PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Jag har ett 980. Kör allt på Ultra utom shadows. Ligger runt 60-70 fps. Jag testade att köra på very low och med lite andra settings och fick ut 100-110 fps men spelet såg så tråkigt ut.

Mina rundor brukar vara allt från 1 minut till 2 minuter beroende på om jag blir skjuten direkt eller efter en liten stund.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Mina rundor brukar vara allt från 1 minut till 2 minuter beroende på om jag blir skjuten direkt eller efter en liten stund.

Haha precis så är det vissa dagar ^^

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag har ett 980. Kör allt på Ultra utom shadows. Ligger runt 60-70 fps. Jag testade att köra på very low och med lite andra settings och fick ut 100-110 fps men spelet såg så tråkigt ut.

Sätt ner foliage till minimum, de andra settings är inte lika viktiga men foliage på ultra ger dig en extrem nackdel då du inte ser folk i gräs längre bort men de ser dig etc.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Sätt ner foliage till minimum, de andra settings är inte lika viktiga men foliage på ultra ger dig en extrem nackdel då du inte ser folk i gräs längre bort men de ser dig etc.

Det kan du glömma.. Det har dem fixat för ett tag sen..

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Det kan du glömma.. Det har dem fixat för ett tag sen..

Ah det är bara träden som skiljer nu ser jag nice

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag körde så förut då det var omöjligt att veta om man var synlig eller ej men förra patchen fixade detta. Jag är inte så intresserad av att använda tricks för att se folk bättre heller, utan det var mer för att veta om man var dold eller ej.

Igår hände en helt sjuk grej. Jag boxades med en kille på taket precis i början och då rusade det upp en kille till och började skjuta med en pistol. Så då började vi båda boxa på honom istället. Vi dödade honom och stod sen och glodde på varandra en stund utan att nån sa nåt. Sen hoppade den andre killen av taket och dog. Jag var bara, Wtf vad fan hände?
Och jag hade även en fem minuters konversation med en ryss som jag krigade med. Visst, det vara bara banter mellan skotten men ändå rätt kul Och jag vann våran lilla strid!

Mer sånt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Hade en liten liknande upplevelse igår, spelade solo och stötte på ett gäng svenskar som stod i en ring och pratade i spawn sen så bestämde vi oss för att hoppa på samma ställe och teama och det slutade med att vi sprang runt typ 10 stycken i grupp ett tag tills det kom en kille med silenced M4 och började plocka våra liv

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

I BF1 sprang man runt och sköt hej vilt , men i detta spel har jag blivit en riktigt campare.
Detta är det första spelet som jag blir förbannad i när jag dör
Grymt underhållande och roligt spel.

Permalänk

@killawife: Du blir inte one-shottad av en M16/M4/SCAR med level 2 hjälm. Det är desync och kass nätkod som är problemet. Jag och en vän gjorde ett experiment. Jag hade en AK och han stod framför mig. Jag brände hela magget i honom (30 skott) och han hörde bara ett fåtal av skotten, kanske 3-4 stycken. Med andra ord, av 30 skott skjutna hörde han max 4 stycken. När du upplever att någon oneshottar dig och du dör snabbt så kan han i själva verket ha skjutit dig med många skott utan att det hörts hos dig.

Om ni är känsliga för lagg, desync, dålig nätkod och frame drops så är inte PUBG något för er just nu, men om ni kan se förbi det här så är det ett jävligt roligt och spännande spel. Som några tidigare nämnde så får det verkligen hjärtat att slå snabbare. Väldigt intensivt stundtals!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM1000x V3 1000W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hade för mig att spelet var väldigt proccesor krävande då jag fortfarande ligger på samma fps(cirka 40- 60 på 144 hz skärm) när jag kliver upp från 1080p till 1440p, eller är det något som är konstigt?
I5 4670k + gtx 1060 3gb

Permalänk
Avstängd

Jag följde den här guiden och det flyter på rätt så bra för mig. https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guid...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibla14:

Hade för mig att spelet var väldigt proccesor krävande då jag fortfarande ligger på samma fps(cirka 40- 60 på 144 hz skärm) när jag kliver upp från 1080p till 1440p, eller är det något som är konstigt?
I5 4670k + gtx 1060 3gb

Nej, det verkar stämma. Grafikkortet spelar inte så stor roll just nu. Det blir nog bättre senare när de gjort lite optimiseringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Nej, det verkar stämma. Grafikkortet spelar inte så stor roll just nu. Det blir nog bättre senare när de gjort lite optimiseringar.

hmm,jag tycker inte det stämmer.

jag har en väldigt gammal cpu och ett bra grafikkort. ligger mellan 50 och 70 fps och gafikkortet (gtx1080) blåser på bra. cpu-tempen går aldrig högre än 55 grader. har en I7 2600k och den är många år nu. kör på 3440x1440
Optimering är översättningen till optimize

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick 3 chicken dinners på 2 dagar i Squad Fruktansvärt roligt (en av gångerna var det jag som var den som levererade merparten).
Man får höjd puls utan tvekan när det börjar dra ihop sig (höhö), minimal cirkel och 7 pers kvar. 5 fiender

Ett tips: Rökgranater är livsviktiga

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

@griid: Jag kör själv med GTX1080 och i5 6600k samt 16gb ram. 1080p med Screen Scale på 120, Texture och view distance på Ultra och resten på Very Low. Ligger på 100-144 (verkar va hardcap på 144) FPS i öppna landskap och skog. I de riktigt tunga städerna så som Yasnaya o liknande ligger det på 70-100. I ovanliga fall ser jag dippar ner emot 60-65 men detta är väldigt ovanligt och ofta en kort spike bara.

Att försöka trycka upp View Distance är ett bra sätt att avlasta CPU likväl som Screen Scale. Kan vara värt att testa kanske, glöm inte att sätta på performance i nvidia panelen heller så grafikkortet går på max clock.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Fick 3 chicken dinners på 2 dagar i Squad Fruktansvärt roligt (en av gångerna var det jag som var den som levererade merparten).
Man får höjd puls utan tvekan när det börjar dra ihop sig (höhö), minimal cirkel och 7 pers kvar. 5 fiender

Ett tips: Rökgranater är livsviktiga

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/834700315688216511/560E1AE6714E781D0D53F4CE61422AAB9A705CF0/

Grattis!

Har du några tips för "end-game" (då cirkeln är väldigt liten med ca 10-20 pers kvar) utöver att använda rökgranater? Lyckas alltid dö som #10 - #11, för det mesta då jag blir skjuten av två-tre pers från olika håll (i Solo mode)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Förbannat roligt spel! Som många säger får det upp pulsen rejält!

Tråkigt med dålig optimering. I7 7700k + 1080ti 16gb ram får ut 60-70fps med allt på max. Drar jag ner settings går det över hundra men spelet känns fortfarade inte "smooth" som andra spel kring 100fps.

Med tanke på att datorn klarar BF1, the division, Wildlands, Witcher i 100fps med nästan allt max 1440p borde inte detta vara ett problem. Någon som hört när dem tänkt och lämna Early access och släppa vanliga spelet?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Avstängd

@jnilssonn: Early access skulle dom ha i ca 6 månader så i sept- oct nån gång borde det riktiga spelet komma.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Ul2RWQaOPTA

Kanske kan vara av intresse för tråden..

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Såg den där, spelstilen åsido så lyckades de göra ett riktigt underhållande klipp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Fick nästan samma i min första runda. Dödade inte någon, de andra sköt vilt dock. På slutet var vi tre som inte var inne i sista cirkeln, en dog på vägen ... sen var det min tur och den sista hade inte klarat sig heller. Surt att jag hann dö före honom bara.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Grattis!

Har du några tips för "end-game" (då cirkeln är väldigt liten med ca 10-20 pers kvar) utöver att använda rökgranater? Lyckas alltid dö som #10 - #11, för det mesta då jag blir skjuten av två-tre pers från olika håll (i Solo mode)

Undvik att skjuta, låt de andra skjuta varandra först så länge det går
Annars är det att röra sig försiktigt, försök använda kartan och förutspå vart du ska ta dig i god tid.
Se till att ha redbull och painkillers fullpumpad mot slutet om möjligt.
Att ligga ner så länge som möjligt! Stå inte upp eller gå på huk, mycket svårare att se dig.
Försök att lyssna dig till var de andra är osv osv.

Annars är det mycket tur med cirkeln som avgör

Edit: Jag spelar med vänner och sitter på TeamSpeak, att ha bra kommunikation är minst lika viktigt.
T.ex. om du/ni ser spelare, se till att alltid ange kompassriktning/grader "Spelare vid 225 grader, blåa huset" eller liknande. När man är fyra stycken så blir det förvirrat om någon säger "jag ser någon" följt av vilt skjutande hehe

Samt att se till att en person har ansvar för att hålla kolla på vad som händer med cirkeln, när ni måste börja röra er osv.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga sitta och trycka. Ta skott om du är säker på att de dör av skotten eller kympningen. Har du silencers så är det bra mycket lättare att skjuta hejvilt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Grattis!

End game börjar långt innan top 10, du måste försöka ta dig dit där du tror slutstriden kommer att vara långt tidigare.
Dom som kommer dit försent brukar oftast bli skjuten från 2-3 olika håll

Bra position är tusen gånger viktigare än att du hittar bra loot.
I slutcirklarna så tycker folk om att ligga vid stenar och buskar så samla på dig många granater att kasta på alla buskar, själv så borde du hålla dig så långt i från buskarna som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Tråkigt med dålig optimering. I7 7700k + 1080ti 16gb ram får ut 60-70fps med allt på max. Drar jag ner settings går det över hundra men spelet känns fortfarade inte "smooth" som andra spel kring 100fps.

Med tanke på att datorn klarar BF1, the division, Wildlands, Witcher i 100fps med nästan allt max 1440p borde inte detta vara ett problem. Någon som hört när dem tänkt och lämna Early access och släppa vanliga spelet?

Alltså detta är samma "problem" som ARMA motorn har, det har helt enkelt att göra med den enorma ytan du ser kombinerat med hur mycket info som måste ges från servern till din klient innan den kan rita upp världen vilket gör att det blir tungdraget och har en "fast" bottle neck av hur mycket information som måste skickas fram och tillbaka, det går säkert att göra det lite bättre men räkna inte med stora FPS boosts pga optimering och samma med "smooth" känslan.

Det är inte att din rigg/uppkoppling säkerligen skulle kunna göra mycket bättre men spelutvecklarna kan inte räkna med att alla sitter på lika high end utrustning som dig. Om de t.ex. öka dataöverföringen skulle spelet troligen kännas mer "smooth" men då uppstår två andra saker, ett, det krävs mer bandbredd för servers (vilket kostar mer) och två, personer med sämre uppkoppling blir väldigt gimpade.
Det är samma som varför dagens FPS känns mindre responsiva än de tidiga spelen, de hade ingen ping utjämning vilket gav en enorm fördel till folk med bättre lina som var "nära" servern och hade låg ping samt försvårar synkning så att alla ser samma sak samtidigt.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@warh0g @rinosaur @kaya Tack för era tips! Brukar alltid spela i närheten av vita cirkelns gräns just för att alla springer mot mitten men det kanske inte är så smart, speciellt när cirkeln krymper ihop Fastnade igår bakom ett träd vid gränsen med ca 20 pers kvar p.g.a en sniper vid ett annat träd ca 50 m bort och dog tillsammans med honom då varken jag eller han vågade springa utan att den andre skulle skjuta och få en kill när cirkeln krympte ihop.

Vet ni f.ö. var man kan hitta sniper rifles? Har endast hittat en KAR89 eller vad den nu heter en gång som loot i ett hus uppe på backen i närheten av de nedsågade träden (ungefär till öster om skolan och till väster från nuclear power plant) samt när jag dödade en person i närheten. Har förstått att loot är randomized men det kanske finns en större chans att hitta en sniper rifle vid något ställe än andra?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

@Icte: Här har du en loot karta http://gameplay.tips/guides/425-playerunknowns-battlegrounds....

Kar89 och SKS kan du hitta överallt men du har en större chans att hitta dom vid militärbasen, hamnarna och dom andra rödmarkerade områdena.
M24 och AWM kan du bara hitta i dom där lådorna som planet droppar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Icte: Här har du en loot karta http://gameplay.tips/guides/425-playerunknowns-battlegrounds....

Kar89 och SKS kan du hitta överallt men du har en större chans att hitta dom vid militärbasen, hamnarna och dom andra rödmarkerade områdena.
M24 och AWM kan du bara hitta i dom där lådorna som planet droppar.

Tog en screenshot på hur det ser ut nära dessa supply drops:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ibland nöjer jag mig med att gå mot sluttampen med en AR och en shotgun. Man får spela efter situationen. Oftast leder det till en top10 placering då. Jag spelar ganska passivt också.

https://pubg.me/kkatt
~28% top10 och ~5% vinst.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Jag skulle säga sitta och trycka. Ta skott om du är säker på att de dör av skotten eller kympningen. Har du silencers så är det bra mycket lättare att skjuta hejvilt.

Precis, kom tvåa häromdagen med endast en uzi med 30 skott genom att bara krypa runt i majsfältet i endcircle! Var ju inte det roligaste gamet men ville prova om det skulle funka och det slutade med mig VS två andra (spelade duo)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR