Laddstation till Raspberry Pi

Permalänk
Medlem

Laddstation till Raspberry Pi

Har två Raspberry Pi 2(B) och en Raspberry Pi 3. Tycker att det ser lite fult ut med olika USB-sladdar till olika USB-laddare. Funderar därför på om man skulle kunna strömförsörja dem med en 'laddstation' som t.ex.

http://www.aliexpress.com/item/Aukey-Multi-Port-USB-Charger-C...

Någon som har provat?

Permalänk
Skrivet av Naki:

Har två Raspberry Pi 2(B) och en Raspberry Pi 3. Tycker att det ser lite fult ut med olika USB-sladdar till olika USB-laddare. Funderar därför på om man skulle kunna strömförsörja dem med en 'laddstation' som t.ex.

http://www.aliexpress.com/item/Aukey-Multi-Port-USB-Charger-C...

Någon som har provat?

aldrig provat just den men borde inte vara några problem. kör på den

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Naki:
Jag har modellen under (Aukey 3-port) och använder den till min Raspberry Pie 3.
När jag kör i QuickCharge porten (Den oranga) funkar pajen utmärkt. Använde jag någon av de övriga fick jag varning om strömförsörjningen (Regnbågsfärgad fyrkant i övre högra hörnet) emellanåt.

Har dock bara en paj så jag vet inte hur det funkar att köra flera. Att ladda flera telefoner går dock utmärkt

/Baloo

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Finns ju nåt galleri här på swec med någon som har "clustrat" 5 PIs, kolla vad han körde för nåt kanske?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farsan Baloo:

@Naki:
Jag har modellen under (Aukey 3-port) och använder den till min Raspberry Pie 3.
När jag kör i QuickCharge porten (Den oranga) funkar pajen utmärkt. Använde jag någon av de övriga fick jag varning om strömförsörjningen (Regnbågsfärgad fyrkant i övre högra hörnet) emellanåt.

Har dock bara en paj så jag vet inte hur det funkar att köra flera. Att ladda flera telefoner går dock utmärkt

/Baloo

Ja 2A är ju på gränsen nästan för en 2:a också, speciellt om man har något inkopplat på den såsom tgb eller mus.
Jag skulle leta efter någon som ger närmare 2,5A för att vara säker.

Permalänk
Rekordmedlem

Anker och Plugable gör bra usbhubladdare eller vad man nu ska kalla dem. Apropå strömuttag ur icke laddare, icke laddportar som har hubfunktion för datatrafik följer troligen vanlig usbstandard och ger 500mA eller 900mA om det är usb 3.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.