Permalänk
Medlem

Nighthawk Netgear R7000 ac adapter

Hej! Jag undrar vilken ac adapter jag ska köpa för den jag har nu verkar ha ballat ur, den slår på och stänger av sig hela tiden. Vart kan man hitta en billig och kompatibel ac adapter? Kan någon länka på kjell eller clas ohlson?

Permalänk
Medlem

Kolla på den du har och köp en med samma specc och kontakt.

Permalänk
Medlem

Annars kan du prova kontakta Netgear, många tillverkare brukar vara snäll och skicka småsaker som går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kolla på den du har och köp en med samma specc och kontakt.

Sorry skulle varit mer tydlig, trodde att det var rätt ac adapter jag hade men tydligen har jag slarvat bort den, den passa i routern men den startar om hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Sorry skulle varit mer tydlig, trodde att det var rätt ac adapter jag hade men tydligen har jag slarvat bort den, den passa i routern men den startar om hela tiden.

Jag kollade precis upp nätadaptern till min R7000. Den ger 12V/3.5A, och har en vanlig 5.5x2.1mm-plugg.

Jag kan varmt rekommendera denna nätadapter. Den är lite overkill med 5A, men Webbhallen har ett väldigt bra pris på den (jmf. Kjell). Jag använder själv två såna till diverse saker, och har inte haft några problem. Allt jag hittar hos Kjell eller CO kostar minst det dubbla.

Vill du ha original så finns det på eBay (nåja, troligtvis original ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag kollade precis upp nätadaptern till min R7000. Den ger 12V/3.5A, och har en vanlig 5.5x2.1mm-plugg.

Jag kan varmt rekommendera denna nätadapter. Den är lite overkill med 5A, men Webbhallen har ett väldigt bra pris på den (jmf. Kjell). Jag använder själv två såna till diverse saker, och har inte haft några problem. Allt jag hittar hos Kjell eller CO kostar minst det dubbla.

Vill du ha original så finns det på eBay (nåja, troligtvis original ).

Du tror inte denna funkar då eller är det för låg ampere? https://goo.gl/pKzbHR

Permalänk
Hedersmedlem

@Forbizzn: Det är både alldeles för låg spänning och ström.

Permalänk
Medlem

Tog ca 3 veckor att få hem adaptern från ebay, routern funkar igen, tack alla för hjälpen!