Vill få tag i en app-programmeringspartner!

Permalänk
Medlem

Ett tips till TS

Du borde nog se dig själv som en investerare. Du har en ide, du har en plan för iden då får du investera det kapital som krävs för att få den iden till en verklighet. Sen som du säger tror du på iden tillräckligt borde pengar eller dylikt inte vara problem. Men som sagt ingenstans i världen kommer du kunna vara "co founder" med att bara ha iden och hjälpa på företag sidan.

Permalänk
Medlem

Jag tror absolut att det finns, som någon nämnt, en student som vill exa (göra examensarbete) på detta. Kan vara en bra chans att, ifall nu appen kommer slå igenom stort, äga 50% av den. Även 50% av inkomsterna till programmeraren.
Hör av dig till universitet där det finns programmeringsutbildningar.

Jag kan koda till Android, hyfsat iallafall. Men då jag inte vet vad appen gäller eller vilken tid som krävs så är det lätt att inte bli sugen. Om du förstår mig rätt

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Jag tror absolut att det finns, som någon nämnt, en student som vill exa (göra examensarbete) på detta. Kan vara en bra chans att, ifall nu appen kommer slå igenom stort, äga 50% av den. Även 50% av inkomsterna till programmeraren.
Hör av dig till universitet där det finns programmeringsutbildningar.

Jag kan koda till Android, hyfsat iallafall. Men då jag inte vet vad appen gäller eller vilken tid som krävs så är det lätt att inte bli sugen. Om du förstår mig rätt

Någon som förstår vad jag menar. Jag kan säga vad jag antar hur lång tid appen tar att programmera men idén är hemligstämplad tills jag hittar någon. Har förövrigt fått ett par personer som är intresserade om någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tradigtjanst:

@Butto: Men du fakturerar ju? MAO så finns pengar!

Det jag frågade efter - om du läser - är vad du har åstakommit så här långt i ditt företag. Vad gör företaget?

Sälj inte dig själv på din höga häst. Berätta istället om hur och vad som utmärker din firma.

Ödmjukhet.

Mitt företag handlar inte om programmering. Jag gör reklam. Därutav kan jag sprida appen "gratis" och utnyttja min egen tid och utrustning. Jag har investerat cirka 70 000 kr i företaget hittills.

Permalänk
Medlem

Vänta här nu litet...

Är inte du densamme som för en tid sedan hade jordens jättetråd om hur ett företag i usa blåst dig på att göra appen åt dig etc?
Kanske har fel, men tycker historien upprepar sig lite väl bekant

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Vänta här nu litet...

Är inte du densamme som för en tid sedan hade jordens jättetråd om hur ett företag i usa blåst dig på att göra appen åt dig etc?
Kanske har fel, men tycker historien upprepar sig lite väl bekant

Tror du har misstagit dig. Jag kan inte programmera utan söker en programmerare och har inte haft kontakt med ett företag från USA såvitt jag vet

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord