N64 - Ultra HDMI Mod

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt att ULTRA HDMI modden fungerar på alla N64? Även PAL?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Jag undrade samma sak, då jag helt enkelt köpte en uppsättning billiga USB-kontroller och kopplade laptopen till TV:n via HDMI, sen var Mario Kart igång på nolltid. Fungerar utmärkt, förutom att upplösningen är i 4:3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Äkta vara ger för mig en god känsla.
Att förbättra den är det som är nöjet med att pilla.

Emulation för mig är något jag vägrar då jag ser det som respektlöst.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Äkta vara ger för mig en god känsla.
Att förbättra den är det som är nöjet med att pilla.

Emulation för mig är något jag vägrar då jag ser det som respektlöst.

Jag håller med dig. Det ska vara äkta hårdvara sedan om man lyckas uppgradera den är det bara ett plus och det är även en rolig utmanning.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Ofta emuleras spel inte helt korrekt heller vilket förstör känslan. Men självklart, vill man ha ut bästa möjliga bildkvalitet är det bara emulering som gäller. Men det är på något sätt en härlig känsla att köra på riktiga grejer

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av denna mod.

Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Jag skulle säga att N64an är notoriskt svår att emulera korrekt. En del av charmen är också att kunna ta sin gamla konsol, kassetter och originalkontroller och spela på TVn, ingen dator, ingen konfiguration, inga konstigheter.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fick ni någong gång tag på lösa ultrahdmi kort?

Permalänk
Medlem

Jag har under veckan som varit haft nöjet att prova en HDMI-moddad N64.
Må säga att jag var väldigt imponerad, det gav en bra bild i klass med RGB och var mer eller mindre laggfri.
Även om man inte vill spela över HDMI så är det fortfarande en bra mod då den skickar ut RGB över SCART samtidigt som HDMI vilket innebär att du kan köra HDMI in i capture card och RGB in i en CRT-TV.
Kommer inte personligen att modda min N64 då jag enbart kör analogt hemma, men överlag en väldigt bra produkt.

Skrivet av Kunzite:

Ursäkta om jag tränger mig på i er diskussion men när man ändå moddar enheten och processar bildsignalen. Är det inte då lika att köra på emulator där man kan välja upplösning och till och med öka frameraten?
Eller är det att trycka i kassetten och slå på strömbrytaren som är det viktiga?

Lite sent svar, men jag tycker personligen inte om emulatorer, speciellt när det gäller N64 då emulatorn överlag är oprecis i de flesta spel och överlag är rätt dåligt kodad.
Inget som slår att spela på originalhårdvara på en gammal hederlig tjock-TV

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Jag har under veckan som varit haft nöjet att prova en HDMI-moddad N64.
Må säga att jag var väldigt imponerad, det gav en bra bild i klass med RGB och var mer eller mindre laggfri.
Även om man inte vill spela över HDMI så är det fortfarande en bra mod då den skickar ut RGB över SCART samtidigt som HDMI vilket innebär att du kan köra HDMI in i capture card och RGB in i en CRT-TV.
Kommer inte personligen att modda min N64 då jag enbart kör analogt hemma, men överlag en väldigt bra produkt.

Lite sent svar, men jag tycker personligen inte om emulatorer, speciellt när det gäller N64 då emulatorn överlag är oprecis i de flesta spel och överlag är rätt dåligt kodad.
Inget som slår att spela på originalhårdvara på en gammal hederlig tjock-TV

Vart fick du tag i den? Jag har letat febrilt efter någon som kan göra modden i sverige men hittar ingenting

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vart fick du tag i den? Jag har letat febrilt efter någon som kan göra modden i sverige men hittar ingenting

En kompis från England hade med sig sin moddade konsol.
Är rätt dåligt med moddare i Sverige, de jag använt mig av är Japanspel men de erbjuder inte UltraHDMI mod.
Du kanske kan fråga dom?
Annars verkar det vara firmor i USA eller England exempelvis https://www.videogameperfection.com/

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

En kompis från England hade med sig sin moddade konsol.
Är rätt dåligt med moddare i Sverige, de jag använt mig av är Japanspel men de erbjuder inte UltraHDMI mod.
Du kanske kan fråga dom?
Annars verkar det vara firmor i USA eller England exempelvis https://www.videogameperfection.com/

Kollat med Japan tidigare, de verkar inte vara så intesserade i nuläget. Men visste inte att det fanns i England heller, det bör ju rimligtvis gå snabbare och billigare med frakt vs USA. Är dessutom rätt ofta i London via jobbet...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hur har de gått. Någon som har fått hem en färdigkittat Nintendo 64. Är riktigt intresserad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Hur har de gått. Någon som har fått hem en färdigkittat Nintendo 64. Är riktigt intresserad!

Inte tagit steget än tyvärr, är ganska dyrt att fixa det än så länge. Men jag håller kontinuerligt ett öga på tillgängligheten av modden. Den är ju inte officiellt färdig än enligt tillverkaren, antar att de fortfarande filar på firmware.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Hur har de gått. Någon som har fått hem en färdigkittat Nintendo 64. Är riktigt intresserad!

Jag kommer ordnat ett sådant nästa vecka

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Jag kommer ordnat ett sådant nästa vecka

Var körde du ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Jag kommer ordnat ett sådant nästa vecka

Fan va kul, Hoppas du kan posta lite kring hur det funkar och känns

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hur går det med detta? Ska införskaffa n64 igen och tänkte modifiera det ganska rejält

Blir mattvit lackering av både konsol och kontroller, sleevade kablar + förlängda kablar till kontrollen och gamecube joystick i tre kontroller och en med original för de spelen som kräver det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hur går det med detta? Ska införskaffa n64 igen och tänkte modifiera det ganska rejält

Blir mattvit lackering av både konsol och kontroller, sleevade kablar + förlängda kablar till kontrollen och gamecube joystick i tre kontroller och en med original för de spelen som kräver det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du ha bara kit om du nu klarar av att lödde själv så går det att fixa hos
https://www.game-tech.us/product/ultrahdmi/

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vill du ha bara kit om du nu klarar av att lödde själv så går det att fixa hos
https://www.game-tech.us/product/ultrahdmi/

inga problem att löda det fixar jag, ska lägga den sidan i bokmärken och kolla om de kommer i lager inom en snar framtid

tack för tipset!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

inga problem att löda det fixar jag, ska lägga den sidan i bokmärken och kolla om de kommer i lager inom en snar framtid

tack för tipset!

Köpte en färdig lösning från retrobanana i nederländerna + everdrive 64 + hori kontroll så nu jävlar blir det att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Köpte en färdig lösning från retrobanana i nederländerna + everdrive 64 + hori kontroll så nu jävlar blir det att spela

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tycker du om Hori kontrollen? Bättre än originalet?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Vad tycker du om Hori kontrollen? Bättre än originalet?

den är påväg från japan tyvärr så har inte fått den än men ultrahdmi modden är fantastisk

kan citera dig igen när jag har fått den.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag fick email idag till psxcare (min butik) om detta och kollade upp lite fort.

Minsta antal moddar man kan beställa som installatör är 3st.
Pris för modifikation inklusive montering i butik, dvs med kvitto, moms, garanti osv hamnar på c:a 2600:- per konsoll.

Jag tycker det är mycket pengar, men finns intresset så fixar vi det.

Ber om ursäkt om det är otillåten reklam, hade inte skrivit om det inte varit så att jag fick en kundförfrågan och googlade runt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansi:

Jag fick email idag till psxcare (min butik) om detta och kollade upp lite fort.

Minsta antal moddar man kan beställa som installatör är 3st.
Pris för modifikation inklusive montering i butik, dvs med kvitto, moms, garanti osv hamnar på c:a 2600:- per konsoll.

Jag tycker det är mycket pengar, men finns intresset så fixar vi det.

Ber om ursäkt om det är otillåten reklam, hade inte skrivit om det inte varit så att jag fick en kundförfrågan och googlade runt lite.

Jag är garanterat på!
Är nöjd kund hos er sedan tidigare och har ett n64 redo att skeppas om du får tillräckligt med intressenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansi:

Jag fick email idag till psxcare (min butik) om detta och kollade upp lite fort.

Minsta antal moddar man kan beställa som installatör är 3st.
Pris för modifikation inklusive montering i butik, dvs med kvitto, moms, garanti osv hamnar på c:a 2600:- per konsoll.

Jag tycker det är mycket pengar, men finns intresset så fixar vi det.

Ber om ursäkt om det är otillåten reklam, hade inte skrivit om det inte varit så att jag fick en kundförfrågan och googlade runt lite.

Jag är definitivt intresserad om det blir aktuellt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansi:

Jag fick email idag till psxcare (min butik) om detta och kollade upp lite fort.

Minsta antal moddar man kan beställa som installatör är 3st.
Pris för modifikation inklusive montering i butik, dvs med kvitto, moms, garanti osv hamnar på c:a 2600:- per konsoll.

Jag tycker det är mycket pengar, men finns intresset så fixar vi det.

Ber om ursäkt om det är otillåten reklam, hade inte skrivit om det inte varit så att jag fick en kundförfrågan och googlade runt lite.

Jag kan med tänka med modda 2-3 konsoler

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansi:

Jag fick email idag till psxcare (min butik) om detta och kollade upp lite fort.

Minsta antal moddar man kan beställa som installatör är 3st.
Pris för modifikation inklusive montering i butik, dvs med kvitto, moms, garanti osv hamnar på c:a 2600:- per konsoll.

Jag tycker det är mycket pengar, men finns intresset så fixar vi det.

Ber om ursäkt om det är otillåten reklam, hade inte skrivit om det inte varit så att jag fick en kundförfrågan och googlade runt lite.

2600kr låter rimligt, betalade 320 euro för min från nederländerna och då fick jag konsol och handkontroll i mint skick samt expansion pack och miniHDMI till HDMI kabel på 1.5m.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad om det blir en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com