller ersätta med nytt.
Skälig tid för en sådan felavhjälpning bör väl ligga på en 2 - 3 veckor per tillfälle.

Åk dit och förklara, vänligt men bestämt, att dom haft kortet sen den 22:e och att du behöver datorn.
Kan dom inte laga det så säg att då får dom ge dig ett nytt eller pengarna tillbaka så du kan inhandla det någon annan stans.
Tror inte du kan häva alla sakerna eftersom det är lösa delar även om dom är köpta som ett paket, däremot skall du ha full ersättning vad kortet kostar om dom inte ger dig nytt eller fixar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Tack för alla svar!

Skrivet av TheBasicOne:

Det konstigaste är ju att det inte borde vara så svårt att komma fram till en slutsats med moderkortet, jag vet att när man lämnar in saker på telia (i mitt fall min tjejs Iphone) så får man ett mail till service verkstadens hemsida där man kan se hur det går ungefär, du har inte fått nått sånt?

Nej fick ingen direkt line, inte ens något separat nummer bara vanliga support nummret

Skrivet av TheBasicOne:

Du tjänar möjligtvis inte pengar på att ha datorn? (eftersom då borde det kunna att köra med det med konsuments vägledare av något slag!)

Jag har extra jobb som jag hade problem att slutföra (behöver komma åt program på datorn) inom tiden, gjorde klart dom till slut, men varför skulle det spela någon roll? Ska pröva konsuments vägledare.

Skrivet av MacAllan:

Eftersom det är ett garantiärende kan man inte häva köpet förrän samma fel uppstår för 3:e gången, fram tills dessa har butiken rätt att felavhjälpa eller ersätta med nytt.

Detta gäller endast om tiden inte överskrider någon gång. Så dom har 3:e gånger på sig under ~3 veckor eller 1.5 veckor på sig 2 gånger. Skälig tid gäller först.

Skrivet av MacAllan:

Skälig tid för en sådan felavhjälpning bör väl ligga på en 2 - 3 veckor per tillfälle.

Åk dit och förklara, vänligt men bestämt, att dom haft kortet sen den 22:e och att du behöver datorn.
Kan dom inte laga det så säg att då får dom ge dig ett nytt eller pengarna tillbaka så du kan inhandla det någon annan stans.
Tror inte du kan häva alla sakerna eftersom det är lösa delar även om dom är köpta som ett paket, däremot skall du ha full ersättning vad kortet kostar om dom inte ger dig nytt eller fixar det.

Problemet är att nästan inga har dom, postorder finns men det brukar ju ta en vecka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Shakaman:

Tack för alla svar!

Nej fick ingen direkt line, inte ens något separat nummer bara vanliga support nummret

Jag har extra jobb som jag hade problem att slutföra (behöver komma åt program på datorn) inom tiden, gjorde klart dom till slut, men varför skulle det spela någon roll? Ska pröva konsuments vägledare.

Skälig tid är ju inget man har satt exakt vad det är, om du använder den innom jobbet så skulle jag ju kunna tänka mig att det blir lättare att motivera att det gått över skälig tid.

Citat:

Detta gäller endast om tiden inte överskrider någon gång. Så dom har 3:e gånger på sig under ~3 veckor eller 1.5 veckor på sig 2 gånger. Skälig tid gäller först.

Problemet är att nästan inga har dom, postorder finns men det brukar ju ta en vecka?

Skulle det inte gå med något motsvarande x99 kort? (alla är ju kompatibla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av MacAllan:

Eftersom det är ett garantiärende kan man inte häva köpet förrän samma fel uppstår för 3:e gången, fram tills dessa har butiken rätt att felavhjälpa eller ersätta med nytt.
Skälig tid för en sådan felavhjälpning bör väl ligga på en 2 - 3 veckor per tillfälle.

Åk dit och förklara, vänligt men bestämt, att dom haft kortet sen den 22:e och att du behöver datorn.
Kan dom inte laga det så säg att då får dom ge dig ett nytt eller pengarna tillbaka så du kan inhandla det någon annan stans.
Tror inte du kan häva alla sakerna eftersom det är lösa delar även om dom är köpta som ett paket, däremot skall du ha full ersättning vad kortet kostar om dom inte ger dig nytt eller fixar det.

I och med att det är köpt som ett paket är det stor risk att det måste hävas som ett paket. Det man köpt är ju en färdig hög med saker som räknas som en enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av gaminggirl:

I och med att det är köpt som ett paket är det stor risk att det måste hävas som ett paket. Det man köpt är ju en färdig hög med saker som räknas som en enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Risken finns ju, men NoN har inga "paket" så tillvida.
I butikerna hämtar man sakerna i hyllorna var för sig och sen får man rabatten när man kommer till kassan, så chansen finns att man kan häva enstaka delar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Har nu varit i kontakt med göteborgs konsumentombud. Har även hävt köpet av moderkortet, dock skulle jag häva köppet på ett hela kvittot eftersom du kan inte använda det andra, och väntar nu på att få tillbaka pengarna på kontot och se vilket belopp det är. Vart ska man nu köpa ett X99deluxe board? Hade netonnet som min vanliga affär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Shakaman:

Har nu varit i kontakt med göteborgs konsumentombud. Har även hävt köpet av moderkortet, dock skulle jag häva köppet på ett hela kvittot eftersom du kan inte använda det andra, och väntar nu på att få tillbaka pengarna på kontot och se vilket belopp det är. Vart ska man nu köpa ett X99deluxe board? Hade netonnet som min vanliga affär.

Komplett/Webhallen/inet

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Shakaman:

Har nu varit i kontakt med göteborgs konsumentombud. Har även hävt köpet av moderkortet, dock skulle jag häva köppet på ett hela kvittot eftersom du kan inte använda det andra, och väntar nu på att få tillbaka pengarna på kontot och se vilket belopp det är. Vart ska man nu köpa ett X99deluxe board? Hade netonnet som min vanliga affär.

Inte för att jag förstår varför det måste vara ett delux, det finns ju massvis med andra X-99 kort.
Men iaf så har du ett här.
https://www.komplett.se/product/839632/datorutrustning/moderk...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Aug 2008

@Shakaman Om NoN inte kan reparera eller omleverera så har du, vid godkänd reklamation, rätt till ett s k täckningsköp. Det innebär att om du måste skaffa en ersättningsvara (identisk eller likvärdig) hos ett annat företag, och detta blir dyrare än vad du ursprungligen betalade hos NoN, så skall NoN stå för mellanskillnaden.

NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Har hävt köpet på moderkortet, supporten sa till att betala tillbaka pengarna men att det måste göras i affären. Idioten (samma person som väntar 20 min på att klicka på datorn när man är enda personen som väntar) vägrar att betala tillbaka pengarna och säger dom har rätt att reparera. Jag hänvisar till kunsumentköpslagen, samt emailet jag fick av supporten att köpet är hävt och att jag ska få pengar (står specifikt pengar). Vad gör jag nu? Polisanmäler jag dom eller något annat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Shakaman:

Har hävt köpet på moderkortet, supporten sa till att betala tillbaka pengarna men att det måste göras i affären. Idioten (samma person som väntar 20 min på att klicka på datorn när man är enda personen som väntar) vägrar att betala tillbaka pengarna och säger dom har rätt att reparera. Jag hänvisar till kunsumentköpslagen, samt emailet jag fick av supporten att köpet är hävt och att jag ska få pengar (står specifikt pengar). Vad gör jag nu? Polisanmäler jag dom eller något annat?

Jag hade gått tillbaka till dem som sagt att du ska få pengar och be dem meddela butiken om detta då butiken vägrar betala tillbaka dina pengar. Helt enkelt förklara vad som hände när du pratade med butiken och be dem lösa det.

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av gaminggirl:

Jag hade gått tillbaka till dem som sagt att du ska få pengar och be dem meddela butiken om detta då butiken vägrar betala tillbaka dina pengar. Helt enkelt förklara vad som hände när du pratade med butiken och be dem lösa det.

Jo tänkte jag med, men dom i affären verkar efterblivna eller om det fortsätter så här kriminell, då supporten hade emailat affären i frågan. Får vänta till måndag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Shakaman:

Har köpt ett X99-Deluxe, GTX 980, i7-5820k, 2x 256GB, 3x 4TB hårddiskar från netonnet för snart ett år sedan (mars).
Försökte starta datorn 18/12-2015 (W7) och då kunde jag inte skriva in mitt lösenord, starta om gå in i bios (har inget overklock) och kolla vilket boot driva jag har osv. Bootar från gamla vanliga ssd, kommer till loggin skärmen och kan fortfarande inte logga in. Jag googlar lite på mobilen och det verkar finnas andra med samma problem men dom löser det genom att ta en P2 (gammalt tangentbord) koppling, problemet är att det inte finns någon. Prövar alla usb och med ett annat tangentbord.

Funkar inte så åker ner och lämnar in den hos en reparatör, dom hör av sig nästa dag och säger att dom inte kan lösa det och det är att reklamera (har använt dom 3-4 ggr tidigare så vet att dom kan sina saker). Ringer netonnet den 21 och frågar vad jag ska ta med mig, dom säger moderkort och kvitto (även fast jag är reggad i deras system?). Åker hem med datorn och skruvar ut allting, cpu, cooler och stoppar tillbaka moderkortet med cpu locket i original förpackning. Åker in till netonnet 22/12- 2015 och lämnar in moderkortet, personen i kassan kollar igenom lådan så allting är där, skriver ut en lapp så bekräftar att jag har lämnat in den etc. Personen ger beskedet 10 dagar och meddelar att när den är klar ringer/mailar. Jag åker hem och tänker inte mera på det.

Ringer tillbaka 7 jan och undrar när den är klar. Då visar det sig att verkstan hade skickat tillbaka moderkortet till affären, med meddelandet att dom ville ha IO-plate. Detta meddelades aldrig till mig och ända sättet jag fick redo på detta var att jag ringde 2 gånger och frågade om vad som tar sådan tid. Tar bort IO-plate och lämnar in den, väntade i 20 min på att en av idioterna i service desken ska göra klart någon på sin datorn medans den andra packar något medans man är den enda som står i kön.
Dom får den och dom ska sätta den i samma låda så att den kommer tillbaka till verkstan. (Va fan behöver dom IO-plate till?) Ingen uppdatering på hur lång tid det ska ta.

Ringer dom den 13/1-2016 och säger till dom att dom får ta och skynda på för jag har suttit utan dator värd uppemot 15k i snart 4 veckor. Dom meddelar att dom har till slutet av januari på sig att fixa felet innan jag kan häva köpet pga helgdagar. När jag räknar utan helgdagar så är det 13, men dom sa vid mitt första tillfälle 10 dagar.

Sätter mig och googlar fram lagen:
https://lagen.nu/1990:932
Står inom skälig tid, men står inget om vad det egentligen är. Googlar runt lite mer och hittar att det är skillnad beroende på hur essentiell den är till dagliga behov, t.ex en brödrost har mer tid på sig att laga än en tvättmaskin/kylskåp. Kollade även att det kostar 900kr att gå till tingsrätt (tror det va det) men det känns ju absurt att man ska behöva göra det.

Vad ska jag göra nu. Ska jag gå dit på måndag med alla delar jag hör köpt och häva köpet, för jag köpte detta som ett paket och paketet är värdelöst utan moderkortet. Kan jag bara häva köpet på moderkortet, dom får skicka efter ett nytt? Är jävlig sur nu.

TLDR: Om netonnet säger ett visst antal dagar per reparation vad gäller? Räknas alla dagar (mån-fre) eller dras helgdagar bort? Eftersom det köptes som paket kan jag lämnat tillbaka hela paketet?

MVH
Shakaman

Jag fick vänta över ett halvår på ett par nya hörlurar, så ja dom hävade också skälig tid vilket verkar vara en gråson. Dock var det annan butik/leverantör
Kontaktade dom 1gång månad i slutet började jag tjata som fan, så tjata/tjata/tjata,