Problem med MySQL-databaser och mysqldump

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Problem med MySQL-databaser och mysqldump

Jag kör en Debian 9 maskin som som webserver. Tidigare körde den Mysql men i samband med uppgraderingen till Debian 9 kör MariaDB. Jag har några olika Wordpress siter med databser och sedan end atabas för Nextcloud och allt ser ut att fungera fint. Varje natt så kör jag ett mysqldump script som sparar undan databasdumpar i 90 dagar ifall något går sönder. Sedan en tid tillbaka, kanske 1-2 månader får jag jag ett fel från en av wordpressdatabaserna när jag kör mysqldump, delet den spottar ut är detta
"mysqldump: Got error: 1932: "Table 'dbname.wp_wfNet404s' doesn't exist in engine" when using LOCK TABLES".

Efter lite googlande så hittade jag denna site, https://support.plesk.com/hc/en-us/articles/213931725-mysqldu... och testade då detta men får bara följande fel:
| Table | Op | Msg_type | Msg_text |
+-----------------------------+--------+----------+-------------------------------------------------------------------+
| dbname.wp_wfNet404s | repair | Warning | Tablespace is missing for table 'dbname@002ese/wp_wfNet404s' |
| dbname.wp_wfNet404s | repair | Error | Table 'dbname.wp_wfNet404s' doesn't exist in engine |
| dbname.wp_wfNet404s | repair | status | Operation failed |
+-----------------------------+--------+----------+-------------------------------------------------------------------+

Hittade även en anna grej när jag googlade och då beskrev de att man kunde flytta ut .frm filerna för dessa tabeller och när jag flyttar den som den ger felmeddelande på och sedna kör mysqldump igen får jag fel på en annan tabell, wp_wfVulnScanners.frm. Flyttar jag ut den filen med så fungerar de sedan att köra mysqldump men .bak filen blir 0kb stor vilket inte känns rätt:)

Jag har sedan en vecka tillbaka fått samma fel, fast på en annan tabell på en annan av wp sidornas databas. Någon här som kan mysql bra och vet hur jag ska komma vidare med detta problem? Funktionsmässigt så fungerar sidorna som de ska så ser inga problem med det så men känns ju inte bra att inte ha backup på sina databaser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

@ciscodisco:

Vilken version använder du på wordpress?

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av superegg:

@ciscodisco:

Vilken version använder du på wordpress?

4.8.2

Skickades från m.sweclockers.com