Skype avinstallation fungerar ej.

Permalänk

Skype avinstallation fungerar ej.

Jag har dessvärre installerat Skype för Windows for ett tag sedan.
Med problematiken, att programvaran inte går att avinstallera.
Oavsett hur många gånger jag har testat detta, så försvinner inte programmet.
Utan att det dyker upp en ruta under avinstallationen, att Skype vill ha behörighet att uppdatera program på datorn.
Någon som har fler tips att avinstallera programvaran på, än på de sedvanliga visen?

Det finns inga virus på datorn överlag.
Mer än att Skype verkar virusinfekterat, trots att det visar annorlunda.
Med tanke på vad rutan visar under processen under avinstallation via kontrollpanelen.
Det går att stänga ikonen, men programmet går inte att få bort ifrån datorn, oavsett om ikonen är stängd och borttagen eller ej.

Har inga större kunskaper kring datorer.
Och jag installerar inga okända programvaror eller besöker eventuella virusinfekterade sidor, med virusinfekterade programvaror som val.

Råd?
Mer än att ominstallera Windows.
Känns aningen dramatiskt pågrund utav en applikation.

Permalänk
Medlem

@Unknown13: Du kan ju alltid stänga av servicen i säg, så slutar programmet att köras, autostartas osv... Är inte en avinstallation, men... alltid något... Har du windows 10 är det bara att gå in i Task manager klicka på rubriken Services leta reda på skype, och stänga av allt ifrån autostart till att ta bort servicen. Alternativt bara söka på "Services" via startmenyn.

Edit, det är möjligt att stänga av servisen på (alla?) versioner av windows. Inte enbart på w10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown13:

Visst. Titta under "Completely uninstall and reinstall Skype"
Var försiktig med RegEdit.
Lycka till.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@Unknown13:
Inget Windows 10 på denna.
Dessvärre går det inte att installera detta.
Testat den funktionen, men, det körs automatiskt.
Oavsett.

Börjar bli galen på det.

Permalänk

@-=Mr_B=-:

Den funktionen verkar inte existera via kontrollpanelen.
Eller via Skype.

Var finner jag dessa val?

Permalänk
Medlem

Läser man på länken så framgår det att man trycker på "windows" tangenten, och R, för att skriva föreslagen text i textrutan som dyker upp.
(Rutan är för övrigt gamla Start / kör dialogen.)

Jag föreslår att man klickar på länken ovan, läser igenom texten, och förvissar sig om att man har förstått den, och sedan, om man känner sig säker på att man förstått språket, genomför det, steg för steg, med texten som underlag.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@-=Mr_B=-:

Ett seriöst svar föredras för att kunna ha en fortsatt seriös diskussion.
Behöver jag bifoga bild på att det är vad som framgår i texten gällande frågan?
Eller missade du att läsa ämnet?
Vid tristess föreslår jag en annan hobby.

Permalänk

Eftersom att det bör framgå med bilder, gällande situationen kring avinstallationen.
För de som inte har förstått en enkel manual på vad som sker under en vanlig avinstallation.
Och hur jag kan gå tillväga på andra sätt.
Seriösa svar uppskattas samt att läsa tråden innan svar.

Utöver att ha besökt applikationen, är det uppenbarligen inte valbart att kunna avinstallera denna funktion.

Permalänk
Medlem

Jag har bidragit med ett seriöst svar. Klicka på länken i mitt tidigare inlägg, scrolla ned till "Completely uninstall and reinstall Skype", klicka, läs, och följ instruktionerna. Eftersom du inte vill ha Skype, så avstår du rimligtvis från steg 8 & 9.

Om det är så att du har problem med att följa instruktionerna, släpp funderingarna på annan hobby, och fokusera på den här så pass länge att du kan följa instruktionerna åtminstone.
Jag kan tipsa om att det är steg 7 som är viktigast. Starta om datorn, och radera filerna kan du göra efteråt, om det bråkar på vägen dit. Men instruktionerna för att helt bli av med Skype, har jag länkat till. Följ dem. Och än en gång, var försiktig med RegEdit.

Gällande avinstallationsprocessen... klicka ja.

Visa signatur

Permalänk

@-=Mr_B=-:

Var framgår det i dina svar att dessa är seriösa?
Hänvisar till bilderna i tråden.
Där det framgår att de alternativ som kan finnas på din egen dator inte existerar som val på denna.
Läs gärna igenom noggrant innan svar.
Testa även att scrolla igenom bilderna som är bifogade.
Ytterligare tips är utav intresse.
Utav de som har läst igenom tråden.
Sedan kan vi diskutera vad som anses som seriösa svar eller ej.
Du kan testa att sända mig ett privat pm vid tristess, så kan vi chatta därigenom.

Permalänk
Medlem

@Unknown13: Klicka 'Ja' istället för 'Nej' på sista bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown13:

Var framgår det i dina svar att dessa är seriösa?

Var framgår det att de inte är det? Har du överhuvudtaget försökt följa instruktionerna? Start - Kör - skriv "Regedit", startar registereditorn, och om du, som de beskriver i min länk, trycker på windowstangenten + R så dyker "kör" förnstret upp., Skriver du Regedit, startas registereditorn, och om du i den söker efter, och tar bort, alla referenser till Skype, så är ditt problem permanent löst. Registereditorn har funnits, och fungerat, på precis samma sätt sedan Windows XP, vilket sannolikt är orsaken till varför den metoden anses fungera till alla windows versioner från Windows XP och framåt.

Skrivet av Unknown13:

Hänvisar till bilderna i tråden.

Det kan du ju göra. Det tillför inget. Som jag skrev tidigare, så måste du alltså klicka JA där. Har du fortfarande problem, eller bara vill bli av med alla spår av Skype efter det, får du radera filerna manuellt, och köra regedit för att städa bort de sista spåren ur registret.

Skrivet av Unknown13:

Där det framgår att de alternativ som kan finnas på din egen dator inte existerar som val på denna.

Den windows installation där registret inte finns, är äldre än XP, eller helt enkelt inte fungerande.

Skrivet av Unknown13:

Läs gärna igenom noggrant innan svar.

Självmål kanske? Har du funderat på att följa det tipset själv?

Skrivet av Unknown13:

Du kan testa att sända mig ett privat pm vid tristess, så kan vi chatta därigenom.

Jag är ledsen, men eftersom det verkar vara en dag då pissig attityd och otacksamhet får löpa amok fullständigt, är jag inte speciellt intresserad av att chatta med dig. Klicka Ja under avinstallation, för att godkänna att installationsprogrammet avinstallerar Skype. Vill du inte det, eller om det inte fungerar, använd register editorn enligt min tidigare länk. Och duger inget av de svaren, installera om Windows.

Visa signatur