Datorn kan inte återställas, hjälp! (Windows 10)

Permalänk
Medlem

Datorn kan inte återställas, hjälp! (Windows 10)

Tidigare idag uppstod det ett problem med ett spel som jag tidigare haft och den enda lösningen var att återställa datorn, men nu när jag försöker återställa datorn uppstod det ett nytt problem. Under återställningen stog det "ångrar ändringar" sen blev skärmen blå och det stog att datorn inte kunde återställas. Jag har sökt efter lösningar och testat många av dem men ingen verkar funka. Själv kan jag inget om datorer så jag vet inte vad jag ska göra. All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

@EvolBobb:

Installera om Windows via USB. Finns att ladda ner på Microsofts hemsida.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Hedersmedlem

Valde du att rensa allt eller behålla filer osv?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem. Windows egen återställningsfunktion har aldrig fungerat för mig. Bara att installera om Windows :/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@lovelundberg:

Installera om Windows via USB. Finns att ladda ner på Microsofts hemsida.

Jag har Windows 7 på skiva som jag uppgraderade senare till Windows 10 när man kunde. Jag tror det funkar om jag återställer via skiva men vet bara inte hur jag ska få tillbaka Windows 10 så fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Valde du att rensa allt eller behålla filer osv?

Jag vill rensa allt (det funkade inte) men testade att behålla filer och det funkade men problemet står som sagt fortfarande kvar, jag vill helst ta bort allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvolBobb:

Jag vill rensa allt (det funkade inte) men testade att behålla filer och det funkade men problemet står som sagt fortfarande kvar, jag vill helst ta bort allt.

Om du inte har något problem med att alla filer försvinner så är det bara att göra det som redan föreslagits, ladda ned Windows Media creation tool och installera Windows 10 på en usb-sticka sen boota från stickan och installera om Windows 10 den vägen.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@EvolBobb: Ladda ner Win 10 från Microsoft och installera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Om du inte har något problem med att alla filer försvinner så är det bara att göra det som redan föreslagits, ladda ned Windows Media creation tool och installera Windows 10 på en usb-sticka sen boota från stickan och installera om Windows 10 den vägen.

Verkar som den enda lösningen, hur stort utrymme behöver usbn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

@lovelundberg: Ladda ner Win 10 från Microsoft och installera

Jag kan inte ladda ner Windows 10 från Microsoft eftersom jag aldrig köpt Windows 10, bara Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvolBobb:

Verkar som den enda lösningen, hur stort utrymme behöver usbn?

Skrivet av EvolBobb:

Jag kan inte ladda ner Windows 10 från Microsoft eftersom jag aldrig köpt Windows 10, bara Windows 7

Vem som helst kan ladda ned Windows 10 och skapa en installationsfil, och eftersom du haft Windows 10 tidigare kommer den automatiskt aktiveras efter att du installerat om. Usbn behöver vara minst 5gb, ibland fungerar 4gb också men inte alltid. https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10IS...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

@Naga: Jag stack iväg och köpte ett usb minne på 16 gb och har nu laddat ner windows grejen från länken du skickade. Kan jag göra en avancerad start och bara ladda ner windows igen nu eller är det något mer jag ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvolBobb:

@Naga: Jag stack iväg och köpte ett usb minne på 16 gb och har nu laddat ner windows grejen från länken du skickade. Kan jag göra en avancerad start och bara ladda ner windows igen nu eller är det något mer jag ska göra?

Tja fick du det att fungera? Har samma problem som du hade att det inte gick att återställa datorn bland annat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / GTX 1080 Ti / 32GB DDR5 / 1TB NVMe SSD