AMD börjar ge Nvidia en match?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Jag lägger ner, testat 10 olika, inte bara EIzo. skärmarna får olika problem med vissa mer eller mindre.

ASUS 144Hz funkade bäst med hacket.

Orkar inte ens forsätta.
Det är vad jag upplevet och spelar ingen roll vad någon säger för det funkar inte för mig.
Skiter fullständigt om jag är sämst och inte får det funka, men det funkar inte för mig!
Jag väntar tills det funkar 150 % som mina Swift har gjort.

Du har antingen haft en extrem otur eller så har du av någon anledning inte kunnat aktivera skärmarna antar jag. Ditt påstående är dock lika felaktigt som det varit hela tiden.

Nu är ju G-Sync och skärmarna som använder det långt ifrån felfria, vilket hakd också är inne på. Och att framhäva Swift som en en bra modell är ju lite komiskt när skärmarna med det märket är ökända för att fungera dåligt eller inte alls med alla möjliga fel. Nu är Asus rätt skakiga och det märks även på MG279Q.

Det är ju fortfarande rätt ny teknik som ställer stora krav på kvaliten på komponenterna. Med tiden kommer förhoppningsvis fler bra exemplar komma ut till kunder istället för idag, speciellt med Asus skärmar, få njuta av skärmlotteriet.

Permalänk
Avstängd

Kanske har blivit länkad till innan, men...

kolla...

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2470097

7970 ligger på 970 nivå...patetiskt nVidia, patetiskt..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oringen:

Kanske har blivit länkad till innan, men...

kolla...

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2470097

7970 ligger på 970 nivå...patetiskt nVidia, patetiskt..

HD7970 lär nog bli ett legendariskt kort i slutändan, för att nu vara drygt fyra år gammal så står den sig ju riktigt bra efter så många år. Rätt säker på att det finns fler exempel på att HD7970 går förbi GTX 970 men samtidigt borde Nvidias siffror bli bättre med nya/optimerade drivrutiner. Om inte spelet svarar extra bra på GCN rent allmänt då. Spelet är ju från början en Xbox One-titel som använder GCN (fast det är ju de flesta konsollportingarna idag med).

Borde nog jämna ut sig iallafall, såvida nu inte Nvidias nuvarande kort har problem med att användas i DX12 men det tvivlar jag på. Fortfarande väldigt nytt, DX12-spelen har alldeles nyligen börjat hitta ut så det ordnar nog till sig förr eller senare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Du har antingen haft en extrem otur eller så har du av någon anledning inte kunnat aktivera skärmarna antar jag. Ditt påstående är dock lika felaktigt som det varit hela tiden.

Nu är ju G-Sync och skärmarna som använder det långt ifrån felfria, vilket hakd också är inne på. Och att framhäva Swift som en en bra modell är ju lite komiskt när skärmarna med det märket är ökända för att fungera dåligt eller inte alls med alla möjliga fel. Nu är Asus rätt skakiga och det märks även på MG279Q.

Det är ju fortfarande rätt ny teknik som ställer stora krav på kvaliten på komponenterna. Med tiden kommer förhoppningsvis fler bra exemplar komma ut till kunder istället för idag, speciellt med Asus skärmar, få njuta av skärmlotteriet.

Polaren har en Swift från Asus. Den gick i fem månader sen började den flippa ur. Bli svart och vägra starta förrän polaren startat om datorn. Ibland blev det en hel vit skärm och då behövde han ocksp starta om datorn. Han blev less och sände in skärmen. Fick en ny eftersom Asus ansåg att den första var trasig. Okej. Gick tre månader. Samma problem. Vet inte vad Asus gör men deras skärmar är kända för att föra med sig problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Polaren har en Swift från Asus. Den gick i fem månader sen började den flippa ur. Bli svart och vägra starta förrän polaren startat om datorn. Ibland blev det en hel vit skärm och då behövde han ocksp starta om datorn. Han blev less och sände in skärmen. Fick en ny eftersom Asus ansåg att den första var trasig. Okej. Gick tre månader. Samma problem. Vet inte vad Asus gör men deras skärmar är kända för att föra med sig problem.

Jo, problemrapporter kring deras skärmar och då speciellt Swift-modeller finns det oroande mycket av.

Just MG279Q har jag själv bra koll på och var nära att köpa den men slutade med AOC's instegsskärm G2460PF. Fungerar fint med nackdelarna i form av TN-panel och för mig låg upplösning men samtidigt är 1920x1080 relativt lättdrivet med så är ett fint kompelement till min U2713HM i väntan på att något som tilltalar mig mer lanseras. Lite för mycket lotteri på de dyrare modellerna, speciellt just Asus skärmar. :/

Permalänk
Medlem

Hoppsan

Jag vill faktiskt hellre ha ett Polaris 10 baserat kort än furyx eller 980ti även om jag skulle få det till samma pris (efterssom Polaris antagligen stödjer DX12 bättre och går mindre varmt)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies