Postnord returnerar paket utan att avisera

Permalänk
Medlem

Postnord returnerar paket utan att avisera

Någon som har erfarenhet av detta?
Lång historia kort beställde jag en vara på eBay, skickas från Kina.
När jag har sökt på spårningsnumret på Postnords hemsida har det bara stått "Transport av försändelsen har påbörjats" sen den 24/12/2017.
När inget hände har säljaren skickat en ersättning förra veckan.
Nu för skojs skull gick jag in och kollade om det hade dykt upp i Sverige ändå, står det helt plötsligt att paketet skickades tillbaka till säljaren i går. När jag sen ringer Posten säger de att det har legat i en månad hos ombud, och det är HELT omöjligt att vända nu, eftersom att det ska tillbaka till avsändaren.

Kvinnan jag pratade med hade ungefär bara svaret "Så är det" på alla frågor om varför hemsidan inte uppdaterats, ingen avisering eller påminnelse har skickats, och allt annat som sades.

Är det någon som vet om det går på något vänster att få dem att vända paketet ändå?

Permalänk
Avstängd

@ThisIsDansk:
Det går inte att avbryta returen. Den intressanta frågan är dock varför du aldrig blev aviserad.

Permalänk
Medlem

@pigge_85: Nej, den delen var hon också väldigt bestämd på, haha. Jag resonerar ju att iom att de har klantat sig, så borde de kunna vara large. Ungefär tolv sekunder efter att jag nämnt att jag inte blivit aviserad sa hon att de har startat ett ärende på det, så antingen skiter de fullständigt i det och vi får aldrig veta något, eller så har de en snabbknapp för det, för att de gör så väldigt ofta.
Oavsett dock, blir vi nog aldrig kloka på det.

Permalänk
Medlem

Kontakta Post- och Telestyrelsen, de bör ha intresse av att veta hur många som inte får sina paket...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Var väl en del artiklar i slutet av förra året om något systemfel som innebar att en massa kina-paket skickats tillbaka?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

@zarkov: Du, det var inte en dålig ide. Hittade också PostNord's kundombudsman där nu, så det är ju trevligt att kontakta denne också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

@pigge_85: Nej, den delen var hon också väldigt bestämd på, haha. Jag resonerar ju att iom att de har klantat sig, så borde de kunna vara large. Ungefär tolv sekunder efter att jag nämnt att jag inte blivit aviserad sa hon att de har startat ett ärende på det, så antingen skiter de fullständigt i det och vi får aldrig veta något, eller så har de en snabbknapp för det, för att de gör så väldigt ofta.
Oavsett dock, blir vi nog aldrig kloka på det.

Frågade du efter nåt ärende nummer då Postnord kan hitta på allt möjligt för att kunna lägga på luren.

Permalänk
Medlem

@Nasra: Japp, det fick jag inte. De ville återkoppla på min mobil, vilket de inte hade nummer till (ringde inte från den), och så vidare. Hon ville verkligen bara bli av med mig, haha.

Permalänk
Medlem

#%R¤!D Postnord

Samma hände mig, dock har jag inte haft någon tracking i sverige förutom att numret returnerar en helt tom sida
vilket kanske motsvarar 'elektronisk förhandsinformation'

Nu dyker paketet upp med tracking när det registreras som returnerat från mitt utlämningsställe...
Alltså har de haft min paket med rätt adress på rätt ställe och inte brytt sig om att skicka ut några avier.