Permalänk

Nvidia kontrollpanel

Hej, eftersom alla guider på internet hävdar olika så tänkte jag lägga upp en tråd angående Nvidias kontrollpanel. Jag är egentligen bara intresserad av maximal prestanda och minsta möjliga svarstid. Hur skulle ni sätta upp inställningarna i nvidia kontrollpanelen då?

Permalänk
Medlem

Denna videon har 1617 "gilla" och bara 71 "ogilla" så antar att han har rätt. Har inte sett den själv dock.

Jag har mitt standard nu (optimal power t.ex) och har inte märkt någon skillnad emot att ha den på maximum performance. Enda gångerna du behöver ändra det är nog om kortet inte klockar upp när behovet finns.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tack för svar. Han är dock mer ute efter kvalité då han. Jag vill ha mer fps och bättre prestanda overall och absolut ingen "input delay".

Vet någon exakt vad skuggningscache gör? Både han i videon och på många andra ställen så säger folk att det gör vad som står, men är skuggningscache bra eller dåligt för prestandan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

men är skuggningscache bra eller dåligt för prestandan?

Har du sådana problem att du måste tweaka så djupt bland grejerna så tror jag att du behöver byta upp dig, ett par divisioner.

Permalänk

@Falcon: tror snarare att jag är lite prestandaskadad skulle jag byta upp mig så skulle jag vilja få ut max av nästa grafikkort ändå, så jag behåller hellre min snart 3 år gamla burk och försöker maximera den medan jag sparar massa tusenlappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

@Falcon: tror snarare att jag är lite prestandaskadad skulle jag byta upp mig så skulle jag vilja få ut max av nästa grafikkort ändå, så jag behåller hellre min snart 3 år gamla burk och försöker maximera den medan jag sparar massa tusenlappar

jag skämta bara me dig. Kul att någon kan ta ett skämt här på Swec nuförtiden.
<3

Googla shadowcache och jag lovar att du finner ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agdraömn:

Tack för svar. Han är dock mer ute efter kvalité då han. Jag vill ha mer fps och bättre prestanda overall och absolut ingen "input delay".

Vet någon exakt vad skuggningscache gör? Både han i videon och på många andra ställen så säger folk att det gör vad som står, men är skuggningscache bra eller dåligt för prestandan?

Kan du inte bara göra tvärtemot vad han gör då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@Falcon:

Jag har gjort det och läst på ganska mycket om det, dt råder extremt delade meningar om shadowcache, vissa säger att det ökar prestanda, vissa säger att det sänker prestanda, andra säger att det orsakar stutters i vissa spel/situationer. Det finnns liksom inget klart svar angående det

Permalänk

@ClintBeastwood: önskar att det vore så lätt..